Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mafel
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 20:30
Rijdt met: Orbea Laufey H20

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mafel »

deze topic gaat over Boom en Terhagen , kontich is een andere topic ...
Je hebt gelijk, mijn excuses.
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

mafel schreef:
deze topic gaat over Boom en Terhagen , kontich is een andere topic ...
Je hebt gelijk, mijn excuses.
De bergkes van Kontich bevatten geen asbest , enkel rommel zoals beton ,stenen allemaal resten van de craeybexstunnel maar in deelgebied 2 Terhagen wel , enkel de kant van de Bosstraat , maar dat is bedekt met grond , geen gevaar voor onze gezondheid , dit gebied wordt vanaf 2019 gesaneerd tesamen met het oud huiisvuilstort van Antwerpen stad dat ligt achter de visvijver De lustige vissers en zal jaren duren vooraleer we terug kunnen biken .
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Braeckie »

flashing1 schreef:Halo bikers ,

De eerste update van MTB de schorre is klaar , na de zomer doen we verder omdat de arbeiders het domein verder moeten onderhouden , tijdsgebrek dus ...
tot later
grt P :-D
Goed nieuws!
Ben dit seizoen nog niet geweest, maar eens het wat droger wordt zal ik wel eens passeren.
Wat mogen we ons voorstellen bij de update?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Braeckie schreef:
flashing1 schreef:Halo bikers ,

De eerste update van MTB de schorre is klaar , na de zomer doen we verder omdat de arbeiders het domein verder moeten onderhouden , tijdsgebrek dus ...
tot later
grt P :-D
Goed nieuws!
Ben dit seizoen nog niet geweest, maar eens het wat droger wordt zal ik wel eens passeren.
Wat mogen we ons voorstellen bij de update?
ga is rijden he je zal het wel merken :-)
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door TimW »

Ik ben sinds lang nog eens gaan rijden en er is knap werk verricht! Alle kapot gereden afdalingen met diepe geulen zijn terug gelijk getrokken.
De nieuwe drop en heraangelegde kombochten had ik al gezien deze winter maar die zijn ook een mooie verbetering.

Maar helaas heb ik het na 1 rondje voor bekeken gehouden. Het eerste deel van het parcours is compleet kapot gelopen door de spartacus run. Zo erg dat stukken niet meer berijdbaar zijn, je moet er zelfs te voet door...

Zo is het wel dweilen met de kraan open natuurlijk :-?
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Kristof Huyck »

TimW schreef: Maar helaas heb ik het na 1 rondje voor bekeken gehouden. Het eerste deel van het parcours is compleet kapot gelopen door de spartacus run. Zo erg dat stukken niet meer berijdbaar zijn, je moet er zelfs te voet door...

Zo is het wel dweilen met de kraan open natuurlijk :-?
Ik ben vorige week zaterdag, net voor de Spartacus run, gaan rijden en afgelopen zaterdag. Eigenlijk had ik beide keren pech in De Schorre: de eerste keer hingen er al overal linten waardoor het telkens stoppen was om eronder te geraken enz en zoals je zelf aangeeft was het parcours afgelopen weekend op bepaalde plaatsen serieus kapot gelopen door die gasten. Echt heel jammer.

Gelukkig hebben we momenteel Terhagen nog, maar dat gaan ze ook naar de kl*ten helpen als ik het zo allemaal lees. ](*,)
mythix
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 mar 2012 22:03
Rijdt met: canyon spectral 27.5" / cube attention SL 29"

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mythix »

TimW schreef:Maar helaas heb ik het na 1 rondje voor bekeken gehouden. Het eerste deel van het parcours is compleet kapot gelopen door de spartacus run. Zo erg dat stukken niet meer berijdbaar zijn, je moet er zelfs te voet door...

Zo is het wel dweilen met de kraan open natuurlijk :-?
tja, da's zo elk jaar tijdens de zomermaanden, bijna een maand gesloten voor TML, en om de 2 weken wel een event waardoor het parcours ofwel niet bereikbaar is, ofwel naar de vaantjes is geholpen...

de schorre is enkel voor in de vroege lente en in de herfst... ze kijken totaal niet naar de MTB als ze iets organiseren...
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

De schorre begint toch wat beter te lopen rijden , nu is het wel een uitdaging om soms de putten en kapotgelopen stukken te betwisten .. :bounce:
IK ben momenteel of heb plannen om waterfront te Niel een heuse nieuwe schorre, xc parcour te creeeren ,nog effe geduld en we kunnen daar ook een volle ronde afleggen , 100 procent offroad :-D
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Mojobiker »

Is er ergens een gpx van Niel beschikbaar?

Wat Terhagen en de Schorre betreft, onlangs nog geweest, het blijft genieten...

Mojo
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Mojobiker schreef:Is er ergens een gpx van Niel beschikbaar?

Wat Terhagen en de Schorre betreft, onlangs nog geweest, het blijft genieten...

Mojo
voorlopig nog geen file van Niel , de start is niet moeilijk , begin Gallileilaan te Niel , je gaat dan linksweg naast het gas installatie geloof ik het bos in, volg het pad naar beneden , in het begin links aanhouden
Verder heb ik vandaag in de schorre de slechtste stukken wat meer berrjdbaar gemaakt , enkel de klim , kant deltaweide , die is echt om zeep , je moet vanaf nu de betonnen strook op dan lukt het wel
Plaats reactie