10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
rokl
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 23 feb 2012 21:46
Rijdt met: Grand Canyon CF SL 8.9; Scott Spark 910

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door rokl »

Startbewijs beschikbaar voor de 90 km afstand in box 5. Interesse? Stuur dan een PM.
frederik_w
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 18 okt 2015 19:01
Rijdt met: BMC fourstroke 01. BMC speedfox trailcrew 03

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door frederik_w »

heel mooie tocht, maar het aanschuiven en gedoe op de technische stukken ging er echt over :roll:
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door EG6 »

Ik had zo graag eens een droge Ardennenmarathon gereden, maar hoe meer ik Waimes naderde, hoe minder hoop ik daar op kreeg.
Niettemin, alle 'verwachtingen' ingelost. Gladde boomwortels in overvloed, dito stenen, de nodige hoogtemeters, noem maar op...
Over de organisatie en de bevoorrading dient niets nieuw vermeld te worden, perfect.

Ik zat in de wave van 9u40 en had zeker in het eerste deel de nodige opstoppingen. Persoonlijk stoor ik mij daar niet aan, daar ik ook niet de meest technische ben en al blij ben dat ik niet de oorzaak ben van de opstopping.
Sommige hoor je puffen, zuchten, klagen, "is dit een wandeltocht misschien"... Vraag mij soms echt af welke prijzen sommige mensen willen pakken.

Ik versta ook perfect dat bepaalde vrijwilligers aan de startzone volgend jaar daar niet meer willen staan. Het "disrespect" die ik daar op 20 minuten tijd heb gezien, mbt het respecteren van je startbox, is ongelooflijk. Die mensen worden daar nagenoeg uitgelachen in hun gezicht. Dat je met je vrienden wil mee rijden, kan ik inkomen, daar had de organisatie ook oor naar. Maar dat er sommige, los van het vriendenverhaal, toch onder de draad kruipen en gebruik maken van 't feit dat die mannen maar 2 handen hebben en niet iedereen kunnen tegenhouden, nee =;
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door Zazoo »

Bij mij was het de eerste keer terug in Waimes sinds de nieuwe organisatie. Vroeger al 2x de 65 gedaan en dit jaar voor de 90 gegaan.

Ik vond het in elk geval een hele verbetering. Qua opstoppingen viel het bij mij goed mee, zeker niet meer dan enkele minuten verloren. Dit was, ik geloof in 2014, wel echt helemaal anders. Ik zat in de box van 9:30 en heb me bewust wat laten uitzakken naar het achterste deel van de troep om niet te veel kruit te verschieten in de beginfase.

Het systeem met de keuze voor de afstand pas na 50 km vond ik enorm positief! Het parcours mocht er uiteraard zeker ook weer zijn! De worteltjes van Waimes zitten opnieuw fris in het geheugen.

Heb me ook wel geërgerd aan asociaal gedrag. Oa. het voorkruipen in de boxen zoals hierboven vermeld maar ook deelnemers die wel de tijd nemen om op het dooie gemak bevoorrading te nemen, maar dan wel denken dat ze toch te veel tijd zullen verliezen met afstappen en dan maar met de fiets tussen de benen aan de tafels staan.....

In elk geval enorm veel dank aan de organisatie en alle vrijwilligers, ik kom zeker nog eens terug, al was het maar omdat de rijsttaartjes zo goed smaakten!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door scelter »

Ik heb hem vorig jaar ook gereden. Toen was er 0 file. Waarom het dit jaar dan anders moest snap ik niet. Nu het was lang niet zo erg als in het ramperjaar (2014?) Voor de rest geen opmerkingen, echt een topparkoers en daar doen we het voor.
Gebruikersavatar
VTom
Mountainbiker
Berichten: 534
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 10:51
Rijdt met: iets met grote wielen

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door VTom »

Leuk dagje gehad gisteren en ook in de vele opstoppingen gezeten. Waarom de organisatie er voor kiest om 1700 bikers over dezelfde track te sturen de eerste 50 km kan ik niet begrijpen. Logisch dat dit de nodige opstoppingen en frustraties uitlokt bij sommigen. Vorig jaar was de organisatie op dat punt beter.
Gebruikersavatar
jenstmetal
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 13:04
Rijdt met: trek 3700, gt zaskar 9r expert 2012

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door jenstmetal »

Ik vond het een heel mooi parcour en een top organisatie ik heb heel hard genoten op de 70 km ik was waarschijnlijk een van de mensen waardoor er opstoppingen waren op de een of andere manier had ik niks van grip op de ondergrond in de afdalingen nochtangs reed ik met 2 nieuwe x Kings met een druk van 1.5 voor 67 kg is er soms iemand die me een tips kan geven hoe toch grip te hebben?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door scelter »

Dat is voor 80% techniek. VDP reed la halloniene bv op maxxis Ikons. Ook ni bepaald modderbanden.
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door davefsr »

toprit, beetje last van file maar stoorde me er niet aan. deze ook met Ikons gereden, geen enkele band heeft grip op de gladde wortels.. beetje techniek helpt
Gebruikersavatar
jenstmetal
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 13:04
Rijdt met: trek 3700, gt zaskar 9r expert 2012

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door jenstmetal »

Ok dan weet ik waarop te trainen
Plaats reactie