Aparte rubriek in forum voor GPS routes

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

GPS rubriek

Peiling eindigde op do 29 sep 2005 18:09

Yup, ik zie dat wel zitten
14
74%
Pff, daar hedde niks aan
2
11%
Ge doet maar, mij boeit het niet
3
16%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
pv007
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 16:10
Rijdt met: Cube

Aparte rubriek in forum voor GPS routes

Bericht door pv007 »

ik denk dat het heel interessant zou zijn om iedereen zijn eigen GPS routes te laten posten in een aparte rubriek binnen dit forum. met een onderverdeling per land en eventueel zelfs per provincie!

ik heb hier alvast enkele tientallen prachtige GPS routes die wachten om geupload te worden. Ik ben zeker en vast ook niet de enige!

Dit zal ongetwijfeld nog een extra meerwaarde geven aan deze schitterende website!

groeten
Gast

Re: Aparte rubriek in forum voor GPS routes

Bericht door Gast »

Is mss idd een idee. Zal dit eens voorstellen aan de collega's


maar ook eens de reactie van de rest op deze topic afwachten. Alléé mannen wat te denken van dit voorstel =D>
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Hadden hier niet al eens een discussie over gehad? Geloof dat het uiteindelijk niet doorging vanwege de nadelen:
* Wat met het copyright vd track? (vb een "opgenomen" toertocht)
* Wat met privédomein?

etc...
Gast

Bericht door Gast »

Quadrifoglio schreef:Hadden hier niet al eens een discussie over gehad? Geloof dat het uiteindelijk niet doorging vanwege de nadelen:
* Wat met het copyright vd track? (vb een "opgenomen" toertocht)
* Wat met privédomein?

etc...
Privé eigendommen akkoord, maar Copyright op een track?? Leg eens uit. Hoe kunt ge een zelf uitgezette route of tt route claimen. Stafkaarten zijn daarintegen wel auteursrechtelijk beschermd.
modderkruiper
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: di 09 nov 2004 11:37

Bericht door modderkruiper »

je kan echt wel uw eigen routes copyright beschermen (het zou absurd zijn, maar het kan). Je hebt ze zelf uitgezocht en deelt ze met anderen, maar die mogen niet claimen dat ze het zelf hebben gedaan.

Ik heb de aangehaalde thread niet gelezen, maar ik denk dat het minder belangrijk is als mensen hun track copyrighten (behalve dat niemand ze mag doorgeven, maar dan is er nog geen probleem met het forum).

Het gedoe begint wanneer een member een track van een site haalt waar ze copyrighted zijn, en dan mtb.be vervolgd wordt (en de tracks weer mogen gedelete worden) denk ik.
Gast

Bericht door Gast »

modderkruiper schreef:je kan echt wel uw eigen routes copyright beschermen (het zou absurd zijn, maar het kan). Je hebt ze zelf uitgezocht en deelt ze met anderen, maar die mogen niet claimen dat ze het zelf hebben gedaan.

Ik heb de aangehaalde thread niet gelezen, maar ik denk dat het minder belangrijk is als mensen hun track copyrighten (behalve dat niemand ze mag doorgeven, maar dan is er nog geen probleem met het forum).

Het gedoe begint wanneer een member een track van een site haalt waar ze copyrighted zijn, en dan mtb.be vervolgd wordt (en de tracks weer mogen gedelete worden) denk ik.
idd =D>
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Tiens,ik meen mij nochtans te herinneren dat ik zo'n GPS topic al ergens gezien heb :drunk: ....
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

P° schreef:Tiens,ik meen mij nochtans te herinneren dat ik zo'n GPS topic al ergens gezien heb :drunk: ....
D'er staat mij ook zoiets voor ...
Gebruikersavatar
black giant
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 24 aug 2004 17:26
Rijdt met: giant

Bericht door black giant »

Het idee bevalt me wel. Vind het interessant om tracks te kunnen downloaden. En wil ook met plezier tracks ter beschikking stellen.
In bepaalde gevallen kunnen er misschien wel problemen zijn met het copyright, maar in veel gevallen ook niet. Zo zal er geen probleem zijn als je eigen routes samenstelt. Ik vermoed dat er ook wel geen probleem is om bijvoorbeeld de tracks van de BLOSO-routes te publiceren.

Ik ben er in ieder geval voor gewonnen =D>
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Ik ben voor!
Plaats reactie