Welke Zonnebril voor te MTB

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Cubekee
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:29
Rijdt met: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Cubekee »

Die Prizm Trail lens kan ik ook alleen maar aanraden! Ik gebruik deze eigenlijk het hele jaar door. Als er veel zon is durf ik nog wel een iridium lens te gebruiken maar dat hangt dan af van de rit die ik doe.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door chrisper »

ik heb nu een Oakley radar ev aangeschaft
de bril is standaard met zwarte gepolariseerde glazen bij mijn fietsmaker
dus ik ben van plan om een setje prizm trail glazen te kopen, zoals hier vermeld
nog een vraag bij die prizm trail lenzen, werken die ook goe op de baan (als ik mijn trainingsritje rij)?
Cubekee
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:29
Rijdt met: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Cubekee »

chrisper schreef:ik heb nu een Oakley radar ev aangeschaft
de bril is standaard met zwarte gepolariseerde glazen bij mijn fietsmaker
dus ik ben van plan om een setje prizm trail glazen te kopen, zoals hier vermeld
nog een vraag bij die prizm trail lenzen, werken die ook goe op de baan (als ik mijn trainingsritje rij)?
Ik vind ze persoonlijk ook wel goed op de weg Ik gebruik mij bril ook voor woon/werk en meestal zit de trail lens er wel in. In het donker lukt het ook nog wel maar wordt het moeilijker dus is een clear lens wel aan te raden (moest u van plan zijn in het donker te rijden)
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door schuppe »

https://www.decathlon.be/nl/p/fietsbril ... R-p-113285" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben we het over deze bril bij decathlon of over een andere?
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Boebbel »

Ik had het meer over een fotochromatische bril. Die blijkt nu niet meer te krijgen.

Deze https://www.decathlon.be/nl/p/fietsbril ... 98&c=GRIJS" onclick="window.open(this.href);return false; is een alternatief.

Al lijkt die door jouw gelinkte ook zeker niet slecht.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door madskatingcow »

Iemand ervaring met Rudy Project brillen met ImpactX Photochromic 2 glazen? Hoe zit het met de snelheid van verkleuren bij overgang van fel licht naar donker, wanneer je bijvoorbeeld plots het bos induikt? Ik had jaren terug een dergelijke bril van Specialized, maar de overgang was te traag waardoor je soms een 'zwart gat' in de bossen indook.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Free_ltd »

Boebbel schreef:Ik had het meer over een fotochromatische bril. Die blijkt nu niet meer te krijgen.

Deze https://www.decathlon.be/nl/p/fietsbril ... 98&c=GRIJS" onclick="window.open(this.href);return false; is een alternatief.

Al lijkt die door jouw gelinkte ook zeker niet slecht.
Ik heb een photochrome van de Decathlon. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de topmerken, maar ik ben van deze enorm tevreden. Enkel mocht hij een tikkelke donkerder worden bij enorm veel zon. Maar voor de redt een super bril voor zijn prijs. Wil door deze bril enkel en alleen nog photochroom
BelgianR26
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 apr 2016 11:42

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door BelgianR26 »

Cubekee schreef:
chrisper schreef:ik heb nu een Oakley radar ev aangeschaft
de bril is standaard met zwarte gepolariseerde glazen bij mijn fietsmaker
dus ik ben van plan om een setje prizm trail glazen te kopen, zoals hier vermeld
nog een vraag bij die prizm trail lenzen, werken die ook goe op de baan (als ik mijn trainingsritje rij)?
Ik vind ze persoonlijk ook wel goed op de weg Ik gebruik mij bril ook voor woon/werk en meestal zit de trail lens er wel in. In het donker lukt het ook nog wel maar wordt het moeilijker dus is een clear lens wel aan te raden (moest u van plan zijn in het donker te rijden)

Ik denk er ook aan om een Prizm Trail lens aan te schaffen. Momenteel rij ik meestal met een clear of gele lens. Ik zie mindergoed in donkere/dichtbeboomde stukken van het bos dus ik moet echt opletten met welke bril ik rij. Met de wagen draag ik bv snachts ook een bril.

Concreet, hoe goed doet de prizm trail het in deze donkerdere stukken? is het contrast dan even goed of werkt dit niet goed en blijf ik best bij mijn gele lens?

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door RigolleM »

Ik heb mij de Oakley Ev Zero Stride Prizm Trail aangeschaft, kon geen lenzen meer bestellen voor mijn Oakley Radar Path en mijn MTB-lens was teveel beschadigd.

In de bossen geen last meer van in het donkere te rijden, en voldoende bescherming tegen het zonlicht daar buiten.
The_Sentinel
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mei 2007 17:11
Rijdt met: SPECIALIZED Epic S-Works

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door The_Sentinel »

Oakley Jawbone (heet nu Racing Jacket) met nieuwe Prizm Trail glazen. Ik ben er zeer tevreden over.
Plaats reactie