Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen luchtontsnapping aan ventiel bij tubeless

luchtontsnapping aan ventiel bij tubeless

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

schuppe Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: cube ltd sl 29" black-green 2017
alhoewel ik de harde rubber er op staan heb ontsnapt er een beetje lucht tussen de velg en het ventiel bij het tubeless leggen. Heeft er iemand een oplossing?

R1ALAIN Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner AIR9Carbon RDO Black Licorice SRAMX0 - Niner AIR9 XX1-XTR Scott Spark RC900
Ik heb soms oon dat probleem. Mijn schoonvader was vroeger chauffagist en daar gebruikten ze toen vlas. Ik gebruik dit ook. Rond drue draadgangen wikkel ik fijn vlas met een beetje vet en draai dan het moertje tot tegen de velg. Het vlas wordt meegenomen vanaf de laatste drie draadgangen en gripeert tegen de velg. Vlas heeft de neiging om uit te zetten door water maar ook door vet. Gegarandeerd dicht.

kenny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik heb het bij mijn asymmetrische velgen gedaan met teflon draad, de opvolger van het vlas. Voorlopig perfect. Gewoon wikkelen rond de rubber tot een halve cm op het metalen stuk.

kovan Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ene mee eps, en ene mee kees
Teflon is het vlas van de hobbyisten... ;)

kenny schreef:
Ik heb het bij mijn asymmetrische velgen gedaan met teflon draad, de opvolger van het vlas. Voorlopig perfect. Gewoon wikkelen rond de rubber tot een halve cm op het metalen stuk.

Free_ltd Mountainbiker

Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
kovan schreef:
Teflon is het vlas van de hobbyisten... ;)

kenny schreef:
idd. En hetgeen niet met teflon dicht, krijgt ge wel dicht met vlas.

kenny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik ben drukker van beroep, geen loodgieter ;-)
Maar het werkt dus stop van zagen :lol:

schuppe Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: cube ltd sl 29" black-green 2017
Aha.merci mannen

Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 29'er Hardtail, singlespeed en fully
Heb dat ook regelmatig voor met nieuwe tubeless banden.
Los dat op door het wiel met het sissende ventiel onderaan, op '6u', te houden, zodat de latex melk in een plasje net onder het ventiel onderin de band verzamelt.
Door het wiel dan snel naar boven te kantelen, met het ventiel op 12u, stopt het sissen in de meeste gevallen meteen, en zeker na de 2de poging.

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen