Ternat Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Geert BMC
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 jul 2016 09:30

Ternat Bloso

Bericht door Geert BMC »

Vorig weekend de bloso route van Ternat 2 maal gereden. Ik ben blij dat ik een gps had want zonder technologie was ik meer dan wss verloren gereden.
Het is echt wel een combinatie van verschillende zaken, zo zijn er op 2 plaatsen wegenwerken bezig waardoor er al pijltjes ontbreken en verdwenen zijn. Ook merk ik dat op bepaalde off road stukken landbouwers werken/veranderingen hebben gedaan waardoor niet elk pijltje er nog staat.
Eveneens merk ik dat er een aantal pijltjes zijn die je anders doen rijden dan de gpx file.... Het rare is wel als je dan de gpx blijft volgen dat je dan wel weer na enkele meters pijltjes tegen komt die je de weg wijzen...kwaad opzet mss? of een aanpassing in de lus zonder oude pijltjes weg te halen?
In ieder geval allemaal zeer vervelend dat gpx en realiteit niet overeenstemmen én dat er nog her en der pijltjes ontbreken.

Als je dan op verschillende media leest is dit een oud en terugkerend zeer op deze lus... Zou er dan geen peter van deze lus zijn?
Ik heb het probleem gemaild naar Sport Vlaanderen maar helaas geen reactie gekregen.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Ternat Bloso

Bericht door patje2 »

Ik meld altijd problemen via de site zie link
https://www.sport.vlaanderen/waar-sport ... ute=189553" onclick="window.open(this.href);return false;
Via de toets MELD PROBLEEM rechts boven niet alle provincies antwoorden. Maar ze melden het wel aan de gemeente die vervolgens hun technische dienst aan het werk zetten.
Anders de sportdienst, technische dienst of schepen van sport zelf een mailtje sturen.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Ternat Bloso

Bericht door MaC'Red »

De Viperroute zou blijkbaar wat aangepast zijn heb ik gezien, heb de route van toen ik em gereden had eens ovder de huidige gelegd in mapsource en er zijn duidelijk wat verschillen merkbaar in de route, tijd dus om eens te gaan verkennen terug, er lijkt precies toch meer off road in te zitten nu.
Gebruikersavatar
KuPa
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 05 aug 2012 00:14
Rijdt met: Orbea Alma 2019 & Commencal Meta HT AM 2015
Contacteer:

Re: Ternat Bloso

Bericht door KuPa »

Geert BMC schreef:Vorig weekend de bloso route van Ternat 2 maal gereden. Ik ben blij dat ik een gps had want zonder technologie was ik meer dan wss verloren gereden.
Het is echt wel een combinatie van verschillende zaken, zo zijn er op 2 plaatsen wegenwerken bezig waardoor er al pijltjes ontbreken en verdwenen zijn. Ook merk ik dat op bepaalde off road stukken landbouwers werken/veranderingen hebben gedaan waardoor niet elk pijltje er nog staat.
Eveneens merk ik dat er een aantal pijltjes zijn die je anders doen rijden dan de gpx file.... Het rare is wel als je dan de gpx blijft volgen dat je dan wel weer na enkele meters pijltjes tegen komt die je de weg wijzen...kwaad opzet mss? of een aanpassing in de lus zonder oude pijltjes weg te halen?
In ieder geval allemaal zeer vervelend dat gpx en realiteit niet overeenstemmen én dat er nog her en der pijltjes ontbreken.

Als je dan op verschillende media leest is dit een oud en terugkerend zeer op deze lus... Zou er dan geen peter van deze lus zijn?
Ik heb het probleem gemaild naar Sport Vlaanderen maar helaas geen reactie gekregen.
Hey Geert,

Ik zal het even richting de Sportdienst meenemen.
Wel raar, is een route die ik vaak doe en let toch op de zichtbaarheid pijlen. Geen specifieke problemen gezien, maar ik doe ze dan ook regelmatig. Mss valt dit hierdoor minder op.

De originele Viperroute is niet meer van toepassing. Een deel van de pijlen is nog zichtbaar, maar klopt niet qua richting. De groene Bloso-pijlen zijn te volgen.

De route is wel gewijzigd een tijd geleden (Lus door veld ipv. rechtdoor op asfalt) maar dan kom je wel op oude pijlen waardoor je dadelijk weer goed zit.

Zal ze deze week nog eens rijden en controleren waar er punten niet kloppen.

Bedankt om te melden. Ik probeer hier update te plaatsen van mijn contact.

Kurt
Gebruikersavatar
KuPa
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 05 aug 2012 00:14
Rijdt met: Orbea Alma 2019 & Commencal Meta HT AM 2015
Contacteer:

Re: Ternat Bloso

Bericht door KuPa »

MaC'Red schreef:De Viperroute zou blijkbaar wat aangepast zijn heb ik gezien, heb de route van toen ik em gereden had eens ovder de huidige gelegd in mapsource en er zijn duidelijk wat verschillen merkbaar in de route, tijd dus om eens te gaan verkennen terug, er lijkt precies toch meer off road in te zitten nu.
Ff toch check gedaan - moest toch toerke doen :wink:

Route kan volledig met pijlen gevolgd worden tegenwoordig.
Doch zeker in begin (centrum Ternat) zijn ze niet altijd even zichtbaar.
En op enkele splitsingen staan ze niet altijd waar je ze zou verwachten.
Grootste deel is wel OK, doch rappe fietsers zullen al snel een handvol pijlen missen
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Ternat Bloso

Bericht door patje2 »

Is deze de moeite om te rijden. Heb onlangs Asse Affligem in deze regio gereden. Welke ik wel oké vond. Overweeg nu Ternat eens te rijden beetje vergelijkbaar denk ik
Fritzz
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 18 aug 2014 17:53
Rijdt met: Radon Team 8.0

Re: Ternat Bloso

Bericht door Fritzz »

De Viper route in ternat in Beeld
Plaats reactie