Aanlopende rem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Aanlopende rem

Bericht door tbhshorty »

Hmm probleem met remmen Shimano m 447 deze midag na het poetsen van men bike bleven plots men remhendel hangen en bleef de rem aangetroken
Alles goed ontlucht tot 5 x toe probleem blijft kan remmen maar pistons blijven ingedrukt staan en remhendel ook als ik met shroevndraaier alles terug duw komt terug goed maar als ik terug rem blijft alles terug steken heb em nu ophangen aan stuur met ontluchtblokjes in goed aangeknepen en spanbandj om....
Iemand mss nog idee
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Aanlopende rem

Bericht door KrisMaes76 »

Heb zaterdag net hetzelfde probleem gehad. Alles wat ik in mn trukendoos heb, geprobeerd, maar probleem bleef. Caliper ook vervangen, maar zelfde resultaat. Dan maar nieuwe remhendel besteld...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Aanlopende rem

Bericht door aresius »

Misschien de zuigers in de remklauw eens licht smeren.
Enkele malen voorzichtig(!) remmen om deze eruit te laten komen, smeren & dan terugduwen.
Achteraf het overtollig vet goed afkuisen.

Zelf heb ik het ook al enkele malen gedaan.

Bij Hope remmen raden ze dit spul aan:
Afbeelding
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: Aanlopende rem

Bericht door tbhshorty »

Het smeren van de zuigers heb uk geprobeert met miniraal olie had ik ergens gelezen hielp ook voor geen meter doe gem vandaag binnen bij fietsmaker fiets is nog maar 9 maanden oud mss of hopelijk is het garantie....
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Aanlopende rem

Bericht door KrisMaes76 »

Ik kreeg de master cilinder enkel terug uit door met een spuit veel druk te zetten op de bleedpoort van de caliper. pistons zaten niet vast. Precies of de master cilinder zit geklemd in de behuizing.

Vanavond heb ik de nieuwe remhendel. Iemand een idee of je die master cilinder uiteen kunt halen?
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: Aanlopende rem

Bericht door tbhshorty »

Vandaag binnen gedaan is gekent probleem bij Shimano m 447 als ze nog geen 2jaar zijn wordn ze graties vervangen
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Aanlopende rem

Bericht door KrisMaes76 »

remhendel vervangen, probleem opgelost. bij mij was het een XT 785, 5 min werk
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: Aanlopende rem

Bericht door tbhshorty »

Ja maar is garantie dus kan ik zelf niet doen of moet dan de gendel betalen....
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Aanlopende rem

Bericht door KrisMaes76 »

tbhshorty schreef:Ja maar is garantie dus kan ik zelf niet doen of moet dan de gendel betalen....
als er idd nog garantie op is, dan zelf niks doen
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: Aanlopende rem

Bericht door tbhshorty »

Is ondertussen opgelost remmen zijn vervangen vooraan en achteraan door m6000 deore heeft wel 3 weken geduurd en gratis dus tog mooi opgelost
Plaats reactie