08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door Motorbiker »

Afstanden tot 60km. Het bos Bonsecours en een paar terrils.
Kan een mooie worden.

Merci pour ton intérêt concernant notre randonnée.
Le parcours des 60 kms sera assez sympa car au programme, après une première partie assez roulante, tu auras le bois de Bonsecours, des Terrils (France et Bernissart) avec santiers assez sympa.
Concernant les ravitos, je comprends, le vrai vttiste s’intéresse au circuit et à rien d'autre :)
Si tu as besoin d'autres infos, je suis disponible.
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door meyke1 »

Motorbiker schreef:Afstanden tot 60km. Het bos Bonsecours en een paar terrils.
Kan een mooie worden.

Merci pour ton intérêt concernant notre randonnée.
Le parcours des 60 kms sera assez sympa car au programme, après une première partie assez roulante, tu auras le bois de Bonsecours, des Terrils (France et Bernissart) avec santiers assez sympa.
Concernant les ravitos, je comprends, le vrai vttiste s’intéresse au circuit et à rien d'autre :)
Si tu as besoin d'autres infos, je suis disponible.
Is dit die tocht met direct steil stuk bos in?Parking op weide?Geen douches.
Als het die is die ik me denk te herinneren van vorig jaar is het wel ne schone.
Zal misschien deze worden i.p.v.Grand-Leez.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door Motorbiker »

tjah, in Henegouwen staan we vaak tussen de vlaaien, douches enkel dankzij de regen, en hier en daar een stukje bos.
Deze is onbekend terrein, maar de forumbikers gaan er met een man of 10 naartoe.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door filiep72 »

Parking op de weide, geen douche, koeienvlaaien, mer de Sable, bois des dinges, 2 terrils, super compagnie. Forumbikers, count me in. Starten rond 8 uur. Cya.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door filiep72 »

Pittig toerke vanmorgen in dinges, Willaupuis. Een 20 tal Forumbikers tekenden present. Mannen, vrouwen, jeugdig geweld, iedereen aanwezig. Algauw bleek dat er deze nacht de nodige neerslag gevallen was aldaar. Glibberen en glijden, stoempen en vloeken. De groep bleef lange tijd bij elkaar en dat was xtra leuk. Dilemma bij de splitsing : 45 of 60 km? Onze 12 jarige Lars hakte de knoop door en koos voor de langste afstand. Ik zag enkele stoere beren efkes slikken om dan rap dezelfde richting in te slaan. Het waren niet zomaar enkele xtra kilometers. Verre van zelfs. Met de terrils van Bernissart en du France, en de zware bosstroken was dit niet van de poes. Onze youngster deed dit voortreffelijk, de bende amuzeerde zich. Afgeklokt op 61 km en moegestreden benen. De après was ook niet mis in het zonnetje. Volgende week Tangissart?
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door wattie »

Deze vorig jaar al eens gereden maar omdat ik vergeten was of het ne goeie was nog ne keer opnieuw naar hier afgezakt. En goedgekeurd =D> . Tussen de vele klassieke stukken zaten er toch telkens kleine extra technische stukskes tussen die ik nog niet kende zoals dat extra singletrackske voor de bocht langs het kanaal, schitterend. Of het ene hard afdalingske op de terril van Bernissart, efkens stoppen, kijken en dan met de billen toegenepen naar beneden 8-[ . Kortom, je kon merken dat het parcours door gepassioneerde mtb'ers was uitgestippeld. En het moeten niet elke keer massa's hm's zijn.
Wel veel vettiger dan gedacht, op sommige stukken meer het gevoel dat ik op ijs aan het fietsen was dan in de modder.
Laat vertrokken in toeristenmodus dus ook de laatste ravito's gemist en dan op het einde nog verkeerd gereden samen met nog een koppel van Aspelare en als laatste aangekomen met 67 kilometerkes. Maar dat werd ruimschoots goedgemaakt met nog een bierke van de club, en ne crocque monsieur, en een stuk verjaardagstaart :-D .
Tot de volgende.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door Motorbiker »

Prachtige voormiddag. Gelukkige gespaard van de aangekondigde regen. De ondergrond lag verzopen en dat hebben we bij momenten geweten. De terril van Bernissart blijf ik een topper vinden. Ongetemd, onvoorspelbaar, de ene korte knip op, na de andere leuke afdaling... . Over het vader zoon duo, Dimitri en Lars is al het één en ander gezegd. We hoeven dan ook niet verder de loftrompet te spelen. Om het eens met een spreuk te zeggen: " De appel valt niet ver van zijn moeder". De laatste 5km met een tubeless leegloper aan een huis of 5 gestopt om bij te blazen. Nergens was de man thuis want gaan fietsen. Ze zien mij daar zeker terug;
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door Motorbiker »

Een woordje van de organisatie
"Comme tu auras pu le remarquer, nous essayons d’accueillir chaque participant de la meilleur façon possible et dans sa langue.
Ça me ferait plaisir si tu pouvais mettre un petit mot sur le topic en indiquant que le club du Latino Road tenait a remercier nos amis néerlandophones d'être venu aussi nombreux!"


- De Vlamingen worden bedankt voor hun grote opkomst: Het warme onthaal dat hij vermeldt was zeker het geval. Iedereen voelde zich direct op het gemak
- De organiserende club LATINO ROAD wenst iedereen te bedanken voor hun deelname, en tot volgend jaar?

De Forumbikers waren met een man of twintig aanwezig. Het mag gezegd, een mooie tocht. Bij droge ondergrond, een topper
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door Single Tracker »

Motorbiker schreef:Een woordje van de organisatie
"Comme tu auras pu le remarquer, nous essayons d’accueillir chaque participant de la meilleur façon possible et dans sa langue.
Ça me ferait plaisir si tu pouvais mettre un petit mot sur le topic en indiquant que le club du Latino Road tenait a remercier nos amis néerlandophones d'être venu aussi nombreux!"


- De Vlamingen worden bedankt voor hun grote opkomst: Het warme onthaal dat hij vermeldt was zeker het geval. Iedereen voelde zich direct op het gemak
- De organiserende club LATINO ROAD wenst iedereen te bedanken voor hun deelname, en tot volgend jaar?

De Forumbikers waren met een man of twintig aanwezig. Het mag gezegd, een mooie tocht. Bij droge ondergrond, een topper
Is deze tocht dan zo veel beter dan de rit in het nabijgelegen Péruwelz? (een rit die je in het verleden omschreef als zeer zwak)

http://vtt-laperuwelzienne.blogspot.be/
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 08.04.2018 - Willaupuis (Hen)

Bericht door Motorbiker »

Yep geen discussie mogelijk. De aanloop was eveneens roulante, maar door gebruik van elke meter sous-bois en single dorpssteegjes geen moment saai. Bos en terrils waren grondig en met funfactor uitgekiend.

Peruwelz, na 10 km asfalt tussen de velden (en centraal gelegen tussen de mooie stukken), was voor mij dan al een teleurstelling. Met bijkomend nadeel dat Peruwelz vroeger de mooiste van de streek was. Ook mijn fout dat ik met vroeger vergelijk.
Plaats reactie