01.04.2018 - Sinaai - Ronde van het Waasland VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

01.04.2018 - Sinaai - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door moorken »

iemand info over het parcours in Sinaai deze zondag? is dit het zelfde parcours als de laatste 2 jaar?
ik heb nog 2 korte video reviews van deze rit in mijn archief kunnen vinden.... :-)
Sinaai 2017
Sinaai 2016
het ziet er naar uit dat de vorige 2 edities zonniger geweest zijn dan wat het nu gaat worden.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 01.04.2018 - Sinaai - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door TaurineR »

De weersvooruitzichten zien er maar stillekens uit.
Toch zin om eens te komen rijden...
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 01.04.2018 - Sinaai - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door dirk Thompson »

De omloop is inderdaad dezelfde.
Vanuit Sinaai via "groene dreven" en trage wegels door Daknam, De Waasmunsterse Ruiter en Heidebossen. De eindkilometers gaan door de Belseelse bossen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 01.04.2018 - Sinaai - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door TaurineR »

Tocht met veel asfalt, vooral in het begin, maar dat vond ik helemaal niet erg vandaag, :( #rotweer# :(
Wel goede afpijling!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 01.04.2018 - Sinaai - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door Dickie »

Wat later dan gewoonlijk aan de inschrijving, het was er druk.
Het bleek een goed uitgebalanceerde omloop, soms een vettig slibberlaagje, al eens een plas, maar geen modderdabben. Met de regen die er weer uitgevallen is, vond ik het er nog prima bijliggen.
Vele veldwegels lagen zelfs perfect en samen met de baanstukken werd het een snel rondje.
De paar miezerbuitjes onderweg konden niet deren.
Van de zeldzame keer dat de benen nog eens thuis gaven geprofiteerd en er een quasi non-stop tochtje van en naar Beveren van gemaakt.
De hoge druk van de afspuitstand kwam er na de tt toch aan te pas om de fiets toonbaar te krijgen.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 01.04.2018 - Sinaai - Ronde van het Waasland VTT

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Zondagmorgen ook nog eens de fiets van stal euh garage gehaald voor een lokaal tochtje.
Amper gereden dit jaar dus mocht me aan wat verwachten. Met de fiets vanuit Tielrode naar Sinaai en aan een rustige inschrijving vertrokken voor de ronde van Sinaai. De eerste stukken aan de achterkant van het Wijnveld deden al vloeken, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht. Erna rustig bollen, onderweg nog bijgehaald en samengereden tot aan de splitsing met iemand en zo wat gezelschap gehad.
Na splitsing rustig verder peddelen tot richting ravi met de het eerste klimmetje in Waasmunster. Erna nog wat genoten van de bossen, al deden die de beentjes leeglopen, vermoedelijk ook door het natte atmosfeertje dat je op den duur wat kou deed krijgen. Na het oversteken van de N447 langs de E17 rechtdoor gereden ipv links richting huis, maar wel nog stukje meegenomen door de bossen langs de E17. 't vat was af, rest van de dag koers gekeken en een verkoudheid gekweekt. Nog veel werk dus nog als ik mei/juni in Ardennen wil gaan rijden :D ](*,)
Plaats reactie