garmin 800 problemen na schijfherstel

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

garmin 800 problemen na schijfherstel

Bericht door sierens »

Beste,

Ik heb al enkele jaren mijn garmin 800, nog nooit problemen mee gehad tot vorige week. Mijn geheugen stond vol maar na het wissen van de folder, bleef hij aanduiden dat hij vol stond.
Op een forum gelezen dat je een schijfherstel moest doen van het toestel. Resultaat: mijn geheugen is niet meer vol, maar ik ben wel mijn nederlandse taal kwijt... toont enkel nog engels. En ik kan geen verbinding meer maken via mijn imac.
Als ik trouwens een rit rij en ik bekijk mijn afstand,km,hartslag, etc... verspringt hij telkens van tabbladen en blijft hij hangen op zwart scherm.
Ook loopt hij dikwijls vast...

Iemand enig idee??? Ik verondersel dat ik een folder/bestand moet toevoegen in de map van de garmin. Maar waar vind ik dit, en aangezien ik geen connectie kan maken met de pc...
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: garmin 800 problemen na schijfherstel

Bericht door Justin »

sierens schreef:Beste,

Ik heb al enkele jaren mijn garmin 800, nog nooit problemen mee gehad tot vorige week. Mijn geheugen stond vol maar na het wissen van de folder, bleef hij aanduiden dat hij vol stond.
Op een forum gelezen dat je een schijfherstel moest doen van het toestel. Resultaat: mijn geheugen is niet meer vol, maar ik ben wel mijn nederlandse taal kwijt... toont enkel nog engels. En ik kan geen verbinding meer maken via mijn imac.
Als ik trouwens een rit rij en ik bekijk mijn afstand,km,hartslag, etc... verspringt hij telkens van tabbladen en blijft hij hangen op zwart scherm.
Ook loopt hij dikwijls vast...

Iemand enig idee??? Ik verondersel dat ik een folder/bestand moet toevoegen in de map van de garmin. Maar waar vind ik dit, en aangezien ik geen connectie kan maken met de pc...
Zelf gebruik ik ook nog altijd een Edge 800. Ik denk dat als je een harde reset van het toestel doet, dat alles weer gereset wordt naar de instellingen die het toestel had bij aankoop. Je bent dan wel al je gegevens kwijt, tenzij je gegevensopslag op SD had staan, maar ik dacht begrepen te hebben dat je nu zowieso je toestel niet meer kan gebruiken zoals het zou moeten.

Voor een harde reset : " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: garmin 800 problemen na schijfherstel

Bericht door Justin »

Via Garmin Express kan je zowieso je taalbestanden al terugzetten. ;-)
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: garmin 800 problemen na schijfherstel

Bericht door sierens »

Ik heb schijfherstel gedaan van het toestel, niet harde reset.
Eigenlijk mijn eigen stomme fout, beetje te overhaast gereageerd.

De oorzaak van het niet herkennen op de pc heb ik ondertussen al gevonden, er ontbreekt 1 van de 5 contactpinnen op de mini usb ingang.
Dit stukje nieuw kunnen kopen op alixpress, in afwachten hiervan.

Ondertussen ook een 800 van een vriend kunnen lenen, en hiervan alle folders gekopieerd. Nu waarschijnlijk kijken achter een install of exe bestandje of zoiets.
Word vervolgt... anders word het een nieuwe 520, want via mail met garmin, komt het neer op een vervangtoestel en dit kost met 130euro ](*,)
Plaats reactie