13.10.2018 - Mont De l'Enclus

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kamikaze-Ian
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 26 dec 2005 17:36
Rijdt met: Pivot Les SL en Pivot Vault V4
Contacteer:

13.10.2018 - Mont De l'Enclus

Bericht door Kamikaze-Ian »

Graag jullie feedback.
Dit is dus de eerste wedstrijd die wij gaan organiseren.

https://www.facebook.com/cycling.events ... =bookmarks#" onclick="window.open(this.href);return false;

Ons doel is dus mountainbike terug wat om de kaart te krijgen, oa in onze regio.
en met de opbrengsten willen we graag kinderen wat meer met deze sport kennis te doen maken.

Er zullen in de fun klasse 2x2 categorieën zijn. U23 dames en heren, +23 dame en heren.
prijzen worden voorzien voor de podiumplaatsen.

Waar denken jullie aan dat wij ons zeker moeten op focussen?

Alle feedback welkom!!
later volgt meer info ivm het evenement zelf.
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: 13.10.2018 - Mont De l'Enclus

Bericht door alexhaemers »

beste,

op de kluis zou ik mij zeker focussen op de technische stukken , brengt altijd fun met zich mee ... hopelijk krijgen jullie van de gemeente kluisbergen het volledige bos ter beschikking want er liggen mooie trails verborgen in de prive stukken!

succes
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 13.10.2018 - Mont De l'Enclus

Bericht door KrisMaes76 »

Lijkt me wel interessant om daar een technische TT te rijden, maar jammer genoeg is het dan ook de roc d'azur...
Gebruikersavatar
Kamikaze-Ian
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 26 dec 2005 17:36
Rijdt met: Pivot Les SL en Pivot Vault V4
Contacteer:

Re: 13.10.2018 - Mont De l'Enclus

Bericht door Kamikaze-Ian »

Op vlak parcours bouwen zal dit geen probleem zijn, ik ben van de streek en ken ze redelijk goed.
Het enige "min"punt is dat we ons zoveel mogelijk aan de officiële paden dienen te houden, gezien we natuurliefhebbers zijn :-) en we dit evenement willen uitbouwen de komende jaren gaan we nu ook geen miserie opzoeken.
We zullen zeker proberen om privé stukken erin te steken, opdat er toch iets uitdagender en nieuws zal inzitten.

Wat denken jullie ivm aangelegde hindernissen? want dit komt op MTB wedstrijden meer en meer voor.
een dropje van 2 meter zal het nu ook niet zijn he ;-)

PS: Kluisbergen zal hoogstwaarschijnlijk gemeden worden, omwille van natuur en bos.
Greetz
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: 13.10.2018 - Mont De l'Enclus

Bericht door alexhaemers »

hoe technischer hoe beter volgens mij ... succes
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 13.10.2018 - Mont De l'Enclus

Bericht door KrisMaes76 »

Een paar mooie technische aangelegde items mogen zeker op gelijk welke tocht, best wel deftig aanduiden en een chicken run voorzien en aanduiden, want soms is het triestig om te zien voor welke prul 'obstakels' al files ontstaan omdat er nen hoop afstappen zonder zelfs maar te proberen.

Drops tot 1.6m mogen zeker :) Hoger heb ik nog niet geprobeerd...
Plaats reactie