25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Pansjken
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 okt 2017 09:06
Rijdt met: Trek 8000

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Pansjken »

Eerste keer dat ik deze tocht gereden heb, had veel positieve berichten gelezen en deze bleken te kloppen.... :-D Heb voor de 43 km. gekozen omdat ik thuis nog enkele "verplichtingen" had (lees : in de tuin werken...). Ik had het geluk dat ik niet op straat moest parkeren dus heb geen "ambetante papiertjes" onder de ruitewisser gevonden.... Niet lang nadat ik vertrokken was (kwart voor 9) kon ik al 't één en 't ander "uitspelen" want ik kreeg het al snel te warm.... Ik vond de bepijling zeer goed, slechts 1 keer verkeerd gereden (omdat ik de fout maakte om mijn voorligger naar rechts te volgen terwijl we naar links moesten...) en 1 keer bijna pijltje gemist (was net in een bocht naar rechts maar we moesten een weggetje rechts inslaan). Overal kunnen bovenrijden, behalve uit de "zandgroeve" : er reden er net een paar uit de put en er blokkeerde iemand, en dan stonden die daarachter allemaal stil.... Ik vond de info aan de voet van de hellingen interessant : zo kon ik goed doseren vond ik, was 1 van de redenen waarom ik overal naar boven kon rijden. En eindelijk viel het weer eens mee, heb deze winter bijna elke keer regen, blubber, sneeuw, ijs,.... gehad.... Ik koos er precies telkens de "goeie" TT's uit.... :roll: De gemiddelde snelheid lag daardoor eindelijk eens 3 à 4 km/u sneller dan anders.... (o) De laatste km's waren inderdaad niet "van de poes", ben op het einde zelfs even onderuit gegaan, maar buiten mijn "geschonden ego" was er niets aan de hand. Was eigenlijk omdat de beste krachten erdoor waren.... Na de aankomst 2 pannekoeken gekregen "omdat er ene gescheurd was", en die hebben gesmaakt.... De fiets heb ik thuis gekuist, want zo vuil was die gelukkig niet. Een dikke merci aan de organisatie, vrijwilligers, medewerkers,..., kortom : iedereen. =D> =D> =D> Volgend jaar terug van de partij!
Era76
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 13 nov 2017 14:34

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Era76 »

Wat een schitterende toertocht in de directe omgeving!
Toen ik aankwam met de wagen, toonde iemand van de Chiro me een parkeerplaats op straat. Ik zei hem nog dat er niet geparkeerd mocht worden omdat er ook een stippellijn in het midden van de weg was. Nadien zag ik ook nog het parkeerverbod aan de kant van de weg, maar toch stuurden ze de aankomende wagens naar daar. ](*,) Gelukkig ben ik verder gereden en heb ik me reglementair geparkeerd.
Eenmaal aangekomen was ik mijn nummer van de fietsenstalling verloren. Ik was een beetje in paniek (ik heb al het 'genoegen' gehad dat mijn vorige MTB gestolen is, weliswaar in het buitenland) maar gelukkig zag ik mijn fiets nog staan. Ik was enorm blij dat ik hem niet zomaar mocht meenemen, maar dat ik eerst nog een formulier moest invullen en dat er zelfs nog een foto van mij met de fiets werd genomen alvorens ik mocht vertrekken. Een dikke pluim voor de organisatie om deze procedure te volgen! [-o<
Ik ben voor de 50km gegaan. Het was een pittig parcours waar men het mooiste uit de omgeving uitgehaald heeft. Die laatste 2,5km waren inderdaad afzien, al was dit vlak maar het leek alsof er iemand nog extra aan hing.
Zeker tot volgend jaar! =D>
ugo
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 22:15
Rijdt met: orbea

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door ugo »

Aan al de talrijke deelnemers aan onze MTB toertocht van harte bedankt.

De zeer positieve reacties doen ons echt deugd. Zeker voor onze groep MTB'ers die zorgden voor de afpijling en ook voor de enthousiaste chiroleiding en de medewerkers aan de tap en de pannenkoeken.

Uw reacties op het forum zijn voor ons altijd nuttig. De positieve reacties duiden aan dat we goed bezig zijn en met de opmerkingen houden we altijd rekening voor de volgende tocht.
Ik wil ook even reageren op het parkeren. We zijn een kleine gemeente en beschikken niet over grote parkeerterreinen. Er wordt steeds een parkeerplan opgemaakt met de politie. Dat plan wordt door onze jonge stewards zo goed mogelijk uitgevoerd. De politie is tot nu toe elk jaar mild geweest ten overstaan van foutparkeerders.Dit jaar was dat niet het geval omdat er toch wel wat fouten werden begaan. Wordt nog verder afgetoetst met de politie.
Foto's
Onze fotograaf is ziek gevallen en daarom kunnen we helaas u geen foto's laten zien. Onze excuses.

Tot volgend jaar.

de inrichters
bikevertextie
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 10 aug 2011 11:15

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door bikevertextie »

Hallo ugo,
Waar mochten we dan niet parkeren en waar wel?
Ik ben toegekomen om 09u15. 3 seingevers hebben me geleid uiteindelijk naar de bruul, 500m verder op deze weg geparkeerd, spot aangewezen door een 4de seingever.
Rond 12u30 stond deze weg zeker tot een kilometer verder volgeparkeerd.

Wat hadden al deze chauffeurs dan moeten doen, seingevers negeren? Volgen we niet allemaal de seingevers tijdens een TT?

Jammer dat zo'n knappe toertocht voor heel wat mensen een prijzig afloop kan hebben.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door TaurineR »

ugo schreef: Onze fotograaf is ziek gevallen en daarom kunnen we helaas u geen foto's laten zien. Onze excuses.
de inrichters
We hebben wel geduld tot hij genezen is, :wink: er zat toch er een kaartje in zijn camera?
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Stevestrong »

ugo schreef:Aan al de talrijke deelnemers aan onze MTB toertocht van harte bedankt.

De zeer positieve reacties doen ons echt deugd. Zeker voor onze groep MTB'ers die zorgden voor de afpijling en ook voor de enthousiaste chiroleiding en de medewerkers aan de tap en de pannenkoeken.

Uw reacties op het forum zijn voor ons altijd nuttig. De positieve reacties duiden aan dat we goed bezig zijn en met de opmerkingen houden we altijd rekening voor de volgende tocht.
Ik wil ook even reageren op het parkeren. We zijn een kleine gemeente en beschikken niet over grote parkeerterreinen. Er wordt steeds een parkeerplan opgemaakt met de politie. Dat plan wordt door onze jonge stewards zo goed mogelijk uitgevoerd. De politie is tot nu toe elk jaar mild geweest ten overstaan van foutparkeerders.Dit jaar was dat niet het geval omdat er toch wel wat fouten werden begaan. Wordt nog verder afgetoetst met de politie.
Foto's
Onze fotograaf is ziek gevallen en daarom kunnen we helaas u geen foto's laten zien. Onze excuses.

Tot volgend jaar.

de inrichters
Eerst en vooral een fantastische tocht zoals ik al eerder aangaf en alle lof voor de vele vrijwilligers.

Maar wat dat parkeren betreft, is beter overleg duidelijk op zijn plaats. Om half 8 aan het kerkplein zag ik hoe men iemand een gehandicaptenplaats aanwees. Die persoon zei daar iets van en dan was het antwoord "maakt niet uit vandaag". Die persoon heeft zich verzet en dan werd hem een plaats voor een lege oprit naast een huis aangewezen. Ook geen probleem want de straat werd afgesloten of zoiets. Uiteindelijk is die persoon zich weer ergens anders gaan zetten omdat hij het niet vertrouwde. Toen ik terugkwam van de rit waren de bewoners thuisgekomen en stond hun auto op de oprit... die biker mag blij zijn dat hij niet geluisterd heeft naar de seingever.

Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat men in die straat ook plaatsen heeft aangegeven waar men niet mag parkeren.

En de politie kan zich misschien ook eens vragen stellen wanneer zoveel auto's verkeerd staan of een handje toesteken. Hun quota zijn weer in orde voor de rest van het jaar...
macaronienkaassaus
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 mei 2007 21:05
Rijdt met: Production Privée OKA, Orbea Rallon

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door macaronienkaassaus »

Foto's staan op de Facebook pagina:
https://www.facebook.com/4xpbikers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kip
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 13:07

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Kip »

Wederom een toptocht gereden. In mijn ogen de beste van de streek!

Wat het parkeren betreft: ben om 10h toegekomen en heb me geparkeerd aan het kerkhof. Deze plaats werd me vorig jaar toegewezen door de parkeerwachters, maar nu was er nog een plaats of 20 vrij... ook bij terugkomst ad wagen was deze zo goed als leeg....
Ghostkebel
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 aug 2008 11:43
Rijdt met: C'Dale F-SI Carbon 1 WWW.MTBFORZA.BE
Contacteer:

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Ghostkebel »

Voorbije zondag een zalige toertocht gereden inKortrijjk-Dutsel. Een beetje fris in het begin, maar al snel opgewarmd geraakt. De eerste HM van het jaar(bij ons in de Kempen is het nogal plat)
Een keer heb ik een pijltje gemist, lag meer aan mezelf dan aan de bepeiling. Jammer genoeg slechts de 55km kunnen doen omwille van tijdsgebrek. Wat betreft de laatste km's langs het beekje, zalig. In de finale wordt toch altijd het kaf van het koren gescheiden :-D

De XCO en de XCM mogen komen, ik ben er klaar voor 8)
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Flupke70 »

Vanuit Limburg al meer dan 5x tocht komen rijden en alweer bevestiging gekregen van wat we jaren voordien ervaarden....ronduit prachtige tocht en prima organisatie (al kan het parkeerbeleid idd wel wat beter) =D> Men zal wel wat blij geweest met het mooie zonnige weer 8) ...ivgl met vrieskou zondag ervoren...
Alleen klopten de opgegeven hoogtemeters niet echt... op de 50km maar op een 700hm uitgekomen (zandkot overgeslagen) waar er volgens de info er 950hm waren opgegeven. Al vond ik da nie erg want beste pijlen waren al verschoten :) Tot volgend jaar!
Plaats reactie