04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
mattias de clerck
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 21:36
Rijdt met: canyon grand canyon CF SL 8.9, canyon neuron 8.0

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door mattias de clerck »

Mja, mountainbiken in de winter, daarvan komde meestal ni proper thuis :-)
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door Motorbiker »

Voila, mijn twaalf jaar oude Epic 26" staat klaar. Nog eens lekker vettig vuil worden morgen. Mochten er zijn die daar aan twijfelen....
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door JL157 »

Ik veronderstel dat het wel goed berijdbaar zal zijn?
Misschien zal de 70 km nog wat te vroeg komen in die omstandigheden..
Dat het vettig is en goed zal sleren daar lig ik niet wakker van..
Maar als ik zeker moest weten dat er overal water staat dan ga ik liever op de weg fietsen.
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door berdunnor »

Alles hangt af van de hoeveelheid sneeuw die er gevallen is. Net terug van streek rond Doornik en daar lag er een pak minder dan bij ons (W-Vl.). Tegen de middag was de sneeuw gewoon verdampt en alles perfect berijdbaar. Doornik is er natuurlijk nog een stuk vanaf, maar ik gok dat het zal meevallen. En om die reden is het nog zó pijnlijk dat ik er zelf niet bij kan zijn :( :(. Het amusement alvast!
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door JL157 »

Bedankt voor de info berdunnor.
Zeer blij dat ik deze gereden heb!
70 km met de smile in perfecte omstandigheden..
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door Jacoba A. »

Terug van een tocht van 50km. Wat afgezien, maar wel een heel leuke tocht en goed georganiseerd.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door KUBA »

Zalige tocht !

En intussen weet ik ook als motorbiker zegt dat het vuil zal liggen is het nog net te doen met strandbanden :lol: :lol:
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door filiep72 »

Quaregnon: Met een delegatie forumbikers hier gestart deze morgen. De start was er niet neffens. 15 km van de ene terril naar de andere. Sous bois om in de flow te blijven, Leuke afdalingen om het adrenalinegehalte hoog te houden. Geen modder hier,enkel een kurkdroog parcours. Ik kreeg zowaar een Begnée gevoel. Mijn beentjes daarentegen hadden een ander gevoel. Eerder het slappedweiltype. Niet alle klimmen werden tot boven gereden,veel te steil. De afdalingen daarentegen... :bounce: :bounce: .Daarna een lus met veldwegen en hier en daar een speelstukje. Het bos van Choudfontainne kwam in zicht. Jawade, strakke single tracks, bergop,bergneer,de velo totaal los over de springbergjes,yeehaa. :drunk: Ik zou zowaar vergeten dat ik ziek ben geweest. Op het einde nog een terril of 2 met nog een zotte afdaling om het af te leren.Zonder twijfel voorlopig de leukste rit van het prille jaar. 22 april in Cuesmes,buurgemeente van Quaregnon,herkansing voor de afwezigen,hangt al aan de frigo.Die rit gaat nog een versnelling (of 2 ) hoger :-" :-" .Cya
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door roderider »

De 60 gereden. Dit was dik in orde. Bijna nergens was sneeuw of ijs te bespeuren.
De terrils zijn leuk en tussenin nog redelijk variatie in parkoers (veldwegels,fietwegels,kerkwegels,bos)
Ik zal volgend jaar terugkomen om de terrils proberen te bedwingen. Nu was het eerder omgekeerd. Sommige stukken geraakte je zelf amper te voet op.
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 04.03.2018 - Quaregnon - 4e Rando des Terrils

Bericht door Jacqué »

70km gereden, supertocht met een gevarieerd parcours. Sommige terrils waren echte muren die mijn benen deden ontploffen. Gelukkig maakten de toch wel technische afdalingen veel goed! Naar het einde toe kwam ik er gelukkig terug wat door. Denk iets te weinig gegeten onderweg.. wel jammer dat de opruim al vergevorderd ywas toen wij toekwamen iets voor 14u.
Plaats reactie