25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SCHOVIE
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 16 feb 2009 13:21
Rijdt met: Rider

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door SCHOVIE »

Hallo,

In principe zijn het de afstanden die op dit forum vermeld staan ( 37 - 45 - 56 km ). Affiches moeten soms (te) vroeg
gedrukt worden.
Moesten de weersomstandigheden ons er toe dwingen zou het kunnen dat de afstanden lichtjes wijzigen.
Maar aangezien het droog blijft, zal dit hoogst waarschijnlijk niet gebeuren.

Ik raad je wel aan om een "damaarke" aan te trekken maar mtb' ers kunnen tegen en stootje, hé :-D
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door schuppe »

Als het maar verwittigd wordt als er door omstandigheden wordt gewijzigd. Een paar weken geleden een verschil van 9 km. "Ah ja, maar we hebben stukken moeten schrappen wegens te drassig". Ik heb hiervoor respect, maar een briefje aan de inschrijvingstafel hangen bijvoorbeeld...! Mss ben ik wel te punctueel. ;)
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door patje2 »

Als je iets meer of minder moet doen als de opgegeven km vind ik het niet erg (max 10% of 5 km). Het grootste verschil dat ik ooit had was in Watermaal Bosvoorde en 7 tal jaar geleden. Je kon kiezen voor 30 of 42 km enkel de langste afstand gereden en had 65 km op de gps staan. En was toen niet alleen met zoveel km
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door schuppe »

Awel patje. Volledig mee eens. En wat watermaal bosvoorde betreft: ge bent gewonnen ;)
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door Schoupabiker »

Beloofd wel een frisse versie te gaan worden!
Denk dat er ook geen baggerstroken zullen zijn en een zachte duik .... opletten dus!
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door Z. »

En in die ene diepe plas die half toegevroren was ben ik dan nog terechtgekomen. Het ijs krakte en het water wat te diep. Gevolg: natte voeten voor de rest van de tocht.

Verder een prima snelle 60km gedaan. Niks bijzonder qua techniek, maar het was wel mooi met dit weer
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door VaMalder »

Alles lag droog en hard, vrij vlak met de meeste hoogtemeters in Asse. Wind tegen viel tegen..De versgemaakte bodding smaakte, bepijling zeker in orde. Bedankt voor de organisatie, tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door Schoupabiker »

Awel ik zag er net achter mij zijn voetje in de plas zetten en dacht “auwch, dat wordt fris aan de voetjes”.
Was inderdaad goed bevroren en rolde (wind mee) en vrij vlak heel goed richting Meldert.
Terugweg toch pittiger en met veel tegenwind. Maar zeer leuke 60 km op de teller gezet.
Lekker zonneke, en goed georganiseerd! Bedankt en tot volgend jaar!
SCHOVIE
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 16 feb 2009 13:21
Rijdt met: Rider

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door SCHOVIE »

Aan alle deelnemers die gisteren de vrieskoude trotseerden.

Hartelijk dank voor jullie komst en we hopen dat jullie er van genoten hebben ondanks de extreme weersomstandigheden.

De zelfgemaakte bodding ( met enkele druppeltjes rum ) en de knapperige hotdogs hebben hopelijk die koude snel doen vergeten.

Volgend jaar proberen we jullie nog beter te verwennen.... :-D
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 25.02.2018 - Wemmel - MTB-tocht

Bericht door slijkridder »

Msn nen toer van 70km he volgend jaar. T was dik in orde!
Plaats reactie