Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door Dace93 »

Ik vind zo'n vingnet spotgoedkoop, dus zeker aangekocht.

Qua lastigheid vind ik het daar goed meevallen. Denk een grote 1000HM op 80-tal km gedaan.
De afwisseling klimmen met 'downhillen' vind ik daar perfect waardoor het parcours niet zo lastig aanvoelt :-).

Technisch en conditioneel daar een uitstekende trainingsplaats :-).

Van der Valk hotel in Veenendaal is daar ook een goede uitvalsbasis (afgesloten fietsenstalling).
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door DoubleOne »

Weet iemand een goede accomodatie om met een groepje van een man of tien te logeren?
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door der quinten »

Nederland gaat de toer van uk op, met mooi uitgewerkte routes! Echt sterk, wou dat t hier ook kon.
Rij ook s dorst, vlakbij breda. Ook n aanradertje
BobbleZ
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 02 sep 2015 11:21

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door BobbleZ »

in 2015 heel toevallig ook eens gereden toen ik mijn mtb had op "business trip"

inderdaad plezante tracks en heel technisch (2 x tegen boom geknald :))


aanrader
WijnandB
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 26 feb 2018 12:38

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door WijnandB »

Dace93 schreef:Ik heb net een hekel aan boomwortels, dus perfect voor mij :-P
Hier hetzelfde haha :lol:
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door i-Mac »

Even een verslag van onze dag op de Utrechtse Heuvelrug. Omstreeks 6u00 vertrokken uit Brugge met 6 man en één dame richting Amerongen. In de omgeving van Breda wat opgehouden door de dagelijkse files, en aan het pontje te Amerongen ook een beetje moeten wachten, maar verder alles heel vlot verlopen.

Bij aankomst eerst een vignet afgehaald bij de fietsenwinkel. Dan verder met de auto naar de parking aan het dierenasiel. Deel één van onze dag werd de groene lus. Al van bij de start haalden we ons hartje op. In de buurt van Brugge hebben we amper stroken off-road die 2km lang zijn. Hier van de start tot het einde.

Vervolgens deden we de blauwe lus. Opnieuw genieten met volle teugen. Alles wat je maar kan verlangen vindt je hier terug. Na deze lussen terug naar het dorp gereden, om iets te gaan eten bij Buitenlust. Iets meer dan een uur later gingen we zoek naar de rode lus. We bleven maar genieten van al het moois dat we onder wielen geschoven kregen.

Als laatst reden we nog de paarse lus. Intussen hoorden we al de eerste donderslagen, en werd het behoorlijk donker. Ondanks het dreigende weer, konden we ons in alle rust nog wat opfrissen, de fietsen op de auto's plaatsen, en afzakken naar wielercafé de Proloog. Ik had daags voordien contact gehad, en ze waren op de hoogte dat er "Belgen" zouden langskomen. Niet veel later viel de regen met bakken uit de lucht, waardoor we iets langer bleven hangen. We werden nog wat verwend met wat lokale gebakjes.

De verre verplaatsing was absoluut de moeite. De €7,5 is iedere eurocent dubbel en dik waard. Een diepe buiging aan alle vrijwilligers die alles mooi houden. We fietsen in totaal 73km, waarvan héél véél off-road.

We hebben nu al besloten om in het najaar terug te komen, en deze keer zeker 2 dagen. We willen alle routes eens rijden.

Ik had 2 camera's mee op mijn fiets, en ga de volgende dagen iets in elkaar steken. De link komt ook hier .


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door _Knarf_ »

Over welk vignet hebben jullie het eigenlijk ?

Staat ook op mijn planning om daar eens te gaan rijden, maar weet niks van een vignet.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door i-Mac »

_Knarf_ schreef:Over welk vignet hebben jullie het eigenlijk ?

Staat ook op mijn planning om daar eens te gaan rijden, maar weet niks van een vignet.
https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

De terugtredende overheid en de bezuinigingen hebben tot gevolg dat er minder geld is voor natuur én voor recreatie. Er is alleen nog geld voor basisvoorzieningen als wandelpaden en fietspaden. Het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, Staatsbosbeheer en Utrechts Landschap beschikken niet over middelen om voor ons speciale mountainbike routes aan te leggen. Voor allerlei voorzieningen geldt tegenwoordig een eigen bijdrage. Deze bijdrage is in de vorm van een vignet.

Het vignet kost 7,50 euro en is een (kalender)jaar geldig op alle routes zoals vermeld op onze route pagina.
Download hier de actuele lijst met verkooppunten.



Als je zonder vignet fietst, riskeer je een boete van €93 + administratieve kosten. Er is blijkbaar veel controle, en ze zijn gemachtigd om je te doen stoppen. Om eerlijk te zijn, die €7,5 is peanuts als je ziet welke routes je onder je wielen krijgt geschoven. Met het geld worden alle trajecten onderhouden. En dat vignet is één jaar geldig.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door Dace93 »

Ben vorig weekend ook geweest, alle routes gedaan.
Uitstekend geamuseerd!
Gebruikersavatar
BicyKet
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 jun 2018 23:16
Rijdt met: Production Privee
Contacteer:

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door BicyKet »

Ik ben hier vorige week ook gaan biken. De groene en de paarse route gereden. Amerongen en Hoge Ginkel-Leersum.
Super! Heel flowy en bijna één lange singletrack.

Hier kom ik zeker terug, volgende keer rijd ik Rhenen, naar t schijnt de meest technische van deze routes.

Filmpke gemaakt:

https://youtu.be/IWPZaWT52ZY
Afbeelding
Plaats reactie