Ze zijn ermee begonnen! De Oosterweel..

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Ze zijn ermee begonnen! De Oosterweel..

Bericht door TaurineR »

T ja,

Ze zijn ermee begonnen!
De werken aan de Oosterweelverbinding.
Men is gestart aan het ontbossen van een strook van 50meter langs de expressweg , dus een deel van het Vlietbos in Zwijndrecht.
Hiermee wordt een deel van mijn trainingsparcours wegggeknipt :-? :-? :( .
't Is kijken en afwachten wat we terugkrijgen binnen +5 jaar..
Laatst gewijzigd door TaurineR op wo 21 feb 2018 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Ze zijn ermee begonnen!

Bericht door endorfin »

Verhuizen naar Eupen :-)
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Ze zijn ermee begonnen!

Bericht door rubber-12 »

TaurineR schreef: 't Is kijken en afwachten wat we terugkrijgen binnen +5 jaar..
Vandaag naar een uitleg van BAM geweest op ons bedrijf, 5 jaar redden ze niet :(
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Ze zijn ermee begonnen!

Bericht door TaurineR »

rubber-12 schreef:
TaurineR schreef: 't Is kijken en afwachten wat we terugkrijgen binnen +5 jaar..
Vandaag naar een uitleg van BAM geweest op ons bedrijf, 5 jaar redden ze niet :(
Dat denk ik ook, maar ik wou nog positief beginnen....
In het St Annabos was proximus ook bezig met putjes graven, ik vraag me af waarvoor? :-k
Ik zal ze het eens moeten vragen als ik ze nog eens zie.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Ze zijn ermee begonnen! De Oosterweel..

Bericht door Dickie »

Heb je het op die testput in het St.-Annabos? Die diende om de ondergrond te testen vooraleer aan de eigenlijke tunnelwerken te beginnen.
Ik vind het cynisch, er stonden bvb aan het St-Annabos verbodsborden voor fietsen, waarom mag den ondersten duvel weten, maar voor het algemeen belang kappen ze dan hectaren bos weg.

Ons 'territorium' in het dWaasland krimpt zienderogen in...

Zwijndrecht en Burcht zijn al uit de organisaties door toelatingsweigeringen en sabotage.
In het zuiden en zuidwesten worden de paadjes door de Potpolderwerken doorgesneden.
Paadjes in Sinaai werden geasfalteerd en liggen er nu slechter bij dan ooit tevoren.
Ook in het Heidebos komen er beperkingen met 'wandelzones'
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Ze zijn ermee begonnen! De Oosterweel..

Bericht door KrisMaes76 »

Dickie schreef:Heb je het op die testput in het St.-Annabos? Die diende om de ondergrond te testen vooraleer aan de eigenlijke tunnelwerken te beginnen.
Ik vind het cynisch, er stonden bvb aan het St-Annabos verbodsborden voor fietsen, waarom mag den ondersten duvel weten, maar voor het algemeen belang kappen ze dan hectaren bos weg.

Ons 'territorium' in het dWaasland krimpt zienderogen in...

Zwijndrecht en Burcht zijn al uit de organisaties door toelatingsweigeringen en sabotage.
In het zuiden en zuidwesten worden de paadjes door de Potpolderwerken doorgesneden.
Paadjes in Sinaai werden geasfalteerd en liggen er nu slechter bij dan ooit tevoren.
Ook in het Heidebos komen er beperkingen met 'wandelzones'
Rond Gent zijn ze ook volop bos aan het afsluiten en leuke paadjes aan het vol betonneren...
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Ze zijn ermee begonnen! De Oosterweel..

Bericht door i-Mac »

KrisMaes76 schreef: Rond Gent zijn ze ook volop bos aan het afsluiten en leuke paadjes aan het vol betonneren...
Ook in Brugge en omstreken is die trend al een tijdje bezig. Dik 5 jaar terug moesten alle bossen een soort status krijgen. Op basis hiervan werd dan beslist of fietsers nog (overal of op bepaalde plaatsen) werden toegelaten. Door het stimuleren van het fietsen in het algemeen, én zeker door het enorme succes van de e-bike, is men toen ook gestart met het verharden van wegels en paden.
Al deze zaken samen hebben ervoor gezorgd dat veel bikers hun speelterrein zijn kwijtgeraakt. Maar we moeten ook durven in eigen boezem kijken. Pakweg 10 jaar geleden begonnen de veldtoertochten aan een enorme opmars. En veel bikers konden het toen niet laten om door de week ook op privé en/of eenmalig toegelaten gronden te gaan rijden. Je kon er vergif op nemen dat er maatregelen zouden volgen. Ook de confrontaties met wandelaars, paardrijders en andere al dan niet legale gebruikers van die bossen zorgden voor steeds maar strengere regels.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Ze zijn ermee begonnen! De Oosterweel..

Bericht door Muntanya »

Ik weet niet of u ooit het onderwerp zal openen wanneer ze ermee eindigen...
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Ze zijn ermee begonnen! De Oosterweel..

Bericht door BertG »

Ze zijn er al mee gestopt precies 8-[ , ik zie niet veel activiteit meer, al zullen ze ergens wel iets aan het doen zijn zeker. Met bomen te kappen zijn ze daarentegen meestal wel zeer snel (en eventueel ook zonder kapvergunning zoals in Ranst ](*,) ).
Luciad10
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 20 mar 2019 16:11

Re: Ze zijn ermee begonnen! De Oosterweel..

Bericht door Luciad10 »

Dickie schreef:Heb je het op die testput in het St.-Annabos? Die diende om de ondergrond te testen vooraleer aan de eigenlijke tunnelwerken te beginnen.
Ik vind het cynisch, er stonden bvb aan het St-Annabos verbodsborden voor fietsen assurances obsèques, waarom mag den ondersten duvel weten, maar voor het algemeen belang kappen ze dan hectaren bos weg.

Ons 'territorium' in het dWaasland krimpt zienderogen in...

Zwijndrecht en Burcht zijn al uit de organisaties door toelatingsweigeringen en sabotage.
In het zuiden en zuidwesten worden de paadjes door de Potpolderwerken doorgesneden.
Paadjes in Sinaai werden geasfalteerd en liggen er nu slechter bij dan ooit tevoren.
Ook in het Heidebos komen er beperkingen met 'wandelzones'
Het is nog steeds onverantwoord van hen om dat te doen. En wat zeggen de lokale autoriteiten?
Plaats reactie