Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Erik.B »

Svenny007 schreef:Mijn theorie zou zijn. Als je de sensor op het achterwiel plaats en je trapt enkele malen door in de modder of boomwortels ofzo dat die meer km's registreerd. Maar om zo 30km door te trappen denk ik dat dat wat iverdreven is.....
Het was wel vettig vandaag maar dat lijkt mij ook onmogelijk om zoveel zot te draaien, niemand anders met een oplossing of weet waarom dit gebeurd
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Erik.B schreef:
Svenny007 schreef:Mijn theorie zou zijn. Als je de sensor op het achterwiel plaats en je trapt enkele malen door in de modder of boomwortels ofzo dat die meer km's registreerd. Maar om zo 30km door te trappen denk ik dat dat wat iverdreven is.....
Het was wel vettig vandaag maar dat lijkt mij ook onmogelijk om zoveel zot te draaien, niemand anders met een oplossing of weet waarom dit gebeurd
Ik zou die eerder vooraan dan achteraan monteren, wegens bovenstaande redenen.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Erik.B »

Ik zal de sensor eens van voor plaatsen, ben wel benieuwd als mijn probleem dan opgelost is
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Erik.B schreef:Ik zal de sensor eens van voor plaatsen, ben wel benieuwd als mijn probleem dan opgelost is
Als het hiermee niet opgelost is, dan moet je verder zoeken... ik denk dan eerst aan de batterij bijvoorbeeld :wink:
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Kevin82 »

Wat is da toch allemaal met die gps problemen... Wou overstappen van Mio naar Garmin wegens problemen maar als ik het allemaal zo lees is dit geen garantie op een foutloos systeem...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Ik zou mss in de toekomst eens de 'surprise me' functie willen gebruiken. Heb het al eens gedaan thuis, maar is precies alleen maar voor met de racefiets te doen? Iemand een idee of dit ook specifiek voor MTB gaat?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:Ik zou mss in de toekomst eens de 'surprise me' functie willen gebruiken. Heb het al eens gedaan thuis, maar is precies alleen maar voor met de racefiets te doen? Iemand een idee of dit ook specifiek voor MTB gaat?
Is ook niet zo makkelijk om een 'Suprise Me' ritje tot een goed einde te brengen met een MTB, want niet alle paden staan op de kaart en andere paden zijn gewoon verdwenen, door bv. boeren die niet zo nauw omgaan met het bewerken van hun landbouwgronden.
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Supernaut »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Ik zou mss in de toekomst eens de 'surprise me' functie willen gebruiken. Heb het al eens gedaan thuis, maar is precies alleen maar voor met de racefiets te doen? Iemand een idee of dit ook specifiek voor MTB gaat?
Is ook niet zo makkelijk om een 'Suprise Me' ritje tot een goed einde te brengen met een MTB, want niet alle paden staan op de kaart en andere paden zijn gewoon verdwenen, door bv. boeren die niet zo nauw omgaan met het bewerken van hun landbouwgronden.
Dit kan je ook anders stellen .
Ik heb deze functie al eens ( meermaals ) gebruikt op de racefiets .
Meermaals holle wegen , onverhard , einde veldwegen voor de wielen geschoven gekregen .
Het lijkt me meer iets voor op een mtb of trekkingfiets .
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Supernaut schreef:Dit kan je ook anders stellen .
Ik heb deze functie al eens ( meermaals ) gebruikt op de racefiets .
Meermaals holle wegen , onverhard , einde veldwegen voor de wielen geschoven gekregen .
Het lijkt me meer iets voor op een mtb of trekkingfiets .
Hiermee bevestig je eigenlijk dat de geïnstalleerde kaart niet geschikt is voor beiden!
Mocht mijn Edge 800 de 'Suprise Me' functie ondersteunen zou deze mij perfect leiden langs wegen, want daar staat Garmin City Navigator op, weliswaar van 2012, en die kent geen onverharde wegen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Da is minder. Had er meer van verwacht.
Plaats reactie