Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Mojobiker schreef:Gaat het dan enkel over de vijver of gans Terhagen?
Gans de put behalve het aangekochte deel door natuurpunt en waar ze nog baggeren uiteraard
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door scaramouche »

Vanmorgen voor de eerste keer gereden op het zwarte parcours van De Schorre. Stevige uitdaging moet ik zeggen voor iemand die minder dan een jaar in de sport zit :-)
Aan de parcoursbouwer: super gedaan, wat mij betreft. Hier en daar zou ik wel wat coaching kunnen gebruiken, het is me bijvoorbeeld niet altijd duidelijk hoe je voor sommige drops de nodige snelheid moet zien te halen. Enige minpunt is de kleigrond me dunkt: zeker de stukken naast de grote vijver zjn echt nog papperig op dit moment, had ik niet verwacht. Enfin, deze route is echt een fijn doel om voor mezelf te stellen.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door dennisVO »

was van zin dit weekend nog eens een rondje te doen.
maar met de sneeuwval vraag ik me af hoe het parcours dit opneemt ...
we weten allemaal dat de schorre en regen geen goede combinatie zijn.

als morgenvroeg de sneeuw smelt, gaat het dan nog te berijden zijn?
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Svenny007 »

iemand nog gaan rijden in het kort ? veel modder of nog te doen ?
ik ben misschien van plan morgen eens te gaan rijden na 2 maanden out geweest te zijn.

anders wordt het een ritje naar herentals of lille ....
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door sam2300 »

Iemand al eens gepasseerd of het al te doen is?
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Svenny007 »

een maand geleden ben ik er geweest en vond ik het persoonlijk niet aangenaam om te rijden.
veel te natte ondergrond en de kleimodder blijft overal aan plakken.
zelfs met mijn tractorbanden was de grip soms ver te zoeken.


het is ondertussen nog niet lang genoeg droog geweest om deftig te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

Halo bikers ,

De eerste update van MTB de schorre is klaar , na de zomer doen we verder omdat de arbeiders het domein verder moeten onderhouden , tijdsgebrek dus ...
tot later
grt P :-D
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door Mojobiker »

Nice
mafel
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 20:30
Rijdt met: Orbea Laufey H20

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door mafel »

flashing1 schreef:
Yalta-cruiser schreef:Hier al een paar jaar niet meer actief geweest.. maar wel gevolgd..
Wil even inpikken op Kontich.
Dit was zo'n 17 jaar geleden (tijd vliegt) "mijn" trainings/cardio ritje... samen met het Verva-fiets team als ik me niet vergis..
Toen was de dirt-jump sectie nog niet aanwezig.. buiten een bult waar je vol over kon.
We maakten de lussen zelf, en was in grote mate diegene die nu bepijld is..
Het stuk achteraan/vooraan (vooraan rechts komende van Brotherhood, achteraan links komende van Sporthallen) lag steeds als moeras erbij, dus niet te bereiden voor de helft van het jaar...
Echter, wij combineerden de zandbergskes met de overkant E19, en dat lijkt nu niet meer het geval.
Feit om trots op te zijn...
Het singlepad net naast de autostrade, steeds overgroeid door de netels, is par moi personalement 20 jaar geleden vrijgemaakt met spade en bijl, en sindsdien is er een pad ontstaan... daarvoor was het een bramen en netelbos.
Kort erna zijn de trial-motoren veel van het rondje komen inpalmen en aan gort gereden dus heb ik Kontich links laten liggen..
Goed initiatief echter van het dorp om het een recreatiezone te maken... en als cardio misschien nog steeds fijn rondje.. Maar ik zou persoonlijk toch de overkant ook proberen te integreren (als dat nog kan) zodat de lus wat groter wordt en je niet steeds in cirkels draait (wat snel verveeld).
Dag ,

ik ga morgen woensdag 10 januari een rondwandeling doen met de consulent van sportvlaanderen.be .
Ik denk nu niet dat dit rondje gaat vervelen , info later

gr P
Ik dacht dat die Kontichse bergen off limits waren door de asbest in de ondergrond ?
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

mafel schreef:
flashing1 schreef:
Yalta-cruiser schreef:Hier al een paar jaar niet meer actief geweest.. maar wel gevolgd..
Wil even inpikken op Kontich.
Dit was zo'n 17 jaar geleden (tijd vliegt) "mijn" trainings/cardio ritje... samen met het Verva-fiets team als ik me niet vergis..
Toen was de dirt-jump sectie nog niet aanwezig.. buiten een bult waar je vol over kon.
We maakten de lussen zelf, en was in grote mate diegene die nu bepijld is..
Het stuk achteraan/vooraan (vooraan rechts komende van Brotherhood, achteraan links komende van Sporthallen) lag steeds als moeras erbij, dus niet te bereiden voor de helft van het jaar...
Echter, wij combineerden de zandbergskes met de overkant E19, en dat lijkt nu niet meer het geval.
Feit om trots op te zijn...
Het singlepad net naast de autostrade, steeds overgroeid door de netels, is par moi personalement 20 jaar geleden vrijgemaakt met spade en bijl, en sindsdien is er een pad ontstaan... daarvoor was het een bramen en netelbos.
Kort erna zijn de trial-motoren veel van het rondje komen inpalmen en aan gort gereden dus heb ik Kontich links laten liggen..
Goed initiatief echter van het dorp om het een recreatiezone te maken... en als cardio misschien nog steeds fijn rondje.. Maar ik zou persoonlijk toch de overkant ook proberen te integreren (als dat nog kan) zodat de lus wat groter wordt en je niet steeds in cirkels draait (wat snel verveeld).
Dag ,

ik ga morgen woensdag 10 januari een rondwandeling doen met de consulent van sportvlaanderen.be .
Ik denk nu niet dat dit rondje gaat vervelen , info later

gr P
Ik dacht dat die Kontichse bergen off limits waren door de asbest in de ondergrond ?
deze topic gaat over Boom en Terhagen , kontich is een andere topic ...
Plaats reactie