SRAM DUB, nog een extra trapas standaard

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: SRAM DUB, nog een extra trapas standaard

Bericht door Dickie »

spaghetti_2 schreef:Ik vraag mij ook af hoe je een 30 mm as in een PF92 krijgt. Dan heb je een speciaal PF92 bracket waarbij de lagers amper plek innemen?

Binnen 1 à 2 jaar ontdekken ze misschien terug BSA :-D
Inderdaad, ipv de klassieke lager+cup doet de buitenste loopring van het lager ook ineens dienst als cup, dat ziet er zo uit vb van Hope:
Tricky bij carbonframes want je moet opletten dat de behuizing van het frame geen schade oploopt als je het lager eruit tikt/perst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: SRAM DUB, nog een extra trapas standaard

Bericht door Real Epic '89 »

spaghetti_2 schreef:Ik vraag mij ook af hoe je een 30 mm as in een PF92 krijgt. Dan heb je een speciaal PF92 bracket waarbij de lagers amper plek innemen?

Binnen 1 à 2 jaar ontdekken ze misschien terug BSA :-D
Specialized is ook al terug overgestapt naar BSA......

Volgende stap is een BSA met een grotere diameter al past bv. een 30mm Cannondale Hollowgram of Clavicula ook in een BSA bracket.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: SRAM DUB, nog een extra trapas standaard

Bericht door BertG »

Tja, steeds als je de uitleg hoort waarom ze weer een nieuwe standaard uitgevonden hebben dan klinkt het nog wel begrijpelijk.
Maar op het einde van de dag draait mijn crank nog altijd hetzelfde als 10 jaar geleden alleen gaan de lagers minder lang mee en is vervangen een bitch, als dat laatste al kan omdat je weer ander specifiek montagemateriaal nodig hebt dat je vergeten bent bij te bestellen....

Al ben ik ook geen fan van BSA in carbon frames omdat je dan weer inserts moet gaan lijmen en die durven nogal eens loskomen, dus ja.
Plaats reactie