Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte wegen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte weg

Bericht door De Wreter »

In Firefox laadt de kaart niet. In IE kan ik nog niet eens op de site....zielig
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte weg

Bericht door Muntanya »

Het is en blijft een overheidswebsite natuurlijk he.

Ik kan echter perfect op die site met Firefox, Chrome, Chromium, zelfs Edge en dit met meerdere computers met verschillende besturingssystemen. Misschien was de site tijdelijk down? En zo niet, kijk eens of je browser up to date is en de juiste permissies bij de addons ingesteld staan.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte weg

Bericht door Dace93 »

Uit ervaring weet ik dat de requests die de geopunt website doen te lang zijn volgens de wereldwijde standaarden.
Goed mogelijk dat je router de request ergens halfweg afblokt waardoor de site niet wil laden.

En als het dan toch lukt, bezoek je de site best op een recente PC en niet met Internet Explorer. :-)
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte weg

Bericht door De Wreter »

Ah, van thuis kan ik erop :) Om dadelijk te constateren dat er in 1841 eentje door onze tuin liep..... :-k
Laatst gewijzigd door De Wreter op di 16 jan 2018 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte weg

Bericht door Muntanya »

Dace93 schreef:Uit ervaring weet ik dat de requests die de geopunt website doen te lang zijn volgens de wereldwijde standaarden.
Overheid...
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte weg

Bericht door Muntanya »

De Wreter schreef:Ah, van thuis kan ik erop :) Om dadelijk te constateren dat er in 1841 eentje door onze tuin liep..... :-k
Zozo, snel eens een klachtje indienen :P

Neen, serieus, zulke dingen ga ik mij niet mee bezig houden, ik bedoel de wegen die wél nog berijdbaar zijn, het zijn deze die me interesseren.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte weg

Bericht door _anonymus_ »

Bij ons in de buurt toch ook redelijk wat paden die nog op de topo kaarten staan, maar die plots doodlopen... :-k
Soms komen mensen daar mee weg als er niemand klaagt, soms ook niet.

Onlangs nog eens goed gelachen. De buurman van een vriend van mij had zijn afsluiting weg gehaald en er dan maar niet beter op gevonden om het paadje dat tussen de twee huizen door loopt in te palmen. Waar die kerel niet aan had gedacht, is dat dat paadje inderdaad zelden gebruikt wordt maar wel jaarlijks in een lokale toertocht zit. En dat die TT toevallig drie weken later was.
De week erop stonden de flikken al aan die kerel zijn deur, waarschijnlijk was die wielerclub bij het verkennen van hun parcours niet zo blij met zijn actie.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Ingepalmde wegen - onterecht als privaat aangemerkte weg

Bericht door Muntanya »

Wees content dat de politie zo vlot ingegrepen heeft.

Mijn ouderlijk huis ligt ook een aan buurtweg. Om met het remorque uit de tuin te raken moesten wij en de buren deze weg gebruiken, tot een andere buur het onzalige idee had dat dit "zaane weg" was en zijn omheining uitbreidde tot tegen onze poort. De politie en gemeente hadden niet veel zin in "dat gedoe" en is dan uiteindelijk voor de rechtbank uitgevochten, ettelijke jaren geduurd. Nu, de feiten dateren van 20-25 jaar geleden, een heel andere tijd.

Toch in de communicatie met lokale overheden reageren de meeste niet op de eerste mail en soms maken ze zich er snel vanaf "ja dat is privaat", ook al staat het in de Atlas der Buurtwegen en wordt de weg frequent gebruikt. Er is nog veel werk aan de winkel.

En onze buurtweg? Is nu een heel vaak gebruikt fiets- en wandelpad... Buurman verloor het proces... =D>
Plaats reactie