LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door cube-rider »

Om het over iets anders te hebben binnen LCMT. Wie is er al volop bezig met trainen. Wat is de opbouw. Alle tips welkom
Felix7
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 15:21
Rijdt met: Scott Spark RC

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door Felix7 »

Het hangt er een beetje van af wat je wil, gewoon uitrijden of echt voor een bepaalde top zoveel plaats.
Het zal mijn 2de deelname worden en nu is het vooral kilometers maken (ik rij niet wedstrijd gericht). Core stability vind ik ook wel goede oefeningen armen en rug worden ook zwaar belast.

Binnenkort proberen wat interval bij te trainen.
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door cube-rider »

Felix7 schreef:Het hangt er een beetje van af wat je wil, gewoon uitrijden of echt voor een bepaalde top zoveel plaats.
Het zal mijn 2de deelname worden en nu is het vooral kilometers maken (ik rij niet wedstrijd gericht). Core stability vind ik ook wel goede oefeningen armen en rug worden ook zwaar belast.

Binnenkort proberen wat interval bij te trainen.
Nu momenteel probeer ik ook kilometers te rijden en hier en daar eens wat intensiever op hellingen vooral.
In 2013 heb ik de LCMT ook gereden, maar dan recreatief (met alu bike en 26 inch banden :lol: )
en in barre omstandigheden 5° in mei en regen, toen toch ook uitgereden :lol: .
2018 is een ander verhaal, heb me competetief ingeschreven, nu de laatste 3 jaar rij ik wel chrono's (10-tal/jaar), dus kijk ik er helemaal anders tegenaan. Vooral zou ik nu al moeten staan.
Heb wel 1 tegenslag 22 januari moeten mijn amandelen eruit, dus wil zeggen (hoop ik tenminste) 2-tal weken uit dus domper op de feestvreugde en daar maak ik me wat zorgen over :roll:
Alvast bedankt voor je reactie.
Ben jij comp. of recreatief ingeschreven?
Felix7
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 15:21
Rijdt met: Scott Spark RC

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door Felix7 »

Ik heb me recreatief ingeschreven, en zal het van dag tot dag bekijken maar ik wil zowiezo beter doen dan vorig jaar.
Dit zal ook wel met de weersomstandigheden te maken hebben. Vorig jaar was echt een hete LCMT met soms+35°C.

Vorig jaar was mijn aller eerste 3-daagse ooit en vond dit geweldig, afzien en toch 3 dagen genieten daar doe ik het voor al ben ik wel blij dat ze de 3de dag de etappe hebben aangepast. Die was echt zwaar en zeker die 3de lus (nu komt deze als eerste).

Eind april is er al wel een geode waardemeter op vlak van marathon/hoogtemeters nl: de Mil-Man trail in Echternach.
Zien hoe ik daar voor de dag zal komen.

En amandelen eruit wil dat zowiezo zeggen 2 weken fiets aan de kant? da's echt jammer :( al heb je daarna nog 2 maanden dus misschien je programma zo opbouwen dat je dan net in een rustweekje bevindt als dat nog kan.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door spaghetti_2 »

2 weekjes out in januari hoeft geen ramp te zijn. Het is niet leuk maar maak je maar niet teveel conditionele zorgen. Je kan de week (of 2 weken) ervoor zelfs wat extra hard trainen zodat je die paar weken gedwongen rust nuttig kan gebruiken om de trainingseffecten te absorberen. Maak vooral niet de fout om te snel te beginnen. Trainen op een verzwakt lichaam is niet slim.
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door cube-rider »

spaghetti_2 schreef:2 weekjes out in januari hoeft geen ramp te zijn. Het is niet leuk maar maak je maar niet teveel conditionele zorgen. Je kan de week (of 2 weken) ervoor zelfs wat extra hard trainen zodat je die paar weken gedwongen rust nuttig kan gebruiken om de trainingseffecten te absorberen. Maak vooral niet de fout om te snel te beginnen. Trainen op een verzwakt lichaam is niet slim.
Ga ik doen, bedankt voor jullie advies.
@Spaghetti2 doe jij mee aan de LCMT? Hoeveel keer heb je hem al gedaan?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door spaghetti_2 »

Nee, ik rij de BeMC die dit jaar in hetzelfde weekend valt. De voorbije twee jaar heb ik LCMT wel gereden.
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door alexhaemers »

iemand een idee wat er klopt op hun site ? dag 2 3500 hm of 2500 hm ? staat verschillend op hun site ... thx
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door Z. »

Dat zal 2500 zijn
Gebruikersavatar
TRAPPELEROS
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:53
Rijdt met: Trek Roscoe 2023

Re: LCMT 2018: MTB-3daagse van 11 tot en met 13 mei

Bericht door TRAPPELEROS »

Wegens een kwetsuur kan ik de lcmt dit jaar niet rijden. Iemand interesse om te gaan van vrijdag tot zondag (inclusief hotel).
Prijs is bespreekbaar
Plaats reactie