Garmin Edge 1030

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Free_ltd »

Iemand die zijne 820 bundle weg doet? :lol: :lol: :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Free_ltd »

Nog eens herhalen voor degenen die ne 1030 willen aanschaffen.

Om 1 of andere reden is de Edge 1030 in de UI een pak goedkoper. Vooral omdat de £ zeer laag staat tov de €. Nu scheelt het een goei €70, maar vorige week was het nog meer. Hangt beetje van de wisselkoers af op het moment van bestellen.

https://buy.garmin.com/en-GB/GB/p/56799 ... 0-01758-11#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Headshot »

Free_ltd schreef:Nog eens herhalen voor degenen die ne 1030 willen aanschaffen.

Om 1 of andere reden is de Edge 1030 in de UI een pak goedkoper. Vooral omdat de £ zeer laag staat tov de €. Nu scheelt het een goei €70, maar vorige week was het nog meer. Hangt beetje van de wisselkoers af op het moment van bestellen.

https://buy.garmin.com/en-GB/GB/p/56799 ... 0-01758-11#" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan wel voor gevaarlijke situaties zorgen, die laat u constant links op de weg rijden...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Free_ltd »

Headshot schreef:
Free_ltd schreef:Nog eens herhalen voor degenen die ne 1030 willen aanschaffen.

Om 1 of andere reden is de Edge 1030 in de UI een pak goedkoper. Vooral omdat de £ zeer laag staat tov de €. Nu scheelt het een goei €70, maar vorige week was het nog meer. Hangt beetje van de wisselkoers af op het moment van bestellen.

https://buy.garmin.com/en-GB/GB/p/56799 ... 0-01758-11#" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan wel voor gevaarlijke situaties zorgen, die laat u constant links op de weg rijden...

Vandaar het prijsverschil :lol:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Flip FSR »

Ik dacht ook te upgraden naar de 1030, heb nu een 800.
Totdat ik hem vast had in een winkel, dat is begot bijna smartphone formaat :roll:
Ik vraag me af of je dan niet beter een goede smartphone koopt met een degelijke app, om nog te zwijgen van de prijs :drunk:
Enfin... Mijn 800 werkt nog perfect en is qua formaat ideaal in mijn ogen, dus die blijft voorlopig, een kabelke insteken om te uploaden is ook heen megawerk en opladen moet ik sowieso. Sms lezen of telefoonoproepen zien zegt me niks tijdens een fietstocht, dan word ik liefst gerust gelaten :wink:
Wahoo kende ik nog niet, maar dat is er zeker eentje om op te volgen...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Free_ltd »

Denk vooral dat ge het verschil gaat voelen als ge met uwe smikkel tegen de vlakte gaat. Die smartphone is 99% zeker dat hij kapot is, diene Garmin Edge 10% dat hij kapot is. :lol:

Uw redenering klopt mss wel als ge puur voor de navigatie gaat, maar denk dat de meesten zoiets hebben voor hun analyses en weet niet of ge aan een smartphone hartslag en cadansmeter kunt koppelen.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door BertG »

Flip FSR schreef:Ik dacht ook te upgraden naar de 1030, heb nu een 800.
Totdat ik hem vast had in een winkel, dat is begot bijna smartphone formaat :roll:
Ik vraag me af of je dan niet beter een goede smartphone koopt met een degelijke app, om nog te zwijgen van de prijs :drunk:
Enfin... Mijn 800 werkt nog perfect en is qua formaat ideaal in mijn ogen, dus die blijft voorlopig, een kabelke insteken om te uploaden is ook heen megawerk en opladen moet ik sowieso. Sms lezen of telefoonoproepen zien zegt me niks tijdens een fietstocht, dan word ik liefst gerust gelaten :wink:
Wahoo kende ik nog niet, maar dat is er zeker eentje om op te volgen...
Kan u volledig volgen, ben ook niet zot van die nieuwe Garmin modellen om van de prijs nog maar te zwijgen. Ik hoop dat mijne 800 nog jaren mee gaat gaan, nooit geen problemen mee gehad. Ik heb zelfs een (2e hands) Edge 500 bijgekocht zodat ik de 800 wat kan 'sparen' 8-[ .
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door J.E. »

Tot nu toe tevreden van de 1030, iedere (frequente) update worden er verbeteringen aangebracht.
De build in map is heel makkelijk en auto routing on the go werkt beter dan op mijn vorige toestellen. (800, 500, 705, 810) Batterij capaciteit is voortreffelijk. Scherm brightness/kleur lijkt indoor tegen te vallen, maar is effectief gebruik super. Prijs is inderdaad (te?) hoog, maar is een leuk gadget.
Nieuwe voor mij is de functie dat je met de touchscreen een reply boodschap op telefoongesprekken en msg's kan geven. Heel handig om je rit niet te moeten onderbreken.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Giobiker »

toen ik de mijne voor het eerst uit de doos nam was het toch wel even schrikken en dacht ik amai wa ne klomp is da,
als je een 1000 gewoon bent is deze toch wel een pak zwaarder... de batterij weegt precies wel wa, maar nu gaat ze
inderdaad wel langer mee.
De USB aansluiting voelt ook wel iets degelijker aan dan bij de 1000 die toch precies wa los zat.
Verder geeft deze na een rit toch wel een pak meer info over de invloed van je rit op je conditie,
al vind ik wel dat de herstelstatus misschien soms wat overdreven is.
Hopelijk werkt deze toch beter dan de 1000 en doet hij alles zoals beloofd, bij mijn 1000 heeft
de functie livetrack nooit deftig gewerkt terwijl dat bij mijn 820 perfekt ging, ik vond mijn 820
dan ook een pak degelijker dan mijn 1000
Ondertussen zijn de prijzen voor de 1030 toch hier en daar al aan het zakken.

Grts.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door chrisper »

ik volg deze even.

heb nu nog een 1000, en heb wel interesse in de 1030
ging eerst kijken voor de 830, maar scherm lijkt met toch iets te klein voor navi/of routes narijden.
1030 lijkt me dan toch wat aan de hoge kant
anders word het misschien opnieuw een 1000 (waar ik tot nu zeer tevreden van ben/was)
Plaats reactie