30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
rogiersr
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 17:04
Rijdt met: Cube

30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door rogiersr »

Op zaterdag 30/12 heeft onze jaarlijkse VTT plaats te Melle. Met de neerslag van de laatste weken zouden sommige stroken nogal zwaar kunnen liggen. Daarom zal ik voor die stroken een bypass voorzien die zullen aangeduid worden met zwaar of licht. Op die manier kunnen de echte modderfretters toch de zwaarste stroken opzoeken en de propere jongens die stroken ontwijken. Ik hoop daarmee alle deelnemers te kunnen bekoren. :wink:
FrBoy
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 jul 2011 22:20
Rijdt met: Specialized EPIC FSR 29'er

Re: 30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door FrBoy »

Daarom zal ik voor die stroken een bypass voorzien die zullen aangeduid worden met zwaar of licht

Heel mooi initiatief. In de winter hou ik wel van nu en dan eens wat modder om te ploeteren, te 'slieren' en je behendigheid te testen. Maar evengoed heb je bikers die dat niet zien zitten, of hun materiaal liever willen sparen. Veel beter dan die modderige stroken eruit te halen en het risico op weinig off-road. Het is voor een organisatie natuurlijk wel veel meer werk. Discussies zoals op het forum van 11/11 in Marolle zullen dus hopelijk hier niet van toepassing zijn.
Oudenaarde was vorig jaar weinig off-road, dus wordt het dit jaar Melle voor mij.
moorken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 13:42
Rijdt met: Red Bull Team-AL600
Contacteer:

Re: 30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door moorken »

Vond dit altijd al een heel interessant ritje, zeker met de weersomstandigheden die we daar al gezien hebben... :-D

een super modderige editie (2 keer op mijn bek gegaan): Melle Eindejaars VTT 2013
een ijzel editie waarin ik 1 keer zwaar op mijn bek gegaan ben en vervolgens mijn versnelling achteraan afgevroren is...: Melle Eindejaars VTT 2014
dan nog een vrij deftige editie in 2015: Melle Eindejaars VTT 2015
hopelijk terug van de partij dit jaar alhoewel ik nog twijfel met leupegem :-D
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door TaurineR »

"Daarom zal ik voor die stroken een bypass voorzien die zullen aangeduid worden met zwaar of licht. "


Wel, dit is een prachtig intiatief.
Mijn fietske is gebouwd voor het 'lichte'parcours!
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door jari2057 »

Lekker vettig maar prettig goede organisatie goede bepeiling en bevoorrading
Ellenvl
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 25 nov 2017 20:02
Rijdt met: Cube

Re: 30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door Ellenvl »

Ploeter ploeter maar gelukkig geen plakkende modder en heel veel felle wind maar t was plezant ook al ben ik niet de grootste fan. Idd goed aangeduid steeds en 2x bevoorrading op 48.
En al bij al vond ik nog veel moedige fietsers op de 48.
FrBoy
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 jul 2011 22:20
Rijdt met: Specialized EPIC FSR 29'er

Re: 30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door FrBoy »

Omdat het op een zaterdag was voor de eerste keer in Melle gestart op de middag. Geen spijt van gehad. Alles picobello georganiseerd en een prima winter parcours.
Veel off-road en de stevige wind maakten het hier en daar zwaar en technisch, en zo mag het in de winter. Was zelfs niet helemaal vlak, had toch 280 hm.
Djamtani
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 dec 2017 20:57

Re: 30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door Djamtani »

Beste slijkduivels,
Voor mij persoonlijk 1 van de zwaarste toertochten dat ik in de laatste 2 maand heb gefietst. Door de regenval van de afgelopen dagen/weken waren er enorm veel slijkpistestroken :P Een felle wind maakte het er niet makkelijker op maar gelukkig waren het niet al te lange rechte stroken zodat de wind ook regelmatig in het voordeel was. Gelukkig was het vandaag ook een 10tal graden warmer dan gisteren te Gits. Veel offroad in deze toertocht, perfect aangeduid, een bevoorrading aan km19 en 32 en telkens toppie! Chapeau aan al de gasten die de 47km uitgereden hebben en ik ben er ene van =D> 4x op mijn bek gegaan maar de ondergrond was meer dan nat en zacht :lol: Afspuitstand en douches ook dik in orde samen met het broodje met kaas en/of worstenbroodje in de kantine van Cercle Melle. Een dikke proficiat aan de ganse organisatie!
Lid WTC Westkerke
rogiersr
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 17:04
Rijdt met: Cube

Re: 30.12.2017 - Melle - Eindejaars VTT

Bericht door rogiersr »

Bedankt aan alle moedige deelnemers (540) aan onze VTT. Spijtig dat de weersvoorspellingen weeral eens heel fout waren want vanaf 9u is er geen druppel regen meer gevallen.

Bedankt voor jullie reacties en hopelijk tot volgend jaar!
Plaats reactie