Swiss Epic

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Williamvt1979
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 dec 2017 11:18
Rijdt met: Rocky Mountain - Element

Swiss Epic

Bericht door Williamvt1979 »

Hi


Ik ben hier nieuw en had graag wat hulp ingeroepen van de kenners.
Dit jaar heb ik de 3Epic verreden en het Bike Festival - Garda Meer.

Daarna heb ik eerst mijn zinnen lang op de Transalp gezet, maar ik kan helaas geen verlof hebben.
Dus ben ik andere horizonten aan het verkennen.

Ik ben reeds ingeschreven in de Engadin Bike Giro, maar mijn echte voorkeur ligt ergens in september naar de Swiss Epic.
Tevens heb ik gezien dat er een bikepartner nodig is die ik ( nog ) niet heb; maar er zou ook een Parnter Market komen.
Zijn er mensen die deze al gereden hebben en hun bevindingen of willen mee doen.

Alvast bedankt

mvg

WilliamVT1979
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Re: Swiss Epic

Bericht door lowflyer »

Hallo,

Net als jij ook enorm getriggerd door Swiss Epic.
Swiss Epic zou de kers op de taart zijn der ultra MTB marathons.
Vrienden van me reden reeds en beschrijven deze als subliem, technisch, zwaar, sprookjesachtige panorama’s ....
Ben je zeker dat er een partner market zou komen ?

Transalp reeds 2x gereden, ook zeer leuk maar minder technisch denk ik.

Dit jaar staat de Transmaurienne en de Cristalp op het menu.
Williamvt1979
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 dec 2017 11:18
Rijdt met: Rocky Mountain - Element

Re: Swiss Epic

Bericht door Williamvt1979 »

hey

bedankt voor de reply.

Ik had een mail gestuurd naar de mensen van Swiss Epic.
Deze reageerde echt snel en vriendelijk.

Ik kreeg direct een bijhorende mail van een persoon die instond voor de social media en website.
Deze bracht me al in verband met een Australische rijder, maar deze twijfelde nog.

Toen vertelde de persoon van Swiss Epic dat ze een extra pagina gingen maken op de website of via facebook om mensen met hetzelfde probleem in contact te brengen.

Ik moet wel zeggen een zeer mooie follow up daar..

Zijn mooie vooruitzichten voor je!
Geniet ervan

mvg

William
Sevenoo
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 20:14
Rijdt met: Trek 8500

Re: Swiss Epic

Bericht door Sevenoo »

Hoi,
Is idd een fantastische uitdaging welke ook in mijn hoofd zit.
Mijn enige vraag hierbij is, je rijdt met 2, hoe goed ken je dan je bike partner?
Is toch samen uit en samen thuis?
Wat is het niveau tussen beiden echt te groot is? Ofwel continu harken ofwel continu inhouden?

Toch met iemand waarvan je het niveau kent, niet?

Op programma dit jaar, waarvan reeds ingeschreven: 3 x 3 daagde (Roc Ardenne, BEMC en mountainbike van Vlaanderen) en trans Scwarzwald 4-daagse en nog wat ééndags marathons.
Reeds ook LCMT en mountainbike van Vlaanderen 1e editie en 4x Grand Raid 125 km.
Williamvt1979
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 19 dec 2017 11:18
Rijdt met: Rocky Mountain - Element

Re: Swiss Epic

Bericht door Williamvt1979 »

Sevenoo schreef:Hoi,
Is idd een fantastische uitdaging welke ook in mijn hoofd zit.
Mijn enige vraag hierbij is, je rijdt met 2, hoe goed ken je dan je bike partner?
Is toch samen uit en samen thuis?
Wat is het niveau tussen beiden echt te groot is? Ofwel continu harken ofwel continu inhouden?

Toch met iemand waarvan je het niveau kent, niet?

Op programma dit jaar, waarvan reeds ingeschreven: 3 x 3 daagde (Roc Ardenne, BEMC en mountainbike van Vlaanderen) en trans Scwarzwald 4-daagse en nog wat ééndags marathons.
Reeds ook LCMT en mountainbike van Vlaanderen 1e editie en 4x Grand Raid 125 km.

Is inderdaad een gegeven waar ik ook aan denk; maar als je met 2 moet starten zal er weinig andere keus zijn.
Ik denk met het nodige respect voor mekaar is veel mogelijk.
Maar vooral al vooraf wat DATA uitwisselen - FTP
en welke reeds gereden marathons of trainingschema of opvolging Strava - kunnen wel een aardig beeld geven hoe het zit....
Mervélo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 27 mei 2018 17:23

Re: Swiss Epic

Bericht door Mervélo »

De Swiss Epic, ik droom daar ook van...
't Is alleen niet simpel om een vrouw als duo partner te vinden die ongeveer even sterk rijdt als ik. #-o Mocht iemand geïnteresseerd zijn, laat het me zeker weten!

In afwachting van de Swiss Epic doe ik dan maar de Transmaurienne mee en de Cristalp. En tussendoor nog een weekje 'spelen' in Saalbach.

Maar toch, hopelijk komt het er ooit van!
Plaats reactie