ervaringen Zwift ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door KrisMaes76 »

ik zelfs met nen 120mm fully, das handig op de kasseistroken 8)

adapter gekocht om van steekas naar 9mm QR te gaan (QR met dikke plastic ringen op van elite zodat dit in een 12mm steekas gat past) + extra achterwiel met tacx trainerband op
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Free_ltd »

Ik had rollen gekocht voor vrouwke en ik en zei tegen mijn vrouw dat da ni ging met mijn steekassen en da ik dus een racefiets nodig had :lol:
Dus dan maar fiets erbij gekocht en vind het ook wel eens leuk voor op de baan te rijden.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Dace93 »

Zwift is in mijn ogen de redder voor saaie winterritten.
Vorige zondag 2u op de rollen gezeten en tegelijkertijd naar de cross gekeken.
Tijd vloog voorbij (of was het omdat het voor 1x een spannende cross was? :lol:)
Het voelt ook 'echter' aan dan gewoon maar wat bollen op de rollen.
Beetje bij beetje leer je de parcoursen kennen, en weet je waar je eens kan doortrekken :-D
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door BertG »

Druk, druk, druk op Zwift. Spijtig dat ze nog steeds met een kalender werken, lijkt me niet echt nodig. Of Watopia elke dag openhouden zou ook al goed zijn.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door madskatingcow »

Middels aanpassing van de xml configuratie file kan je zelf aangeven waar je wil rijden.

Kan manueel, of je maakt gebruik van een tool : Persoonlijk vind ik Richmond de minste, Wattopia de beste met het meest variatie in het parcours.

Om truitjes te unlocken :
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Dace93 »

London is ook nog tof, maar Watopia idd de leukste.

Gisteren gelezen dat er heel binnenkort uitbreidingen komen voor bovengenoemde routes (enkele dagen) mét langere klim in Londen :-).
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Flip FSR »

Net de "Pretzl" gereden. Heerlijk trainingske.
Mij hoor je niet klagen over Zwift ;)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Free_ltd »

Ook mensen ervaringen met https://rouvy.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Flip FSR »

Kende ik nog niet. Zo te zien een beetje analoog aan de Tacx software, maar dan met meerdere deelnemers?
Je moet dan afspreken met collega bikers om virtueel samen te rijden, al zal je op de tv enkel de weg voor je zien als ik het goed heb?
Net dat maakt Zwift zo plezant, je komt af en toe mensen tegen die je kent tijdens je virtuele rit en je rijdt nooit alleen, ook al ken je niemand.
Bugge
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 27 jul 2017 09:12

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Bugge »

Free_ltd schreef:Ook mensen ervaringen met https://rouvy.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Ik heb een jaartje dit programma gebruikt, momenteel gebruik ik echter ook Zwift.
Vooral gebruikt voor video's te rijden, waarbij het aanbod eigenlijk onuitputtelijk is. Het leukste vond ik de wereldkaart, waarbij je kan selecteren op de kaart welke route je wil rijden. Naast een groot aanbod van hoge kwaliteitvideo's zijn er ook 'home-made' video's met meestal een bedenkelijke kwaliteit. Maar aangezien het aanbod enorm groot is maakt dat eigenlijk niet uit. Groot voordeel is uiteraard dat je al die video's niet hoeft aan te kopen.
Verder ook trainingvideo's, nooit gebruik van gemaakt.
Virtuele partner heb ik 1x getest en dat was gewoon een cursor op de map dat mee bewoog, gaf niet veel toegevoegde waarde. Real life partner nooit gebruikt.

Zwift vind ik momenteel ook veruit het leukste, gewoon niet teveel wedstrijden rijden want dat zijn geen al te gezonde trainingen denk ik. :-k
Plaats reactie