ervaringen Zwift ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

ervaringen Zwift ?

Bericht door bip bip »

Ik zou een smart trainer willen aanschaffen om te Zwift'en . Wat zijn jullie goede of slechte ervaringen met welke smart trainer of met Zwift in het algemeen ?
Tips of tricks ?

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door KrisMaes76 »

K probeer 1 keer in de week te zwiften, tis leuker dan gewoon wa op rolletjes rijden, maar het blijft een pak saaier dan echt te gaan biken.

Ook jammer dat je in zwift nie op een mtb kan rijden maar enkel op een reetvlo :lol:

Ik heb een elite fluid trainer, die connecteerd via een misuri b+ module en een ant+ dongle op de pc, trainer is ok, maar heb heel wat last gehad om alle settings goed te krijgen in zwift
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Kulgan »

ik rij in de winter 2 a 3 keer op zwift en dan zowel zelf aangemaakte trainingen als 'vrij rijden'.
Het is idd minder saai als gewoon op de rollen rijden en met de aangemaakte trainingen, moet ik niet meer op hartslag/watt letten en gewoon trappen. Wat het ook veel makkelijker maakt.
Ik gebruik ook de laptop en op een tweede scherm kijk ik wat tv...

De rollen die ik gebruik, zijn de Wahoo Kickr Snap en dan een ANT+ Dongle in de PC.
Setup was vrij simpel, je kan veel informatie vinden op zwiftblog.com.

Evenementen of races heb ik wel nog niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door BertG »

effe mezelf quoten:
Vroeger vond ik rollen voor MTB ook maar onnozel eerlijk gezegd maar na veel wikken en wegen heb ik nu sinds een jaar een degelijke 'smarttrainer' (Wahoo kickr) in combo met Zwift en kan er geen enkel slecht woord van zeggen.
Is verre van saai, leuk zelfs, je kan zeer gericht trainen als je wil en ik kan nu ook in de wintermaanden mijn conditie veel beter op peil houden dan vroeger. Kostte wel wat geld ja, dat wel, maar een goede trainer verliest niet zo snel zijn waarde.
Moet wel zeggen dat Zwift ondertussen een prijsverhoging heeft aangekondigd van om en bij de 80% en dan wordt het wel een beetje duur voor wat het is voor mij (180,-/jaar), ook aangezien ik geen gebruik maak van de groepsritten en trainingsschema's etc. Ik hoop dat er binnenkort wat meer concurrentie op de markt komt.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Mister No Chaïn »

BertG schreef:Ik hoop dat er binnenkort wat meer concurrentie op de markt komt.
+1. Vorige winter waren er op Zwift problemen rond deze periode, je zou denken dat het een jaar later is opgelost ... niks van, het spel heeft er de laatste weken weer verschillende keren uit gelegen.

Qua software vind ik Zwift wel het plezantste, zeker als je wat groepsritten begint te rijden. Vandaag zo een groepsrit afgewerkt waarbij men ieder rondje iets sneller ging rijden, een uur op de rollen is op die manier zo voorbij. Zondag was er een GranFondo met meer dan 600 starters, 2u30 gereden zonder me een seconde te vervelen. Dat vind je nergens anders.
Ik heb Trainerroad ook geprobeerd maar het pure structurele trainen is niks voor mij, ik wil graag wat afwisseling. Trainingen, groepsritten, races.

Qua rollen had ik eerst een Wahoo Snap, prima toestel maar omdat ik zoveel reed toch overgeschakeld op een Wahoo Kickr. Dat is toch nog een stapje beter.

Of jij graag op de rollen gaat rijden kan alleen jijzelf ontdekken ...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door madskatingcow »

Ik gebruik Zwift met een Tacx Neo - best wel leuk, maar ik denk dat je met TrainerRoad wel meer resultaat hebt. Gestructureerd trainen vs rondjes draaien.

Wel stom dat Zwift (nog) niet op Android beschikbaar is :(
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Free_ltd »

BertG schreef:effe mezelf quoten:
Vroeger vond ik rollen voor MTB ook maar onnozel eerlijk gezegd maar na veel wikken en wegen heb ik nu sinds een jaar een degelijke 'smarttrainer' (Wahoo kickr) in combo met Zwift en kan er geen enkel slecht woord van zeggen.
Is verre van saai, leuk zelfs, je kan zeer gericht trainen als je wil en ik kan nu ook in de wintermaanden mijn conditie veel beter op peil houden dan vroeger. Kostte wel wat geld ja, dat wel, maar een goede trainer verliest niet zo snel zijn waarde.
Moet wel zeggen dat Zwift ondertussen een prijsverhoging heeft aangekondigd van om en bij de 80% en dan wordt het wel een beetje duur voor wat het is voor mij (180,-/jaar), ook aangezien ik geen gebruik maak van de groepsritten en trainingsschema's etc. Ik hoop dat er binnenkort wat meer concurrentie op de markt komt.
Awel, ik heb begin van de week ook zitten twijfelen en was me volledig aan het inlezen. Dacht voor die €9/maand is dat wel een leuk iets. Maar las dat ze opslaan naar €15/maand. Voor de zwiftfreaks zeker te doen, maar voor mij vind ik het die prijs niet waard. Dan kan ik evengoed wat trainingen maken/downloaden oo TTS4. Alleen nog weten hoe ik daar iets mee kan downloaden :-s. Op iPad lukt dat probleemloos, maar de tacx heeft geen BT en gaat dus enkel met laptop.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Headshot »

madskatingcow schreef:Ik gebruik Zwift met een Tacx Neo - best wel leuk, maar ik denk dat je met TrainerRoad wel meer resultaat hebt. Gestructureerd trainen vs rondjes draaien.

Wel stom dat Zwift (nog) niet op Android beschikbaar is :(
is niet te gebruiken op de tablet dan?
of gewoon via de internetexplorer op de tablet naar http://www.zwift.com" onclick="window.open(this.href);return false; gaan?

gr
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door madskatingcow »

Neen, Zwift is echt een installer.

Er is wel een app, Zwift MobileLink, die ontvangt gegevens vanop je pc (hier koopel je via Ant+ je hartslagband en Tacx Neo aan) en fungeert meer als 'remote' afstandsbediening.

https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... obile-Link
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Swannie »

Ik ben ook aant overwegen om te zwiften, maar mijne rollenvlo is nen Stumpjumper 26er.
Lukt dat hiermee? Nog iemand dat mtb gebruikt op zwift?
Plaats reactie