Ik zou nieuw product gebruiken na 4 maanden.
Heb het net ook geprobeerd met een Racing Ralph evo.
De band had een scheurtje aan de velgrand en ik heb deze vervangen door een nieuwe. Daarvoor een overschot gebruikt van de Notubes Race Sealant. Schudden, op de kant leggen, de hele reutemeteut.
Niettemin elke dag weer plat, een 2-tal minuscule gaatjes die maar niet dicht geraakten.
Zodra ik er de klassieke Notubes bijkapte dichtte de band wel af.
De Race sealant verliest dus zijn werking na verloop van tijd.
Er klotst nog vloeistof in de band, maar de fibers waren rondomrond verkleefd.
Ik ga dus vanaf nu terug de 'oude' sealant weer gebruiken, imo meer voor de lange termijn of minder 'race-day-only'.
tubeless band vervangen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: tubeless band vervangen
Als de tubeless band is vervangen moet hij terug gepompt worden.Mag ik daarom eens vragen met welk pistool dit het best kan?Ik veronderstel toch dat dit dan enkel kan met een compressor.
Re: tubeless band vervangen
Als de tubeless band is vervangen moet hij terug gepompt worden.Mag ik daarom eens vragen met welk pistool dit het best kan?Ik veronderstel toch dat dit dan enkel kan met een compressor.
- janssis werner
- Mountainbiker
- Berichten: 471
- Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
- Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3
Re: tubeless band vervangen
Bericht door janssis werner »
Hallo. Het zelfde als voor de auto maar dan liefst met dubbele kop zoals bij een fietspomp. Heb dit zelf gemaakt door gewoon zo een kop te kopen in de fietsenwinkel. Dit zal ook wel in de handel verkrijgbaar zijn.
Grtjs.
Grtjs.
Re: tubeless band vervangen
Als je de ventielkern van je band verwijdert, dan kan je een gewoon pistool gebruiken (dus zonder koppen voor ventielen). De luchtstroom is dan ook groter en zo gaat het nog makkelijker.