Waterdichte Mtb schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
el_hombre41
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 08 nov 2017 09:20

Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door el_hombre41 »

Heeft er iemand ervaring met goede, waterdichte Mtb schoenen?

Nu heb lage northwave schoenen ( zeer goed in de zomer) maar zelfs met waterdichte overschoenen heb ik al snel natte voeten op een met plassen gevuld parcours.
Als ik in het water moet trappen of stappen en het water kan langs onder in de overschoen heb ik prijs.

Zouden deze een goede keuze zijn of zijn er betere?

NORTHWAVE RAPTOR GTX

Alvast bedankt
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door Japie carbon »

Zolang je niet tot je enkels in het water staat dan zijn ze prima. Maar er kan natuurlijk altijd van boven water in lopen.
el_hombre41
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 08 nov 2017 09:20

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door el_hombre41 »

zijn er dan betere alternatieven?
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door HPA »

Die raptors zijn goede schoenen, maar hou er rekening mee dat water langs je benen in de schoenen kan lopen. Dit is bij alle(?) schoenen zo.
Ik heb northwave artics en deze zijn ook waterdicht, maar soms sijpelt er toch iets langs je benen de schoenen in, zeker als de schoen niet overal perfect aan je been sluit.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door kevx »

Bij de raptors kan je de onderkant van je broekspijp over het soepele deel van de schoen trekken. Denk dat dit bij regenweer wel wat gaat schelen om minder snel water binnen te krijgen.
Nielsnh
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 04 mei 2012 18:44
Rijdt met: Radon Jealous 2017

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door Nielsnh »

Ik heb sinds twee weken schoenen van Lake, het MXZ303 model. Stevige schoen, zeer waterdicht (kous helemaal niet nat tegenover wel bij de zomerschoenen met overtrekken), heel warm en voor mij zitten ze goed. De prijs is natuurlijk wel navenant... Maar op de website van Lake zijn misschien nog wel koopjes te doen!
el_hombre41
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 08 nov 2017 09:20

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door el_hombre41 »

Ok bedankt, gisteren de Raptors besteld
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door Free_ltd »

Ik kreeg vooral water langs onder binnen als ik in de natte modder liep. Heb nu sinds kort de NW Arctic's die tot -25°C zouden gaan. Echter had ik ook al vaak gelezen dat het probleem vooral het water is dat langs boven erin loopt als het regent. En dat kan er, in tegenstelling met mijn zomerschoenen, niet meer uit.
Daarom heb ik van het vrouwtje vandaag voor mijn verjaardag een paar Sealskinz sokken gekregen :lol:
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door kevx »

Free_ltd schreef:Ik kreeg vooral water langs onder binnen als ik in de natte modder liep. Heb nu sinds kort de NW Arctic's die tot -25°C zouden gaan. Echter had ik ook al vaak gelezen dat het probleem vooral het water is dat langs boven erin loopt als het regent. En dat kan er, in tegenstelling met mijn zomerschoenen, niet meer uit.
Daarom heb ik van het vrouwtje vandaag voor mijn verjaardag een paar Sealskinz sokken gekregen :lol:
Liep? Ge moet fietsen, nie lopen:)

Tot-25? Hebde die al getest hier? Ik heb raptors tot -3.

Daar is ook een arctic versie van maar daar zou je snel zweetvoeten in krijgen als het boven 0 is.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Waterdichte Mtb schoenen

Bericht door Wacky-S »

Free_ltd schreef:...Echter had ik ook al vaak gelezen dat het probleem vooral het water is dat langs boven erin loopt als het regent...
En hier zou een oplossing voor bestaan: GribGrab CyclinGaiter
(PS: wel nog niet zelf kunnen uittesten)
Plaats reactie