Verzuurde benen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Iemand een idee hoe ik best mijn basisconditie opbouw op de rollen?

Kan de weerstand (watt) en dergelijke regelen.
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Verzuurde benen

Bericht door Kulgan »

lang en rustig rijden.... 3 uur in Zone 2, eventueel wat spelen met de cadans om het minder saai te maken
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Verzuurde benen

Bericht door Dace93 »

Kulgan schreef:lang en rustig rijden.... 3 uur in Zone 2, eventueel wat spelen met de cadans om het minder saai te maken
3u op rollen? Succes!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verzuurde benen

Bericht door Free_ltd »

Dace93 schreef:
Kulgan schreef:lang en rustig rijden.... 3 uur in Zone 2, eventueel wat spelen met de cadans om het minder saai te maken
3u op rollen? Succes!
Idd. Ik kan het niet. Een uur is voor mij al puur op karakter. 1,5u zou nog kunnen lukken, maar langer echt niet.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Verzuurde benen

Bericht door Dace93 »

Free_ltd schreef:
Dace93 schreef:
Kulgan schreef:lang en rustig rijden.... 3 uur in Zone 2, eventueel wat spelen met de cadans om het minder saai te maken
3u op rollen? Succes!
Idd. Ik kan het niet. Een uur is voor mij al puur op karakter. 1,5u zou nog kunnen lukken, maar langer echt niet.
Idd.
Basisconditie opbouwen op rollen lijkt mij moeilijk. Je moet altijd wel eens de weg op om echt de feeling te krijgen.
Als het kan, mss 2x in de week korte tijd 'sweetspot' ritjes op de rollen.
Zaterdag en zondag dan lange duurtraining op de weg.
Hangt allemaal van de persoon af hoe lang de duurtraining dan is.

Winter ziet er voor mij ongeveer zo uit:
Maandag: niets
Dinsdag: rollen (30-60 min - Zwift workout, al naar gelang de goesting)
Woensdag: niets
Donderdag: rollen (30-60 min - Zwift workout, al naar gelang de goesting)
Vrijdag: niets
Zaterdag: MTB tocht (Is in feite ook sweetspottraining in mijn geval)
Zondag: Al naar gelang hoe het zaterdag was: rustig ritje van 50 km met de club, of solo ritje van een km of 80-100.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verzuurde benen

Bericht door Free_ltd »

Bij mij ongeveer gelijk, behalve altijd 45 a 60 min tacx op vetverbranding (hartslagzone 2).
Zaterdags niets en zondagvoormiddag een TT of ritje in de buurt.

Ik wil wel vooruit qua conditie, maar fiets vooral om vet te verbranden waardoor ik het gevoel heb dat ik toch blijf hangen :-)
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Verzuurde benen

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik rijd wel gewoon tot 3u op mijn rollen, ik heb daar geen probleem mee als ik het kan combineren met een leuke groepsrit op Zwift.
Uren op de rollen mag je wat mij betreft x1.5 doen ten opzichte van buiten, dus of het echt nodig is van frequent 3u te rijden laat ik in het midden.
3u rijden gebeurt bij mij maar enkele keren op een winter. Ritten van 2u a 2u30 daarentegen, dat is wekelijkse kost.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Verzuurde benen

Bericht door Dace93 »

Free_ltd schreef:Bij mij ongeveer gelijk, behalve altijd 45 a 60 min tacx op vetverbranding (hartslagzone 2).
Zaterdags niets en zondagvoormiddag een TT of ritje in de buurt.

Ik wil wel vooruit qua conditie, maar fiets vooral om vet te verbranden waardoor ik het gevoel heb dat ik toch blijf hangen :-)
77 à 78 kg met 1m95, ik mag van hier thuis geen vet meer verbanden :-).

Waaraan heb je dat gevoel? Statistieken die niet verbeteren, of is het gewoon een 'gevoel'?
Mister No Chaïn schreef:Ik rijd wel gewoon tot 3u op mijn rollen, ik heb daar geen probleem mee als ik het kan combineren met een leuke groepsrit op Zwift.
Uren op de rollen mag je wat mij betreft x1.5 doen ten opzichte van buiten, dus of het echt nodig is van frequent 3u te rijden laat ik in het midden.
3u rijden gebeurt bij mij maar enkele keren op een winter. Ritten van 2u a 2u30 daarentegen, dat is wekelijkse kost.
Respect! Niets voor mij :-D
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verzuurde benen

Bericht door Free_ltd »

Ik ga wel wa vooruit, maar ik reed in den beginne ban voor en nu kan ik nauwelijks nog volgen :-)
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Verzuurde benen

Bericht door Mister No Chaïn »

Free_ltd schreef:Ik ga wel wa vooruit, maar ik reed in den beginne ban voor en nu kan ik nauwelijks nog volgen :-)
Je zegt het zelf, je doet 2x per week aan vetverbranding. 45 a 60 minuten Z2 is op conditioneel vlak een druppel op een hete plaat, toch voor iemand die al een tijdje met de fiets rijdt.
Het is beter als niks doen maar je kan niet verwachten om daar conditioneel serieus mee gaan te verbeteren.
Plaats reactie