19.11.2017 - Rotselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Belortaman
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 01 feb 2014 16:55

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door Belortaman »

Klopt het dat de baan van Werchter naar Rotselaar open ligt?

En zo ja, hoe geraak ik dan het makkelijkst met de auto aan de start, komende van de kanten van Haacht?
Gebruikersavatar
SJumper
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 21:08
Rijdt met: Specialized

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door SJumper »

Belortaman schreef:Klopt het dat de baan van Werchter naar Rotselaar open ligt?

En zo ja, hoe geraak ik dan het makkelijkst met de auto aan de start, komende van de kanten van Haacht?
De weg tussen Haacht en Werchter is opgebroken. Hier is een een omleiding voorzien.
Let op de snelheidsbeperking. Ik heb daar al een mooie fotocollectie bijeengespaard.
Vanaf de brug in Werchter, richting Rotselaar. Daar zijn er pijlen voorzien tot aan de parking.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door Z. »

SJumper schreef:
Belortaman schreef:Klopt het dat de baan van Werchter naar Rotselaar open ligt?

En zo ja, hoe geraak ik dan het makkelijkst met de auto aan de start, komende van de kanten van Haacht?
De weg tussen Haacht en Werchter is opgebroken. Hier is een een omleiding voorzien.
Let op de snelheidsbeperking. Ik heb daar al een mooie fotocollectie bijeengespaard.
Vanaf de brug in Werchter, richting Rotselaar. Daar zijn er pijlen voorzien tot aan de parking.
Of in Haacht aan den Demerdijk parkeren en langs het water opwarmen richting Rotseleer...
Belortaman
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 01 feb 2014 16:55

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door Belortaman »

Z. schreef:
SJumper schreef:
Belortaman schreef:Klopt het dat de baan van Werchter naar Rotselaar open ligt?

En zo ja, hoe geraak ik dan het makkelijkst met de auto aan de start, komende van de kanten van Haacht?
De weg tussen Haacht en Werchter is opgebroken. Hier is een een omleiding voorzien.
Let op de snelheidsbeperking. Ik heb daar al een mooie fotocollectie bijeengespaard.
Vanaf de brug in Werchter, richting Rotselaar. Daar zijn er pijlen voorzien tot aan de parking.
Of in Haacht aan den Demerdijk parkeren en langs het water opwarmen richting Rotseleer...
Is inderdaad een plan dat in mijn hoofd zit ...
Gebruikersavatar
SJumper
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 21:08
Rijdt met: Specialized

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door SJumper »

Het parkoers is afgepijld, en ligt er meer dan goed berijdbaar bij.
Modder, plassen, ... zijn ver te zoeken.
Ik heb zelfs mijne fiets niet moeten kuisen :lol:

Het wordt dus niet baggeren, maar klimmen en genieten van de herfstkleuren in het bos.

De weergoden zien het morgen blijkbaar ook wel zitten,
zo zijn alle ingrediënten voor een prachtige editie aanwezig.

Groetjes en tot morgen
:bounce:
mic9787
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 14 okt 2010 14:36
Rijdt met: Tomac Cortez

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door mic9787 »

M'n mtb is kapot :(. Is het mogelijk om de tocht met een cyclocross te rijden? Of zijn er veel 'ruwe' downhills?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door spaghetti_2 »

Dat moet wel te doen zijn lijkt me :)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door spaghetti_2 »

Leuke rit, geen verassingen meer als streekrenner maar leuk en gevarieerd parcours.
Het hoogte- en zwaartepunt lag vooral op het einde vanaf het Wijngaardbos, dat blijft toch altijd een leuke speeltuin.
Kleine opmerking: de bevoorradingen waren wel heel sober en de splitsingbordjes mogen iets groter en duidelijker zijn. Een zwarte pijl op een donker paars vakje is niet zo duidelijk te lezen :)
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door WT6 »

Leuke rit idd, maar modder en plasvrij, dat zeker niet.
Wie er vandaag de 55 probeerde met goed weer bandjes, heeft een vermoeiende dag gehad :-)
1 helling was onmogelijk op te geraken door de modder, zelfs te voet naar boven was niet leuk.
Afpijling was idd niet altijd even duidelijk, een herhalingspijltje meer hier en daar zou het een stuk makkelijker maken.
Voor 3 euro verwacht ik geen top bevoorrading dus daar geen commentaar over, ik heb zelf altijd wat te bikken mee.

Goed geamuseerd en da's het belangrijkste. Benieuwd waar de foto's zullen opduiken.
Gebruikersavatar
kenny.m
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 10 aug 2012 15:25
Rijdt met: Moozes Tribe / Scott Scale 740

Re: 19.11.2017 - Rotselaar

Bericht door kenny.m »

Allen,

Super geamuseerd vandaag. Mooie tocht en ik was aangenaam verrast dat we op de Wijngaardberg nog zoveel leuke stukjes hadden, ondanks dat Natuurpunt het eigendom hier heeft sinds dit jaar.

De bevoorrading was zeker in orde: sportdrank, banaan, wafels, cake en peperkoek (dacht ik). In mij ogen meer als genoeg, ik kom tenslotte niet voor mijn ontbijt te nemen.

Pijltjes misschien iets te mager wel, maar dat is dan enigste kritiek!

Tot volgend jaar!
Kenny
Plaats reactie