04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rob Xtreme
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 09:56
Rijdt met: BMC Xtreme

04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door Rob Xtreme »

Organisatie Wielerclub De Zilvermeeuw uit Meeuwen
Starturen tussen 9.30-14.30
Afstand 28 - 42 km
2de maal vanop nieuwe startlocatie en uitdagender parcours
Startlokatie
Voetbalterrein Nevok
Groenstraat 38
3670 Gruitrode


DEELNAMEPRIJS
4,00-5,00 €
Kids -15 jaar: gratis
ACCOMODATIE
Voetbalkantine (door voetbalclub uitgebaat)
Douches, Kleedkamers Man / Vrouw apart
Afspuitstand
Bewaakte fietsstand tot 17u
Bevoorrading 30km 1xbev, 43km 2xbev

We vertrekken aan het voetbalveld in Gruitrode en dus niet meer aan het voetbalveld in Meeuwen!
Hierdoor fietsen we van bij de start het bos in via het vast parcours Duinengordel, waarbij de singletrack van +-1,5km al dadelijk op het menu staat gevolgd door meer uitdagende klimmen en afdalingen.
Op enkele gevaarlijke afdalingen zullen we een waarschuwing hangen, voor de onervaren MTB-er wil dit zeggen best afstappen, we voorzien geen "chicken way". Verwittig elkaar zodat er geen onnodig conflict ontstaat.

Parcours wordt op vrijdag gepijld, ik post daarna nog info.
Op zaterdagmorgen, zodra er voldoende daglicht is vanaf 08u30, wordt de bepijling gecontroleerd, soms is er nog sabotage of extra nodig, te vroege vertrekkers zijn gewaarschuwd.

Bewaakte fietsenstalling tot +-17u.
Vanaf 14u45 wordt de bepijling verwijderd beginnende aan het vertrek.

Zie ook topic van vorig jaar ivm positieve commentaren over het parcours: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... it=meeuwen" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob Xtreme
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 09:56
Rijdt met: BMC Xtreme

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door Rob Xtreme »

Parcours nog eens verkend en het ligt er goed bij, deze week overwegend droog, hopelijk zaterdag ook. Jullie zijn welkom.
Rob Xtreme
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 09:56
Rijdt met: BMC Xtreme

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door Rob Xtreme »

De 1ste pijltjes hangen en het was heerlijk fietsen in het herfstzonnetje. Geen modder of slijk, alle klimmetjes goed te doen. Paar afdalingen rustig aan, veel bladval en daardoor ondergrond(wortels, geulen, stenen) niet goed zichtbaar.
Morgen de rest van de pijltjes en zaterdag nog eens narijden.
Tot zaterdag droog weer en 15°C, we mogen al eens geluk hebben!
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door radicalbiker »

Hoe loopt de route en hoeveel hoogtemeters ongeveer??
dimitrid
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 nov 2015 09:53
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door dimitrid »

Op langste afstand had ik vorig jaar 450hm (Strava). Tocht gaat richting Opoeteren (Bergerven).
Rob Xtreme
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 09:56
Rijdt met: BMC Xtreme

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door Rob Xtreme »

Vandaag alle pijlkes gehangen en er hangen er veel. Mis gereden is wellicht met ogen dicht gereden :-)
Alles licht droog met veel grip, hier en daar plassen waar je langs kan rijden.
Enkele afdalingen waar jonge kinderen en beginners voorzichtig moeten zijn.
In antwoord op hierboven, +-400hm op de 42km, de lange toer vind ik met dit weer dan ook een aanrader aangezien alles vrij goed loopt. 2 bevoorradingen op de 42km dus je kan bijtanken indien nodig.
We vertrekken in Gruitrode via Zavelbos Opoeteren naar Dorne, vervolgens naar Bergerven Opoeteren en retour naar Gruitrode.

Vanaf 14u30 beginnen we met afpijlen en degene die ergens halverwege piepedood zit zullen we mee oprapen.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door Edlisjas »

Rob Xtreme schreef:Vandaag alle pijlkes gehangen en er hangen er veel. Mis gereden is wellicht met ogen dicht gereden :-)
Alles licht droog met veel grip, hier en daar plassen waar je langs kan rijden.
Enkele afdalingen waar jonge kinderen en beginners voorzichtig moeten zijn.
In antwoord op hierboven, +-400hm op de 42km, de lange toer vind ik met dit weer dan ook een aanrader aangezien alles vrij goed loopt. 2 bevoorradingen op de 42km dus je kan bijtanken indien nodig.
We vertrekken in Gruitrode via Zavelbos Opoeteren naar Dorne, vervolgens naar Bergerven Opoeteren en retour naar Gruitrode.

Vanaf 14u30 beginnen we met afpijlen en degene die ergens halverwege piepedood zit zullen we mee oprapen.
Bedankt voor de update... ik ga er binnen een half uurtje aan beginnen. Daar de tocht op 20 meter van mijn huis in Dorne passeert rij ik hier het parcours op en betaal ik uiteraard aan de start. Het opzet is de 42 km twee keer te rijden... :bounce:
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door Headshot »

Was mooi toerke in ideale omstandigheden. 2 bevoorradingen die voor mij voldeden maar ik verwacht hier toch commentaar op... Volgend jaar terug...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door Headshot »

Ahja, idlisjas, ik was het die u onderweg aansprak...
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 04.11.2017 - Gruitrode-Meeuwen

Bericht door Edlisjas »

Headshot schreef:Ahja, idlisjas, ik was het die u onderweg aansprak...
Ah...verdoeme...het begint mij duidelijk te worden...;-)

Leuke tocht...dus 2 keer gereden, goed voor 84 km en 900 hm. Voor mij voldeden de bevoorradingen ook.
Plaats reactie