Polar V 650 fietscomputer

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door slebbe »

Bedankt Charlie, poepsimpel als je het weet.
nog 2 vraagjes
-is het mogelijk om de gesummeerde totalen van een bepaalde periode te bekijken?
-Hoe kan je het stafkaartje tijdens een rit raadplegen? en kan je dit vergroten?
Alvast bedankt voor je tips.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

Vraag 1
Vanaf het startscherm: "Historie"; "Totalen". Daar zie je de gecumuleerde waarden sinds de laatste reset, nl. tijdsblok (start- & einddatum), totale duur, totale afstand en totaal calorieverbruik. Daaronder ook nog de afstanden per fiets indien meerdere in gebruik.
Natuurlijk kan je al deze data tevens gedetailleerd analyseren/bekijken (per zelf geselecteerde periode) in Polar Flow.

Vraag 2
Als je een kaart(-gebied) hebt geselecteerd en ingelezen, komt normaal gezien - tijdens een rit/gestarte sessie - een extra scherm naar voor met de resp. kaart.
Als je wil in- of uitzoomen dien je eerst kort dat scherm aan te tikken, er verschijnt dan bovenaan links een handicoontje hetwelk je ook kort aantikt om het scherm te ontgrendelen (de onder- en bovenmarge van het scherm kleuren dan rood zodat je weet dat het scherm in die 'ontgrendelde status' is gegaan, dit duurt maar een drietal seconden als je verder geen actie onderneemt, dan vergrendelt het zichzelf weer).
In die ontgrendelde modus kan je in/uitzoomen door
- met twee vingers open of dicht te swipen op het scherm
of
- korte dubbeltik met 1 vinger = inzoomen ; korte dubbeltik met 2 vingers = uitzoomen.

Geen dank ;-)
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door gho »

Ik overweeg de aanschaf van de Polar v650 of een andere GPS.
Wil deze enkel gebruiken om routes en tracks in te laden, om met de mtb na te rijden, dus enkel voor navigatie.
Ik gebruik een Polar v800 + hartslag borstband om alle andere zaken te registreren (ook voor lopen dus).

Klopt het dat je enkel routes en tracks kan inladen van andere Polar gebruikers?
Dus geen .gpx files die op andere manieren ter beschikking zijn? (van web sites, van vrienden met Garmin GPS, e.d.)

Dan kan ik misschien beter voor een Edge Touring of Etrex Touch 25 gaan ...

Greetz,
Gert
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

Klopt niet hoor. Je kan met de V650 wel degelijk alle .gpx-files inladen, van welk platform je deze ook haalt.
Dus niet enkel van Polar Flow en/of enkel van Polargebruikers.
gho
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 20 mei 2011 12:42
Rijdt met: Trek Farley

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door gho »

OK - dat is prima nieuws :-D
Was dat misschien eerder het geval dan?
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

ja, bij de lancering van de V650 kon dit (nog) niet,
maar sinds mei 2016 is die functie toegevoegd (met update voor de toestellen die reeds in gebruik waren) en werkt feilloos.
Canyon Luc
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: do 22 feb 2007 20:59
Rijdt met: CANYON NERVE XC8

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door Canyon Luc »

Kun je bij de v650 ook coordinaten invoeren bv N51°01.686 E004°28.887 ?
Zoals bij een garmin
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

Neen, dat kan niet met de V650.
lucie
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 aug 2018 09:25

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door lucie »

Hallo, ik heb een polar V 650 die ik tot enkele tijd terug perfect kon synchroniseren via pc met sync flow. Momenteel echter lukt dit niet meer; ik krijg steeds de melding dat er geen verbinding is, hoewel de Polar aangesloten is. Bij instellingen apparaten staat hij wel als 'remote NDIS baded Internet Sharing Device". Ik heb WIndows 10. Hopelijk heeft iemand goede raad? Op andere forums gekeken en alles uitgeprobeerd wat daar staat; blijkbaar kennen velen dit probleem.
graag hulp.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar V 650 fietscomputer

Bericht door HardTail Charlie »

Lucie,
zijn de synch-problemen er gekomen vanaf het moment dat je naar Windows 10 bent overgegaan?

Want, in de dat geval : viewtopic.php?f=29&t=146486&start=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie