COMMENCALE

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
lanselet
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 feb 2005 17:35

COMMENCALE

Bericht door lanselet »

Hallo,
commencale had vorig jaar twee fietsen, nl de:
Pizza Power ( http://www.commencal.com/bike/velo-comm ... power.html ) en de Essence S ( http://www.commencal.com/bike/velo-comm ... nce_s.html ).
Echter, dit waren modellen van 2004, en zijn nu in 2005 omgezet naar nieuwe namen en nieuwe modellen. Kan er mij iemand vertellen in welke modellen (namen?) deze zijn veranderen?
En wat ik ook graag zou weten is de nieuwprijs van één van de twee modellen (in 2004).
Als iemand me zou kunnen helpen: héél erg bedankt ..

Lanseloet.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

zou het niet kunnen dat de modellen gewoon vernieuwd zijn, ik zie op die site dat ze een volledig vernieuwd veersysteem hebben. Die essence S is waarschijnlijk de Combi S geworden
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

kenny schreef:zou het niet kunnen dat de modellen gewoon vernieuwd zijn, ik zie op die site dat ze een volledig vernieuwd veersysteem hebben. Die essence S is waarschijnlijk de Combi S geworden
De Essence S en de Flame S zijn vervangen door de Meta 4/5, die een gans ander karakter hebben dan hun voorlopers.

Het enige model dat nog steeds gebruikt maakt van de "oude" frameconstructie, maar in een zwaardere variant, is de Combi S. Ze zijn er evenwel in geslaagd om de look van het frame te vern**ken door een bocht in de bovenbuis te leggen net achter de balhoofdbuis. Daardoor kunnen ze nu blijkbaar wel een korte balhoofdbuis in maat S aanbieden.

Als je wat rondkijkt kan je nog wel een Essence/Flame S of een los Vip S-frame op de kop tikken, maar lang zal dat niet meer duren.

Kijk mss eens op www.commencal.nl en anders ken ik nog wel een leuk adresje.
Laatst gewijzigd door Jack77 op di 15 feb 2005 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

BTW: de Essence S kostte catalogusprijs iets van een 2550 euro, dacht ik, en de Pizza Power 2100.
lanselet
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 15 feb 2005 17:35

Bedankt

Bericht door lanselet »

Allright, allemaal heel erg bedankt. Het is dat ik deze fietsen tweedehands (6 maanden oud) zou kunnen aankopen, en dat ik wel benieuwd was naar de nieuwprijs, om toch een degelijke prijs te kunnen bedingen.
Wat denken jullie: een goede aankoop?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Dat hangt er van af wat je zoekt.

Over die PizzaPower kan ik niet oordelen, maar die andere is een absolute kutbike ;)
Gebruikersavatar
Smokie
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 25 sep 2004 08:55
Rijdt met: Commençal, Specialized

Bericht door Smokie »

Van mijn hardtails ben ik toch wreed content, den combi en de supernormal :)
Doe eens eerst een proefritje met de fietsen, dan kan je toch al beter een oordeel vellen of je een goede aankoop gaat doen.
Plaats reactie