Verzuurde benen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Dag mannen (en vrouwen)

Sinds enkele weken heb ik na een 30tal kilometer plots last van extreem verzuurde bovenbenen.

Met als gevolg dat ik niets meer waard ben, en de hele groep niet meer kan bijhouden. Fysisch ben ik nog in orde, hartslag en dergelijke zijn ook nog goed.

Vandaar dat het zo frustrerend is...

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik niet bepaald een gezonde levensstijl heb #-o :oops:

Ik drink nochtans veel tijdens de rit en probeer voor iedere TT te ontbijten/gegegeten te hebben.

Neem ik best extra voedingssupplementen? (magnesium, ..?) (in mijn camelbag zit enkel puur water, misschien een poedervorm toevoegen in een drinkbus?)
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Verzuurde benen

Bericht door julie »

Zadelhoogte is nog altijd in orde? Je zadel is niet wat ingezakt waardoor je meer op de bovenbenen rijdt?
Anders misschien inderdaad een klein magnesium kuurtje volgen, kan niet echt kwaad.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

julie schreef:Zadelhoogte is nog altijd in orde? Je zadel is niet wat ingezakt waardoor je meer op de bovenbenen rijdt?
Anders misschien inderdaad een klein magnesium kuurtje volgen, kan niet echt kwaad.
Neen, zadelhoogte staat nog perfect.

Zou magnesium de oplossing zijn? En dan iedere keer voor de rit een bruistablet of zijn er andere opties?
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Verzuurde benen

Bericht door julie »

ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen magnesium neem als ik last krijg van een trillend ooglid, anders niet echt nodig.
Raar dat je dus opeens van die verzuurde benen hebt.
Er is niets veranderd sinds een aantal weken? Wat je fiets betreft bijvoorbeeld? Andere versnelling?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verzuurde benen

Bericht door Free_ltd »

Mss wa verl gesport en roofbouw op uw lichaam gepleegd? Een weekje rust doet soms wonderen.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Nee niet bepaald gek gedaan de laatste tijd. Misschien hoogstens een zwaar weekendje met weinig slaap achter de rug maar niets noemenswaardigs.

Is het misschien beter om na een km of 15 al iets te eten?
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Verzuurde benen

Bericht door Sunn Xtreme »

misschien goed om eens te verduidelijken wat je doet van training........ gebrek aan kan ook...
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Sunn Xtreme schreef:misschien goed om eens te verduidelijken wat je doet van training........ gebrek aan kan ook...
Doe niets extreem, elke zondag een TT van een goeie 30-40km in het algemeen. Soms eens tijdens de week een klein ritje van 25km tussendoor.

Verder heb ik een "bezige" job (20.000+ stappen per dag)

Hoop dat dit beetje een beeld schept van mijn bezigheden.


Verder heb ik in het verleden nooit last gehad van verzuurde benen (wel in mijn jongere jaren gevoetbald, en dan regelmatig Magnesium tabletten genomen voor de match om de krampen in de kuiten tegen te gaan. Misschien dat dit ook interessant om weten is)
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

B
Laatst gewijzigd door Jdw77 op di 03 okt 2017 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Verzuurde benen

Bericht door Dickie »

Voor de zekerheid zou ik toch even naar de huisarts gaan en nuchter bloed laten trekken.
Misschien zijn er nog andere tekorten, ook de andere waarden niet uit het oog verliezen.
Als er geen zijn helpt dat ook...al is het maar tussen de oren.
Plaats reactie