Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door IPPE »

Hoi,
Het valt me de laatste tijd op dat in de verkoopsectie de vermelding staat om de foto's te bekijken op 2de hands e.d.
Is het tegenwoordig te veel gevraagd om bij de verkooptopic gewoon foto's te zetten zonder een extra link naar een andere site.
Misschien zoals bij onze Nederlandse vrienden een verbod ('k weet het regeltjes, regeltjes :roll: ) op dergelijke doorverwijzingen?
En nu ga ik het zelf doen om mijn punt te bewijzen 8)
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=131523" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry voor de doorverwijzing :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Free_ltd »

Ik heb er begrip voor daar er geen foto's meer geupload kunnen worden en dat ge ze eerst ergens moet gaan posten om dan een IMG verwijzing te doen.

Vroeger moesten foto's gewoon voldoen aan bepaalde afmetingen en max kb's en ge kon ze gewoon opladen naar de pagina. Dat gaat met de hedendaagse forums blijkbaar niet meer en veel mensen willen de moeite niet doen of kennen niet teveel ervan om dan bv nog eens een flickr account te maken of dergelijke voor hun foto's te uoloaden en links te gaan kopieren.

Dus vermits de koopwaar toch op 2dehands.be terecht komt, is het makkelijker om gewoon die link te kopiëren.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op ma 18 sep 2017 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Edlisjas »

Ik bespreek het en kom er later op terug.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Frakke »

Free_ltd schreef:Ik heb er begrip voor daar ergeen foto's meer geupload kunnen worden en dat ge ze eerst ergens moet gaan posten om dan een IMG verwijzing te doen.

Vroeger moesten foto's gewoon voldoen aan bepaalde afmetingen en max kb's en ge kon ze gewoon opladen naar de pagina. Dat gaat met de hedendaagse forums blijkbaar niet meer en veel mensen willen de moeite niet doen of kennen niet teveel ervan om dan bv nog eens een flickr account te maken of dergelijke voor hun foto's te uoloaden en links te gaan kopieren.

Dus vermits de koopwaar toch op 2dehands.be terecht komt, is het makkelijker om gewoon die link te kopiëren.
+1 zelfde mening!
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door BertG »

Ik gebruik https://postimages.org/" onclick="window.open(this.href);return false; of vergelijkbaar. Geen account nodig, foto uploaden en link kopiëren naar hier, 5 seconden werk.
Ik heb precies nooit geweten dat ge foto's rechtstreeks kon uploaden naar het forum en ik zit hier toch al effe :-k , is ook op ander forums zo.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Free_ltd »

BertG schreef:Ik gebruik https://postimages.org/" onclick="window.open(this.href);return false; of vergelijkbaar. Geen account nodig, foto uploaden en link kopiëren naar hier, 5 seconden werk.
Ik heb precies nooit geweten dat ge foto's rechtstreeks kon uploaden naar het forum en ik zit hier toch al effe :-k , is ook op ander forums zo.
Ik zeg ook niet dat het ooit bij dit forum was, maar ik zat vroeger op verscheidene forums van vBulletin waar men dit wel kon.

Het is mss maar 5 seconden werk als ge het weet, maar mensen willen een foto uploaden, dat gaat niet en zien niet in om heel google of het forum zelf af te zoeken hoe het moet. Of zelfs een topic opstarten om te vragen hoe dat moet. Zo worden 5 sec een paar uren :-)
Laatst gewijzigd door Free_ltd op di 19 sep 2017 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door IPPE »

Misschien een sticky "hoe plaats ik een foto op het forum" in de vekoopsectie plaatsen?
Er zijn er zelfs bij die voor foto's gewoon doorverwijzen naar de algemene site van het merk.
En ik ben het eens met onze Nederlandse collega's. Als je iets te koop zet op het forum dan handel je het af via het forum.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door BerggeitCasualFietser »

IPPE schreef:Misschien een sticky "hoe plaats ik een foto op het forum" in de vekoopsectie plaatsen?
Er zijn er zelfs bij die voor foto's gewoon doorverwijzen naar de algemene site van het merk.
En ik ben het eens met onze Nederlandse collega's. Als je iets te koop zet op het forum dan handel je het af via het forum.
Ik denk niet dat een info sessie helpt. Ik heb in het verleden ook al dingen te koop willen zetten, maar knapte toen af bij het uploaden. Ik heb zelf destijds een FB groep opgericht voor zo'n zaken, en dan nog een ander lid geworden, en op 1 2 3 was bike verkocht. Het is gewoon gemakkelijker zo denk ik, tenzij je echt op zoek gaat naar een specifieke vering of een tandwiel bijvoorbeeld.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Free_ltd »

Een mooi voorbeeld is Autoforum.be. Voorheen viel dat nog enigszins mee om er een foto te plaatsen, maar een paar maanden terug is het forum compleet veranderd.

He hebt kettingkjes, fototoestelletjes en eender welke ge van deze aanklikt, ge krijgt er geen foto op. Ge kunt gewoon een file uploaden, maar krijgt een foutmelding. Links die ge post, komen er niet. Maar dan heeft 1 iemand (IT'er) een oplossing gevonden, maar geloof me dat ge het effectief moet opschrijven hoe, tenzij ge dagelijks foto's post, want een week later zijt ge het gewoon weer vergeten. Ik heb zelfs een account moeten maken bij flickr.

Dat forum viel zowizo niet in goede aarde waarbij meer dan de helft al heeft afgehaakt en van het andere deel worden zeer weinig foto's nog gepost.

Ik begrijp wel dat ze geen foto's niet meer geupload willen hebben, omdat de servers dan veel te snel vol komen te staan. Maar het zou idd makkelijker zijn als iedereen effectief weet hoe.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Link naar 2de hands sites in verkoopsectie

Bericht door Free_ltd »

Dit is nu een voorbeeld waarop mensen het snel opgeven en gewoon een link posten

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 9#p1690969" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie