Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
EatSleepRide
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: do 09 apr 2015 00:34

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door EatSleepRide »

Helemaal klaar nu! =D>
Voorwiel is herspaakt met DT Swiss 240 naaf en Leonardi stuurpen staat er ook op.
Cannondale had een terugroep gedaan van Lefty's dus kon de Leonardi er maar meteen op :D

Spijtig genoeg zijn de Hope DISCS die erop stonden niet kunnen hergebruikt worden voor de Guide Ultimate remmen.
Boutjes van de floating DISCS raakte steeds de kamer van de rem :-( DISCS zijn in de verkoop nu 8-[

Heeft vorige week in Frankrijk laten zien dat er pit achter zit en dat het niet moet onderdoen van de FSI kaders :-D tegendeel zelfs.

Nu verder trainen en af en toe eens een wedstrijdje meepikken om dan volgend jaar in hopelijk te kunnen meedoen aan de BeMC, als de blessures achter blijven tenminste :-k
KleinGuy
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 11:58
Rijdt met: Cannondale Flash 29 carbon / Klein Attitude Race

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door KleinGuy »

Knappe bike :-D .

Ik kan niet anders dan dit te zeggen, want ik zal dezelfde verandering ondergaan.
Een dikke maand geleden een barst in de lak/frame ontdekt in de schuine onderbuis van mijn flash http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=105452
De ombouw is nu bezig.
Ik heb nu wel voor een L gekozen ipv een M.

EatSleepRide, in je orginele setup zat een opi stem van 9cm, verkoop je die?
Op mijn M stond een pen van 11cm.

Voel je een groot verschil in positie met je huidige leonardi ivm je opi en op welke hoogte staat je zadel?
EatSleepRide
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: do 09 apr 2015 00:34

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door EatSleepRide »

KleinGuy schreef:Knappe bike :-D .

Ik kan niet anders dan dit te zeggen, want ik zal dezelfde verandering ondergaan.
Een dikke maand geleden een barst in de lak/frame ontdekt in de schuine onderbuis van mijn flash http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=105452
De ombouw is nu bezig.
Ik heb nu wel voor een L gekozen ipv een M.

EatSleepRide, in je orginele setup zat een opi stem van 9cm, verkoop je die?
Op mijn M stond een pen van 11cm.

Voel je een groot verschil in positie met je huidige leonardi ivm je opi en op welke hoogte staat je zadel?
Danke :-D

Heb je een nieuw 2016 kader gekregen of dezelfde als mijn 2015? Want 2016 zijn ze allemaal FSI
(niet dat dit veel uitmaakt want veel verschil vind ik er niet aan voor :-$ )

Nee, de 90 is verkocht, heb zelf nog een 110 liggen maar vond die dan iets te lang.
Mijn Leonardi is nu een 100. Ik rij nogal graag 'liggend' daarom heb ik voor een drop gekozen. Heb ik waarschijnlijk meegenomen van het racewereldje van voor MTB :-D Maar verschil is groot, ik heb de indruk dat ik meer gevoel heb met sturen en dat ik betere controle ermee heb omdat ik meer druk op het voorwiel zet nu

Mmh... :-k goei vraag op hoeveel die staat. Ik heb de bikefitting gedaan en eigenlijk nooit specifiek gezien op hoe hoog die staat. Ik laat het u weten :-)
KleinGuy
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 11:58
Rijdt met: Cannondale Flash 29 carbon / Klein Attitude Race

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door KleinGuy »

Doeme toch :wink: .

Het garantieframe is hetzelfde als dat van jou, dus geen FSI.
Ik twijfelde om voor een FSI frame te kiezen, het geheel zou toch stijver zijn. Maar dan moest ik de helft vd originele onderdelen vervangen of aanpassen:
- een ander (cannondale) crankstel omwille van die 6mm offset
- andere vork, bevestiging + vorksprong is anders
- andere voornaaf
- achterwiel herspaken
- andere voorderailleur

Op mijn M stond een opi pen van 11cm en een stuur met een backsweep van 5 graden.
Om te beginnen monteer ik op de L de originele pen (10cm) en stuur (backsweep van 9 graden).
Maar met een kortere pen zou het sturen directer moeten zijn, dat is de voornaamste reden waarom ik nu een L heb gekozen.

Jouw Leonardi heeft wel iets, alleen jammer van de prijs :-D
EatSleepRide
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: do 09 apr 2015 00:34

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door EatSleepRide »

Ik heb laatst met een FSI gereden en ja, het is iets stijver. Maar vorige week in Frankrijk hebben alle FSI 's het achter mij moeten doen.. Het is nog altijd de renner die het moet doen :-D
Ja en dat alles kost veel te veel eigenlijk. Heeft mij ook tegen gehouden een nieuwe te vragen laatst..

Ga je ook een 1x11 opbouwen?

Ik heb geluk gehad dat ik de pen 2de hands op de kop kon tikken en dat er weinig met gereden is geweest :-D
Er is geen schade of iets aan..
Ziet er goed uit en rijd nog super ook :-D 2 vliegen in 1 slag!
EatSleepRide
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: do 09 apr 2015 00:34

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door EatSleepRide »

KleinGuy schreef:Doeme toch :wink: .

Het garantieframe is hetzelfde als dat van jou, dus geen FSI.
Ik twijfelde om voor een FSI frame te kiezen, het geheel zou toch stijver zijn. Maar dan moest ik de helft vd originele onderdelen vervangen of aanpassen:
- een ander (cannondale) crankstel omwille van die 6mm offset
- andere vork, bevestiging + vorksprong is anders
- andere voornaaf
- achterwiel herspaken
- andere voorderailleur

Op mijn M stond een opi pen van 11cm en een stuur met een backsweep van 5 graden.
Om te beginnen monteer ik op de L de originele pen (10cm) en stuur (backsweep van 9 graden).
Maar met een kortere pen zou het sturen directer moeten zijn, dat is de voornaamste reden waarom ik nu een L heb gekozen.

Jouw Leonardi heeft wel iets, alleen jammer van de prijs :-D
Ik heb laatst met een FSI gereden en ja, het is iets stijver. Maar vorige week in Frankrijk hebben alle FSI 's het achter mij moeten doen.. Het is nog altijd de renner die het moet doen :-D
Ja en dat alles kost veel te veel eigenlijk. Heeft mij ook tegen gehouden een nieuwe te vragen laatst..

Ga je ook een 1x11 opbouwen?

Ik heb geluk gehad dat ik de pen 2de hands op de kop kon tikken en dat er weinig met gereden is geweest :-D
Er is geen schade of iets aan..
Ziet er goed uit en rijd nog super ook :-D 2 vliegen in 1 slag!
KleinGuy
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 11:58
Rijdt met: Cannondale Flash 29 carbon / Klein Attitude Race

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door KleinGuy »

Nee, ik houd het met mijn 36x22 sram XO dubbel, voor mij is dit bereik ideaal.
Deze verhouding was nog niet beschikbaar voor een sram XO crankstel toen ik mijn fiets kocht, ik heb het opgelost met een leonardi spider.
EatSleepRide
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: do 09 apr 2015 00:34

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door EatSleepRide »

COMING SOON:

Nieuwe wielen laten maken bij DForce :-) Na wat wikken en wegen, vooral over kwaliteit en prijs, besloten bij DForce een setje te laten maken. Op de koersslet heb ik er ook staan en ben er content van.

Zou mij veel gewicht besparen want de M1900 die er nu onderstaan wegen wel wat :-D

Foto's volgen met de nieuwe wielen :-D
EatSleepRide
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: do 09 apr 2015 00:34

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door EatSleepRide »

Nieuwe wielset van DForce is klaar. Meteen gestoken en wat rijd dit lekker :drunk:
Gewicht van deze carbonnen wielset is 1535GR.
Het zou lichter kunnen geweest zijn maar heb zelf gekozen voor andere spaken om het wiel stijver te maken en idealer voor lange afstand.
Ook heb ik gekozen voor 32 spaken

Velgen zijn hookless, makkelijker tubeless te maken. Heb ook gekozen voor de nieuwe Schwalbe Racing Ralph banden. Deze zijn de AddixSpeedGrip. Tubeless maken was niets, maar 1st de band erop leggen was wat anders #-o dit geen voor meter makkelijk.

Voor de naven heb ik gekozen voor DT Swiss. Vooraan een DT Swiss 240 Lefty naaf en achteraan een DT Swiss 350 naaf. Deze heeft een upgrade gehad en lijkt eigenlijk nu op de 240 naaf. Het is wel een stille naaf. Komt GEEN geratel uit

Na een paar ritten al gedaan te hebben blijven mij deze elke keer verbazen hoeveel een verschil een lichtere wielset geeft. Ik ga het al erg vinden als ik deze ga vervangen voor de winterset binnen een paar maand al 8-[

Afbeelding

Afbeelding
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Cannondale F29 Carbon 4 2015 (Frame)

Bericht door Jannemanneke »

EatSleepRide schreef:Ik heb laatst met een FSI gereden en ja, het is iets stijver. Maar vorige week in Frankrijk hebben alle FSI 's het achter mij moeten doen.. Het is nog altijd de renner die het moet doen :-D
Uiteraard, maar geef die goede renner een nog betere fiets, dan gaat ie het nog beter doen.
Plaats reactie