brandende voeten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: brandende voeten

Bericht door waarnaartoe »

Beste,
Breng eens een bezoek aan een orthopedist, mss kan een steunzool wel de oplossing zijn.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: brandende voeten

Bericht door witte555 »

Heb vandaag nieuwe mtb schoenen gekocht,ervoor 43 nu maat 45 om eens te proberen.
Ben benieuwd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: brandende voeten

Bericht door Free_ltd »

Direct wel heel groot verschil
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: brandende voeten

Bericht door witte555 »

Free_ltd schreef:Direct wel heel groot verschil
zelfde fenomeen gehad als met mijn andere schoenen,wel pas na 4h rijden.
is ook wel pas echt warm beginnen te worden rond de middag.
geeft wel een raar gevoel zo rijden met schoenen die echt wel te groot zijn . . .
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: brandende voeten

Bericht door witte555 »

Heb nieuwe schoenplaatjes geplaatst en heb die nu op de max naar achter gezet,richting hiel.
Zaterdag tt van 40 km gereden en zondag tt Diest (80km) en heb geen brandende voeten meer gehad.
Temperaturen zijn ook niet meer zo hoog geweest.
Hopelijk is dit de oplossing (o)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: brandende voeten

Bericht door Free_ltd »

Klinkt super.

Ik heb vooral last van slapende tenen :lol:
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: brandende voeten

Bericht door witte555 »

Nu de zomer reeds een paar weken terug in het land is heb ik nog steeds last van dit wederkerend fenomeen!!!

nog maar eens nieuwe schoenen geprobeerd . . . helaas

de laatste rit na een dik uurtje gestopt om mijn schoenen en voeten overvloedig nat te maken met een tuinslang en dat gaf toch wel een dik half uur een goed gevoel,daarna terug hetzelfde branderig gevoel.

Kan toch moeilijk elk half uur stoppen en mijn voeten ergens in water gaan steken :evil:
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: brandende voeten

Bericht door Jemp »

Bij mij is het probleem zo goed als opgelost. :-D

Enkele maanden geleden naar de sportafdeling van UZ Gent geweest. Daar heeft de prof me geadviseerd om te beginnen met 2x per dag de voeten (en handen, want die 2 gaan meestal samen) te wassen met Isobetadine zeep. Beetje op een nat washandje, beetje in wrijven tot er schuim ontstaat en daarmee beide voeten wassen.
Wel volhouden, want het is niet op een paar weken opgelost. Maar, langzaam maar zeker vermindert het gevoel.

Ondertussen doe ik het nu 1x per dag om te zien als het stabiel blijt, anders weer naar 2x. 't Is een werkje van 2x 5 minuten per dag, dus tijd is geen issue.
In het begin heb ik ook de schoenen behandeld met Daktarin spray om de voeten te ontsmetten.

Het zou volgens die prof toch te maken hebben met schimmels / bacteriën. Een klein flesje kost 7 euro en daar kan je al een tijd mee weg. Ik heb en grote gekocht (rond de 15€) en na 3 maanden nog niet leeg.

Op z'n minst de poging waard!
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: brandende voeten

Bericht door witte555 »

Jemp schreef:Bij mij is het probleem zo goed als opgelost. :-D

Enkele maanden geleden naar de sportafdeling van UZ Gent geweest. Daar heeft de prof me geadviseerd om te beginnen met 2x per dag de voeten (en handen, want die 2 gaan meestal samen) te wassen met Isobetadine zeep. Beetje op een nat washandje, beetje in wrijven tot er schuim ontstaat en daarmee beide voeten wassen.
Wel volhouden, want het is niet op een paar weken opgelost. Maar, langzaam maar zeker vermindert het gevoel.

Ondertussen doe ik het nu 1x per dag om te zien als het stabiel blijt, anders weer naar 2x. 't Is een werkje van 2x 5 minuten per dag, dus tijd is geen issue.
In het begin heb ik ook de schoenen behandeld met Daktarin spray om de voeten te ontsmetten.

Het zou volgens die prof toch te maken hebben met schimmels / bacteriën. Een klein flesje kost 7 euro en daar kan je al een tijd mee weg. Ik heb en grote gekocht (rond de 15€) en na 3 maanden nog niet leeg.

Op z'n minst de poging waard!
volgens mijn madam hebben wij die zeep in huis dus zal er vandaag dan maar mee beginnen.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: brandende voeten

Bericht door PainSosis »

Pas op met isobetadine! Dat is een zeer krachtige ontsmetter. Kan ook gezonde dingen verwijderen.
Als je dat onverdund gebruikt kan dat juist schimmels of uitslag in de hand werken omdat je het evenwicht verstoord van de gezonde bacteriën op je voeten.

Ik zou dit niet zomaar doen zonder advies te vragen van een dokter.

Met alle respect voor Jemp,
We weten niet in welke staat zijn voeten zijn.
Hij kan heel gemakkelijk veel eelt hebben ofzo.

Als jij dan een gevoelige huid hebt ga je het u zwaar beklagen.


Groetjes,
Plaats reactie