lycra vs baggy

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

lycra vs baggy

Bericht door crosserke585 »

Ik vermoed dat het hier al herhaaldelijk gepasseerd is, maar welke kledij gebruiken jullie?

Ik reed vroeger downhill met dus ook bijhorende kledij, nu om XC te rijden is die niet geschikt (buiten de short misschien).
De meeste van mijn kenissen rijden lycra. Dat heb ik nog wel hangen om met de roadbike te rijden (maar die verdwijnt).

Ik zie het niet zitten om in lycra het bos in te duiken, maar een degelijk 'merk' voor ruimere kledij lijkt me minder makkelijk te vinden?
Ik had na wat zoeken Endura gevonden.

Bijvoorbeeld: https://www.endurasport.com/product/mtr-baggy-short/
https://www.endurasport.com/product/cairn-ss-t/

Nu is vooral de vraag voor de baggy kledij dragers, of jullie ook fysieke winkels weten zodat ik toch kan passen :)
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: lycra vs baggy

Bericht door BertG »

Ik heb er o.a. één van Gore en die is heel goed van kwaliteit, nog niks van slijtage en al een paar keer serieus mee gevallen zonder schade (aan broek). Ven Eyck heeft die hangen normaal gezien. Northwave vind je ook wel eens bij een lbs en is prijs/kwaliteit ook oké. Dat zij wel broeken die niet zo overdreven lang zijn die ik heb, tot bovenaan knie.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: lycra vs baggy

Bericht door crosserke585 »

BertG schreef:Dat zijn wel broeken die niet zo overdreven lang zijn die ik heb, tot bovenaan knie.

Thx voor de tip! Dat is voldoende hoor, net boven de knie is perfect om geen hinder te ondervinden.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: lycra vs baggy

Bericht door Free_ltd »

Ik heb gemengd. Ik reed voorheen altijd met lycra totdat ik voor mijn verjaardag van mijn vrouwtje eens een baggy kreeg en dat bevalt ook prima. Overlaatst nog een freeride setje bijgekocht van een facebook MTB groep. En bevalt ook prima.

Dus gewoon doen waar ge u lekker bij voelt en dat is bij mij met beiden.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: lycra vs baggy

Bericht door KrisMaes76 »

Kheb enkel nog losse kledij, is van NoDrugs (clubkledij), zit heel goed en gaat niet snel kapot (toch wel al een paar keer mee tegen de vlakte gegaan)
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: lycra vs baggy

Bericht door dennisVO »

ik draag gewoon de MTB baggy short van Decathlon, die is perfect.
wel de hoogste reeks (die goedkopere zijn echt crap).
en dan een goeie bib eronder, that's it.

bovenaan quasi altijd een jersey met lange mouwen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: lycra vs baggy

Bericht door Free_ltd »

dennisVO schreef:ik draag gewoon de MTB baggy short van Decathlon, die is perfect.
wel de hoogste reeks (die goedkopere zijn echt crap).
en dan een goeie bib eronder, that's it.

bovenaan quasi altijd een jersey met lange mouwen.
Ah, gij doet er nog de bib onder. Maat van mij ook. Ik heb effectief 2 broeken met een binnenbroek met zeem. Doe deze ook soms apart aan met daar de jeans over als we met het gezin wat verder gaan fietsen :lol: Dan heb ik een zeemke en niemand ziet het :lol:
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: lycra vs baggy

Bericht door dennisVO »

Free_ltd schreef:
dennisVO schreef:ik draag gewoon de MTB baggy short van Decathlon, die is perfect.
wel de hoogste reeks (die goedkopere zijn echt crap).
en dan een goeie bib eronder, that's it.

bovenaan quasi altijd een jersey met lange mouwen.
Ah, gij doet er nog de bib onder. Maat van mij ook. Ik heb effectief 2 broeken met een binnenbroek met zeem. Doe deze ook soms apart aan met daar de jeans over als we met het gezin wat verder gaan fietsen :lol: Dan heb ik een zeemke en niemand ziet het :lol:
ja die short is zonder bib
er zijn wel knopjes om een bib aan vast te hangen, maar da vinnek lastig. Dat moet apart zijn bij mij.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: lycra vs baggy

Bericht door Free_ltd »

dennisVO schreef:
Free_ltd schreef:
dennisVO schreef:ik draag gewoon de MTB baggy short van Decathlon, die is perfect.
wel de hoogste reeks (die goedkopere zijn echt crap).
en dan een goeie bib eronder, that's it.

bovenaan quasi altijd een jersey met lange mouwen.
Ah, gij doet er nog de bib onder. Maat van mij ook. Ik heb effectief 2 broeken met een binnenbroek met zeem. Doe deze ook soms apart aan met daar de jeans over als we met het gezin wat verder gaan fietsen :lol: Dan heb ik een zeemke en niemand ziet het :lol:
ja die short is zonder bib
er zijn wel knopjes om een bib aan vast te hangen, maar da vinnek lastig. Dat moet apart zijn bij mij.
Ze verkopen die idd los in de Dacathlon. Geloof dat mijn vrouw daar eens een korte broek met zoiets erbij heeft gekocht.

Die freeride broek die ik voor mijn verjaardag had gekregen is dat ook met kleine drukknopjes en vind dat wel OK. Die andere set is het broekje compleet apart. En om één of andere reden verdraait wel de short zelf tijdens het rijden een beetje en moet ik ze goed draaien :lol:

Voorlopig ben ik gesteld met kledij, behalve nog eens ooit zien voor betere winterhandschoenen en winterschoenen. Zal nog wel ff duren eer er iets versleten is en moet vervangen worden :lol:
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: lycra vs baggy

Bericht door crosserke585 »

Het zal dus gewoon baggy worden tot mijn grote opluchting :)
Ik ga inderdaad eens in decathlon zien, al was ik zelf altijd wel tevreden van de broeken van royal.

tips voor "merken" of dergelijke blijven altijd welkom.. Met 1 broek kom je namelijk niet ver :)
Plaats reactie