Canyon 2018

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Canyon 2018

Bericht door hitchhikerzguide »

Iemand een idee wanneer de 2018 modellen voorgesteld zullen worden? Wat denken jullie dat de logische evoluties gaan zijn? Zouden ze ook 27,6+ trail hardtails aanbieden? Enige andere evoluties?
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Canyon 2018

Bericht door Frakke »

Dag Frank,

De eerste 2018 modellen zullen in de loop van de maand oktober op onze website verschijnen. Momenteel is er helaas nog geen verdere informatie bekend over de specificaties, levertermijnen en/of kleuren van de nieuwe modellen.

Met vriendelijke groeten,
Canyon Service Team
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Canyon 2018

Bericht door Free_ltd »

Oktober is wel al laat.
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Canyon 2018

Bericht door Frakke »

Klopt zolang kan ik niet wachten zal tussen cube of orbea worden.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Canyon 2018

Bericht door Free_ltd »

Da is begrijpelijk. Ik zou het ook niet kunnen als ik absoluut de laatste wil.

Had een paar weken terug nog zitten kijken om er een racefiets aan te kopen. Maar bij het bestellen zag ik dat er €50 verpakking en verzendkosten bij kwamen wat de fiets dan minder interessant maakte ... in die prijscategorie. Toen ik mailde met de vraag dat ik hem gewoon wel in hun depot in het Leuvense zou komen afhalen, kreeg ik het antwoord dat het geen probleem was, maar dat ze in die €50 NIET konden laten vallen. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Canyon 2018

Bericht door Frakke »

Zou het voor mij ook al niet meer moeten.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Canyon 2018

Bericht door Free_ltd »

Frakke schreef:Zou het voor mij ook al niet meer moeten.
Ik vind dat misleidend. Zegt ook iemand van dat het toch moet verpakt worden en verzonden naar hun depot in België. Inderdaad, dat is ook zo, maar de fiets die ik bij de LBS koop, wordt ook verpakt en verzonden naar de LBS en daar betaal ik geen €50. Al bij al heb ik nu bij de LBS eentje gekocht die dus €50 goedkoper was, maar ook ietske minder afgemonteerd. Dus de canyon was wel wat beter afgemonteerd geweest, maar het is voor mij een bijkomend fietske en wilde er niet te veel gaan geven. Net niet de goedkoopste gekocht :lol:

Maar vermits ze bij Canyon ALTIJD verzenden omdat het een online shop is, kunnen ze even goed die €50 erbij tellen en 'gratis' verpakken en leveren voorzien. Maar ja, dan liggen ze alweer een pak korter bij de gewone fietsen in prijs.

Dus het is een beetje misleidend. Maar desondanks blijven ze toch zo goed als de goedkoopste :lol:
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Canyon 2018

Bericht door BertG »

Free_ltd schreef:Da is begrijpelijk. Ik zou het ook niet kunnen als ik absoluut de laatste wil.

Had een paar weken terug nog zitten kijken om er een racefiets aan te kopen. Maar bij het bestellen zag ik dat er €50 verpakking en verzendkosten bij kwamen wat de fiets dan minder interessant maakte ... in die prijscategorie. Toen ik mailde met de vraag dat ik hem gewoon wel in hun depot in het Leuvense zou komen afhalen, kreeg ik het antwoord dat het geen probleem was, maar dat ze in die €50 NIET konden laten vallen. :lol: :lol: :lol:
Was mij ook al opgevallen dat ze nogal ruime 'kosten' hanteren bij Canyon, zelfs bij fietsen van +8000 euro rekenen ze nog 50 euro extra, niet dat die 50 euro dan nog veel uitmaakt natuurlijk :drunk: . Verzenden kost natuurlijk ook niet zo veel als zij zeggen of het moest per taxi zijn. Prijzen blijven uiteraard sterk maar vind het wel flauw dat ze het zo aanpakken.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Canyon 2018

Bericht door spaghetti_2 »

Oktober is inderdaad laat naar huidige normen, maar eigenlijk best normaal :) tegenwoordig worden de 2020 modellen aangekondigd in januari 2017, bij wijze van spreken. Benieuwd of ze ook overstappen naar boost formaat, of dat het dezelfde frame's zijn die in een nieuw jasje gestoken zijn.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Canyon 2018

Bericht door crosserke585 »

spaghetti_2 schreef:Oktober is inderdaad laat naar huidige normen, maar eigenlijk best normaal :) tegenwoordig worden de 2020 modellen aangekondigd in januari 2017, bij wijze van spreken. Benieuwd of ze ook overstappen naar boost formaat, of dat het dezelfde frame's zijn die in een nieuw jasje gestoken zijn.
Ik volg wel even aangezien ik eigenlijk wacht op vadertje staat om bij te leggen voor een nieuwe Canyon Nerve AL 8.9 .... :lol:
Plaats reactie