Orbea Alma - Graag jullie feed-back

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Monti
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 22:44

Orbea Alma - Graag jullie feed-back

Bericht door Monti »

Hi,

Ik plan een nieuw XC model te kopen, maar over het te kiezen model ben ik nu al een tijdje mijn hoofd aan het breken. Zelf rijd ik vnl. toertochten (regio Hageland).

Mijn idee ging eerst richting Ghost Lector en Radon Jealous. Beide erg mooie fietsen, goed uitgerust, maar mijn ervaring met de Ghost was toch dat hij erg hard was. Ook met aangepaste bandendruk. Blijkbaar zou de Jealous niet anders zijn.
Ietwat comfort is zeker welkom...

De Exceed is uiteraard ook een interessante keuze. Denk hier ook serieus over na.
De Scott MTB's hebben ook een erg goede reputatie, maar eerlijk gezegd, vind ik ze niet bepaald goedkoop.

Kom ik dus uit bij Orbea. Misschien ook niet bepaald goedkoop, maar ik vind ze wel 'iets hebben' (ik weet het, is erg subjectief).
Als ik naar de modellen op de website van Orbea kijk, dan vallen bij mij vooral de modellen Alma M25 en Alma M30 in de smaak. Zeker de modellen voor 2018, want deze worden met de Sram GX Eagle 12 speed gemonteerd.

Echter, ik vind zo weinig tests van de Alma reeks (2017 en vroeger).
Hebben jullie ervaring met deze Spanjaard ?

Ik kijk uit naar jullie gewaardeerde feed-back !

M
Monti
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 09 aug 2015 22:44

Re: Orbea Alma - Graag jullie feed-back

Bericht door Monti »

Ik zag op Vojomag.nl deze presentatie passeren.
Persoonlijk vind ik'm wel erg mooi. Is zeker een koopargument...

http://www.vojomag.nl/news/orbea-2018-e ... ccam-plus/
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Orbea Alma - Graag jullie feed-back

Bericht door Dickie »

Knappe bikes.
Ik heb vroeger een Alma gehad in het 26'er tijdperk en vond toen dat de staande achtervork al vrij breed kwam. Er kwamen vrij snel krassen op van mijn hielen.
Op deze nieuwe lichting lijken ze nog wat breder...
Is natuurlijk een erg persoonlijk argument, ik rij blijkbaar nogal 'duck-style' met mijn voeten :-D .
Voor mij is dan ook al een plus als de staande vork een s-vorm heeft.
Plaats reactie