Lapierre zesty XM 527 of AM 827

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
Odan
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 apr 2017 11:42
Rijdt met: Lapierre zesty 927 ultimate AM

Lapierre zesty XM 527 of AM 827

Bericht door Odan »

Ik ben aan het rondkijken voor men eerste MTB.
Ik heb al veel opgezocht , vergeleken en gelezen.
Lapierre spreekt me met hun zesty reeks enorm aan.

Vermits ik niet van plan ben om grote toertochten door de boer zen veld etc te houden , maar eerder singletracks en trails in bv de schorre en kleiputten van Terhaegen ( 5km van men deur) , bikeparken zoals filthy trails, malmedy , singletracks in ardennen .. en in de zomer eens een ski gebied te verkennen..
Lijkt een iets vlotter sturende 27.5" me ideaal.

Het moet dus een echte "all-rounder" zijn.. die zich overal wat thuis voelt.

Nu weet ik niet goed wat kiezen.
De XM 527 heeft een 130 mm/120mm veerweg met een revelation vorken de AM 827 150mm voor en achter met pike voorvork... De 827 is normaal te krijgen met e:I shock tech.; de xm 527 niet...
Ik weet niet of het "mag" mee tellen maar de kleurstelling van de XM 527 spreekt me meer aan

graag evt wat input ?
IS de XM 527 voldoende.. zelfs voor het toekomstige ruige werk.. of kies ik toch best voor 20 mm veerweg extra met de AM 827.
De fiets moet minstens 3 jaar meegaan dus er moet genoeg ( groei) potentieel zijn

Alvast bedankt :-)
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Lapierre zesty XM 527 of AM 827

Bericht door _anonymus_ »

Volgens mij is de XM een beter compromis qua veelzijdigheid dan de AM.
Die AM lijkt mij vooral op bergaf gericht te zijn, wat uiteraard het leukste is, maar om te dalen moet er in België ook geklommen worden...
kurrefromtungere
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 21 jul 2012 20:58
Rijdt met: ene met 27.5" banden

Re: Lapierre zesty XM 527 of AM 827

Bericht door kurrefromtungere »

Ik heb een am 527 en ben er zeer content van. Zelfs op ''saaie'' bloso ritten hier in de buurt is het geen overkill qua fiets. Ook in de ardennen klinkt hij redelijk goed maar als het bergaf gaat is hij echt in zijn element.
Odan
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: do 13 apr 2017 11:42
Rijdt met: Lapierre zesty 927 ultimate AM

Re: Lapierre zesty XM 527 of AM 827

Bericht door Odan »

kurrefromtungere schreef:Ik heb een am 527 en ben er zeer content van. Zelfs op ''saaie'' bloso ritten hier in de buurt is het geen overkill qua fiets. Ook in de ardennen klinkt hij redelijk goed maar als het bergaf gaat is hij echt in zijn element.

Tis bij mij uiteindelijk de Lapierre zesty AM 927 ultimate geworden.. ik wou een fiets die overal inzetbaar is om enduro te rijden... zowel in Belgie als in het buitenland ( Oostenrijk, Frankrijk, etc etc )
Hij staat ondertussen al bij mij thuis en ben er echt verliefd op !
poebe
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 22 okt 2014 12:26
Rijdt met: Lapierre Zesty 429 2014 Orbea Rallon 2020

Re: Lapierre zesty XM 527 of AM 827

Bericht door poebe »

Als de é.i.shock er nog niet op zit, blijf er (heel ver) van weg! Als het werkt is het zalig, maar dat heeft het bij mij op 18 maand tijd misschien 200km gedaan, en heel de boel is wss 5x terug bij de fietsenmaker geweest.
Uiteindelijk zelfs een volledig nieuw systeem ingestoken geweest....
Dat terug brak...
Zo blij met mijn manuele achterdemper nu :-)
Mooie fiets, veel plezier!
Plaats reactie