Show your e-mtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
snowdiver
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 02 jul 2017 15:31

Re: Show your e-mtb

Bericht door snowdiver »

Voor de woon-werk singletracks

Afbeelding
Dunmer
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 03 aug 2017 10:46
Rijdt met: Stealth Bomber Bob, DIY project

Re: Show your e-mtb

Bericht door Dunmer »

Hoi allemaal! Ik ben nieuw op het forum.
Hier is mijn zelfbouw hardtail waar ik alles stap voor stap verander naar iets beter.
Het frame, vork en velgen heb ik geplasti dipt voor mijn persoonlijke touch. Ben wel benieuwd hoe lang dat ga blijven hangen. :-)
Verder is mijn drivetrain een 1kw middenmotor dat aan een 52v, 17,5ah 910wh batterij hangt. Het is super heerlijk om ermee te rijden. :-)

Er is nog een cane creek thudbuster LT zadelpen onderweg en later verander ik het stuur naar een iets breder en ergonomischer model.

Ik ga plezier hebben om die topics hier eens door te nemen.:-)




Afbeelding
Gebruikersavatar
reSolveMK7
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 00:42
Rijdt met: Giant Dirt-E+ 0 (2017)

Re: Show your e-mtb

Bericht door reSolveMK7 »

Giant Dirt-E+ 0
Met BikeSpeed RS Chip

Afbeelding
Afbeelding
Macina Freeze
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 jul 2017 22:15

Re: Show your e-mtb

Bericht door Macina Freeze »

Hoi allemaal!
Heb eigenlijk onverwachts een e-mtb aangekocht in de maand mei. Na wat rondneuzen op het internet ontdekte ik o.a dit forum. Ben daar ook heel blij mee, ontdekte hier een wereld aan informatie.

Mijn e-mtb is een KTM Macina Freeze, dewelke ik in hoofdzaak gebruik om lange afstanden mee af te leggen langs de baan en liefst onverharde wegen. Zeker nog niet toe aan het zwaardere werk...

Zijn er hier nog KTM rijders aanwezig?

Dank bij voorbaat!
Macina Freeze
mcs
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 feb 2018 15:51
Rijdt met: Cube stereo hybrid one

Re: Show your e-mtb

Bericht door mcs »

Hallo. Ik ben nieuw hier
Ik heb sinds vorig kaar zomer een emtb na een aantal jaren motor enduro gereden te hebben .
Ik hen een cube stereo hybrid one 500 met Bosch 75nm 250w systeem.
Ben er erg tevreden mee .
Heb de remmen al aangepast naar 203mm schijven en XT klauwen en pomp.verder ander stuur en zadel.
Taos Artwork
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 25 jul 2018 10:13

Re: Show your e-mtb

Bericht door Taos Artwork »

Helemaal nieuw op het forum en net terug een het rijden na een hele tijd stil te liggen wegens gezondheidsredenen. Nu terug een het fietsen met een E-MTB

Vorige week een Bergamont E-Contrail 6.0 29 gekocht met een Bosch Performance CX motor met een 500wh accu. Rock Shox Recon RL vooraan, Manitou Radium achteraan, Sram NX PG-113011-42t, Shimano BR-M315 remmen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Re: Show your e-mtb

Bericht door jerommeken »

Hallo, ik heb onlangs mijn Scalpel laten ombouwen naar een E-Scalpel, ik ben supertevreden over het rijplezier en dan vooral over de snelheid waarmee ik nu als 57-jarige weer Offroad kan rijden. Dat is puur adrenaline.

Ik heb vraagje : ik vind de actie-radius niet zo fantastisch, als ik echt sportief rijd (lees vollegaas) dan kom ik maar aan 40 tot 50km off-road voordat de batterij echt plat is.
Gisteren heb ik eens heel rustig gereden op standje 1 (=eco - verbruik tussen 100 en 125W) dan is de batterij half leeg na 40Km.
Is dat normaal ?

Om u een idee te geven : de Scalpel weegt 18K, ik weeg 65K in volle uitrusting, de motor is 350W en de batterij is 48V en 12Ah en dus goed voor 576W/u. Het parkoer was de Bloso van Erpe-Mere : 40km, 22km/u gemiddeld en 185 hoogtemeters.

Graag uw mening.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Show your e-mtb

Bericht door triumph_st »

jerommeken schreef:Hallo, ik heb onlangs mijn Scalpel laten ombouwen naar een E-Scalpel, ik ben supertevreden over het rijplezier en dan vooral over de snelheid waarmee ik nu als 57-jarige weer Offroad kan rijden. Dat is puur adrenaline.

Ik heb vraagje : ik vind de actie-radius niet zo fantastisch, als ik echt sportief rijd (lees vollegaas) dan kom ik maar aan 40 tot 50km off-road voordat de batterij echt plat is.
Gisteren heb ik eens heel rustig gereden op standje 1 (=eco - verbruik tussen 100 en 125W) dan is de batterij half leeg na 40Km.
Is dat normaal ?

Om u een idee te geven : de Scalpel weegt 18K, ik weeg 65K in volle uitrusting, de motor is 350W en de batterij is 48V en 12Ah en dus goed voor 576W/u. Het parkoer was de Bloso van Erpe-Mere : 40km, 22km/u gemiddeld en 185 hoogtemeters.

Graag uw mening.
Wanneer ik dat vergelijk met mijn Bosch motor/batterij 500W dan lijkt het me niet normaal dat je na 40 km al met een half lege batterij zit. Welke motor is er ingebouwd?
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Re: Show your e-mtb

Bericht door jerommeken »

De motor en batterij zijn artisanaal werk van http://www.top-ebike.bike" onclick="window.open(this.href);return false;. Ben er zeker van dat het meer dan deftig materiaal is. Alleen er scheelt iets en
Ik probeer hier uit te vissen hoe lang andere bikers in de praktijk met een vergelijkbare batterijcapaciteit rondkomen.
JohanB
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2015 12:14
Rijdt met: MTB: Scott Scale 710 27,5"+ Race: ProRace Deamon Custom

Re: Show your e-mtb

Bericht door JohanB »

Dag e-mtb kenners.

Ik weet niet of ik hiervoor in het juiste forum zit, maar ik vroeg me af of het de moeite is om een e-mtb aan te schaffen in mijn geval:
Conditie staat door lange inactiviteit omwille van lichamelijke kwalen en bouw op een pijl onder nul.

Gezien ik normaliter mijn conditie opbouw door in de zomer lange duurritten te doen op de weg met de racefiets, waardoor ik een goede basis heb omin de winter voornamelijk korte en middellange ritten op de mtb te doen, was ik nu dus aan het overwegen om een e-mtb aan te schaffen om ook in de winter op een eenvoudige manier mijn hartslag in de juiste duur-tempo zones te houden en op die manier de nodige basis te leggen voor een voorjaar en zomer op de mtb EN de racefiets.

De e-mtb zou achteraf dan gewoon gebruikt worden voor woon-werk verkeer.

Alvast bedankt.

Mvg,

Johan
Plaats reactie