Hammerhead Karoo

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Fatso Forgotso
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 17 okt 2004 15:24
Rijdt met: Classic Blur/BeOne RAW/Rocky Mountain Vertex

Hammerhead Karoo

Bericht door Fatso Forgotso »

Deze week dit toestel besteld https://www.hammerhead.io/pages/karoo" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij en de vele voorlopige reviews het beste van Wahoo en Garmin in een pakket.
Kinderziektes? Dat kan, maar dat is bij Garmin en Wahoo niet anders en in de huidige tijd snel opgelost.
Nu enkel nog wachten op de levering...begin deze herfst [-o<
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Wacky-S »

Ziet er inderdaad geen slecht toestel uit. Simpel, snel en niet te veel om mee te spelen onderweg :-D
driesmuylle
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 23:55
Rijdt met: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door driesmuylle »

Ook besteld. hopelijk is die zo goed als ze aangeven.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Mister No Chaïn »

Dat ziet er een erg mooi toestel uit, met ook nog de nieuwe Wahoo Bolt zal ook Garmin uit haar pijp moeten komen. Dat is altijd goed voor de consument :P

Jammer genoeg heeft mijn oude Garmin het 2 maand geleden al begeven en had nu niet echt zin om zo lang zonder GPS te rijden. En zo'n nieuw toestel zonder enige gebruikerservaring, ik moet zeggen dat ik daar ook niet zo scheutig op ben.
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door kovan »

Wat zeggen de reviews bij gebruik op mtb?
Gebruikersavatar
Fatso Forgotso
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 17 okt 2004 15:24
Rijdt met: Classic Blur/BeOne RAW/Rocky Mountain Vertex

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Fatso Forgotso »

kovan schreef:Wat zeggen de reviews bij gebruik op mtb?
Daar doen de reviews nog niet veel uitspraken over maar het volgende stemde me wel optimistisch.

-Like on-bike route creation with options for road, dirt, paths or trail.

-Based on OpenStreetMaps, Karoo stores the entire world’s map on its hard drive, and they’ve tweaked it to be cycling specific. This lets it automatically recalculate your route while riding (and without needing a cell signal), help you find your way home, or seek out a mid-ride snack stop. Or, import a ride file from any of these: GPX files, Strava, MapmyRide, Ride with GPS, OutdoorActive, Trailforks, GPSTracks.nl, MTBProject, Bikemap.net, or Gpsies. Run them through the Karoo smartphone app and it’ll create a mapped route from it, then provide turn by turn directions.

Nu ben ik wel realistisch genoeg om te beseffen dat de Garmin TOPO kaarten wellicht veel gedetailleerder zijn maar indien er een pad ontbreekt kan men nog altijd het kruimelspoor volgen niet.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door _anonymus_ »

Dat hangt er een beetje vanaf.
Ik heb de voorbije jaren met Garmin Topo kaarten gereden. Hier staat inderdaad veel op, maar deze zijn gebaseerd op de Belgische topo-kaarten van 1989. Er staan dus ook veel paden op die niet meer bestaan, of eventuele nieuwere paden staan er dan weer niet op.
Sinds enkele weken heb ik een Wahoo Elemnt met OSM-kaarten. Hier staat in de omgeving waar ik woon veel op, en de paden zijn veel meer up-to-date. Maar ik merk ook wel dat OSM staat en valt met de input van gebruikers. Ik heb zelf al enkele dingen aangepast in OSM omdat de routering op mijn Wahoo soms onlogisch was. Toen ik die paden ging checken op OSM, bleek inderdaad dat er bepaalde dingen (zoals de ondergrond van een bepaald pad) niet correct waren. Zo stuurde mijn gps mij rond een verhard fietspad, omdat dat pad in OSM als onverhard stond aangegeven. OSM is super, maar er moeten natuurlijk wel mensen de moeite doen om het up-to-date te houden.
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door assea »

Fatso Forgotso schreef:Deze week dit toestel besteld https://www.hammerhead.io/pages/karoo" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij en de vele voorlopige reviews het beste van Wahoo en Garmin in een pakket.
Kinderziektes? Dat kan, maar dat is bij Garmin en Wahoo niet anders en in de huidige tijd snel opgelost.
Nu enkel nog wachten op de levering...begin deze herfst [-o<

Mag ik weten of je hem al hebt, zo ja vertel mij de pluspunten en de minpunten, ik ben ook aan het overwegen om deze aan te schaffen !
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Hammerhead Karoo

Bericht door Japie carbon »

Ze zijn nog niet uitgeleverd, volgens mij is het nog niet bekend wanneer ze komen.
Of is dat inmiddels al wel duidelijk?

Het lijkt me opzich wel een leuk ding, maar volgens mij is hij wel erg lomp groot. Lijkt wel een tablet.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

XOSS

Bericht door i-Mac »

Intussen nog een merk bijgekomen op de GPS markt : http://www.xoss.co/" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik vernomen dat Garmin klaar staat met de Edge 1030
Plaats reactie