Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Jannemanneke »

Toen die geul er net gekomen was door de overvloedige regenval, was het wat tricky. Ook omdat je niet op voorhand zag dat het plots naar beneden ging en er nog geen waarschuwingsbord stond. Nu is die al mooi uitgereden.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Herentals - Bloso

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Is deze route wat te doen? Ik zoek voor komend weekend een plaats niet te ver van mijn deur (Waasland), genoeg boswerk, en wat fungehalte, maar ook niet te zwaar.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Wacky-S »

Zeker goed te doen en niet zwaar, mooie route met een paar knappe singeltracks en genoeg fun :-D
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Herentals - Bloso

Bericht door clubje »

Gisteren vanuit de Westhoek met 4 mede-bikers afgezakt naar Kasterlee.
De voorbije 10 jaar kom ik telkens minstens 2 x per jaar naar de Kempen, en vaak doe ik ook deze bloso-route.
En dit omdat ik me blijf verbazen over het aantal m² bos jullie hebben, én hoeveel je ervan 'mag' genieten als mountainbiker.
Ik zou zeggen aan de Kempenaars: blijf dit beseffen, en verzet u tegen een overdreven 'verdrijven' van mbt-paden. Het zou jammer zijn als al die mooie singletracks zouden verdwijnen, vooral omdat ik niet de indruk heb dat we de natuur kapotmaken...nergens voor nodig dus om de mbt-er als boosdoener te beschouwen.

Hier in de westhoek hebben wij weinig tot geen bos, en om dat zalige gevoel van 'crossen tussen de bomen' mee te maken, moet ik wel de oversteek maken, maar met plezier! Voor hoogtemeters, echt technische stukken of zware parcours moet je niet bij jullie zijn (maar wel bij ons!), maar qua fungehalte en off-road gehalte winnen jullie met voorsprong!

Er zijn inderdaad nog ontelbare andere stukken die mogelijk zijn daar in jullie bossen, maar ik nooit rijd, omdat ik de weg niet wil kwijt geraken. En vooralsnog heb ik geen fiets GPS. Inzetten dan maar op toertochten in de streek. Welke routes in de streek zijn trouwens het meest vergelijkbaar met deze route? Uitgezonderd dan in de Lillse Bergen, want die ken ik ook (en is quasi even veel fun!).

groeten van een Westhoeknaar die op bepaalde zaken jaloers is!
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Powerflor »

Hertals
Zalige toer die wij al 25j rijden
Wij zijn zelf ook als eens opzoek gegaan naar vergelijkbare toeren.
Maar voor ons is deze op de moment een topper,met veel variatie

Wij beseffen dat we een unieke toer hebben
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Stokke »

clubje schreef:
Er zijn inderdaad nog ontelbare andere stukken die mogelijk zijn daar in jullie bossen, maar ik nooit rijd, omdat ik de weg niet wil kwijt geraken. En vooralsnog heb ik geen fiets GPS. Inzetten dan maar op toertochten in de streek. Welke routes in de streek zijn trouwens het meest vergelijkbaar met deze route? Uitgezonderd dan in de Lillse Bergen, want die ken ik ook (en is quasi even veel fun!).

groeten van een Westhoeknaar die op bepaalde zaken jaloers is!
Indien je deze nog niet zou hebben gereden ?
Is deze van Grobbendonk een aanrader in Militair gebied mag al iets meer :lol: http://www.wtcneteenaa.be/militair-kamp-label" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat de datum niet past er zijn meerdere TT die daar plaatsvinden
Fatsy
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 okt 2011 18:06
Rijdt met: On One inbred 29er

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Fatsy »

Donderdag 21/09 en Zondag 24/09 is er een rit te Grobbendonk met start op het militair domein.

clubje schreef:Gisteren vanuit de Westhoek met 4 mede-bikers afgezakt naar Kasterlee.
De voorbije 10 jaar kom ik telkens minstens 2 x per jaar naar de Kempen, en vaak doe ik ook deze bloso-route.
En dit omdat ik me blijf verbazen over het aantal m² bos jullie hebben, én hoeveel je ervan 'mag' genieten als mountainbiker.
Ik zou zeggen aan de Kempenaars: blijf dit beseffen, en verzet u tegen een overdreven 'verdrijven' van mbt-paden. Het zou jammer zijn als al die mooie singletracks zouden verdwijnen, vooral omdat ik niet de indruk heb dat we de natuur kapotmaken...nergens voor nodig dus om de mbt-er als boosdoener te beschouwen.

Hier in de westhoek hebben wij weinig tot geen bos, en om dat zalige gevoel van 'crossen tussen de bomen' mee te maken, moet ik wel de oversteek maken, maar met plezier! Voor hoogtemeters, echt technische stukken of zware parcours moet je niet bij jullie zijn (maar wel bij ons!), maar qua fungehalte en off-road gehalte winnen jullie met voorsprong!

Er zijn inderdaad nog ontelbare andere stukken die mogelijk zijn daar in jullie bossen, maar ik nooit rijd, omdat ik de weg niet wil kwijt geraken. En vooralsnog heb ik geen fiets GPS. Inzetten dan maar op toertochten in de streek. Welke routes in de streek zijn trouwens het meest vergelijkbaar met deze route? Uitgezonderd dan in de Lillse Bergen, want die ken ik ook (en is quasi even veel fun!).

groeten van een Westhoeknaar die op bepaalde zaken jaloers is!
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Hans wynants »

iemand recent nog deze aangedaan? hoe slijk ligt het erbij ?
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: Herentals - Bloso

Bericht door fucalot »

Deze middag enkele stukken gereden en lag eigenlijk perfect. Heb niet de volledige ronde gemaakt maar nog wat stukken van Beerse mee doorgepakt en daar lag het ook goed.
stijndef
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 06 nov 2017 15:07

Re: Herentals - Bloso

Bericht door stijndef »

Iemand het .gpx bestand van de combinatie rood-groen-blauw?
Plaats reactie