Welke Zonnebril voor te MTB

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Boebbel »

Ik heb de 600

https://nl.decathlon.be/running-600-pho ... 98873.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Cubekee
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:29
Rijdt met: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Cubekee »

BerggeitCasualFietser schreef:Heb hier ook even meegelezen, de Oakley Prizm Trail was me ook al opgevallen al vind ik de lenskleur nog steeds iets om aan te wennen.
Heb voorheen steeds met oude Oakley rondgereden, is bijna versleten. Tussendoor eens goedkoop model meegebracht uit Aldi en stockverkoop, maar zweet loopt nogal gemakkelijk mijn ogen in, of is dat niet per se daar aan te wijten?
Ik lees hier dus geen slechte dingen over BBB ook, maar zag ook online ergens de Adidas brillen die er niet slecht uitzien, iemand daar ervaring mee?
Ik heb een evil eye gehad met clip en khad niet echt last van zweet. Het enige wat je moet doen als je de clip erin gebruikt is de glazen laten ontspiegelen. Verder zijn de lenzen in de bril wel anti fog maar die in de clip niet wat mij soms wel eens stoorde. voor de rest vond ik het een fijne bril die je goed kan afstellen op je gezicht. Momenteel heb ik een Jawbreaker met prizm lens en wil niks anders meer :-D
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door aresius »

Cubekee schreef:.... Momenteel heb ik een Jawbreaker met prizm lens en wil niks anders meer :-D
Hoe doe je het met die Oakley met de glazen op sterkte?
Kan daar ook een clip in of gebruik je lenzen?
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door joske77 »

bij mij beslaan de glazen altijd verschrikkelijk snel, hebben jullie daar geen last van?
ik had een EKOI bril...

model weet ik niet meer...is ook al lang weg omwille van bovenstaande reden...
Cubekee
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:29
Rijdt met: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Cubekee »

aresius schreef:
Cubekee schreef:.... Momenteel heb ik een Jawbreaker met prizm lens en wil niks anders meer :-D
Hoe doe je het met die Oakley met de glazen op sterkte?
Kan daar ook een clip in of gebruik je lenzen?
Mijn ogen zijn sterk verbeterd met de jaren waardoor ik nu eigenlijk zonder clip kan rijden :-D
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door KUBA »

joske77 schreef:bij mij beslaan de glazen altijd verschrikkelijk snel, hebben jullie daar geen last van?
ik had een EKOI bril...

model weet ik niet meer...is ook al lang weg omwille van bovenstaande reden...
JE hebt brillen die zeer nauw aansluiten met uw gezicht en zo weinig "kieren" laten waardoor er lucht kan stromen en zo het aandampen voorkomt.
Als dat niet voldoende helpt kan je uw brilglazen inwrijven met dreft of ander afwasmiddel en daarna proper wrijven met doek , zal je geen last meer van hebben.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door chrisper »

ik ben ook aan het uitkijken voor nieuwe bril voor de mtb
nu heb ik mijn oog laten vallen op de Oakley radar ev
het model spreekt mij aan
maar kost wel veel geld, dus wil ik wel zeker van mij stuk zijn voor ik overga tot aankoop
zo weet ik niet welke glazen het best zijn?
die trail glazen lijken wel roze (en dat zie ik van uitzicht niet graag)
ik heb een voorkeur voor de oranje (fire) glazen, enkel kwa uitzicht omdat dit bij mijn kledij past
of beter gewoon zwart nemen?
en dan heb je nog een hele brede waaier aan irridum, polarized, photochromic, prizm...
ik zie door de bomen het bos niet mee
iemand gebruikservaring hiermee?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb een Radar EV en Jawbreaker, met trail en prizm lens.
De prizm lens gebruik ik veruit het meeste, de trail lens enkel bij donker weer en op het einde vh mtb seizoen. Als eind september de bomen nog vol bladeren hangen en de zon al wat van haar kracht aan het verliezen is merk je dat wel. Als ik naar mijn trail lens kijk heb ik nu wel nog nooit gedacht dat deze roos was :-k
Polarized heb ik vroeger ook nog gehad maar voor te mtb'n vind ik dat weinig meerwaarde hebben. Over photochromic zijn sommige mensen lovend terwijl anderen toch weer terug gaan naar 2 aparte lenzen.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door chrisper »

Mister No Chaïn schreef:Ik heb een Radar EV en Jawbreaker, met trail en prizm lens.
De prizm lens gebruik ik veruit het meeste, de trail lens enkel bij donker weer en op het einde vh mtb seizoen. Als eind september de bomen nog vol bladeren hangen en de zon al wat van haar kracht aan het verliezen is merk je dat wel. Als ik naar mijn trail lens kijk heb ik nu wel nog nooit gedacht dat deze roos was :-k
Polarized heb ik vroeger ook nog gehad maar voor te mtb'n vind ik dat weinig meerwaarde hebben. Over photochromic zijn sommige mensen lovend terwijl anderen toch weer terug gaan naar 2 aparte lenzen.
thx voor de info
nu kan ik mijn zoektocht al beetje beperken
ik weet ook niet of deze lens echt roze is, maar op de afbeelding dat ik daarvan zie lijkt het zo
volgend weekend eens een kijkje gaan nemen bij de lokale fietsboer
dus de trail-lens beter voor wisselende omstandigheden, de prizm lens voor het felle licht
(bij fel licht beter donker kleur prizm lens, of maakt het niet uit welk kleur)
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Welke Zonnebril voor te MTB

Bericht door Bebop »

Zomer: jade iridium
Lente/Herfst/Winter bij minder zon: prizm trail

Ik vond de photochromatische lens ook prima maar eerder voor lichte zon, niet hoogzomer.
Plaats reactie