25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Kulgan »

De eerste 17 km in regen en modder, dan maar als een lafaard de 65 km genomen ;-)
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Verzetje »

Na verschillende jaren niet meer op de mtb gezeten te hebben, hier nog eens naartoe gewerkt om
de 65 uit te rijden. Techiek was niet schitterend: niet genoeg op de mtb gezeten eigenlijk.
Conditie was aanvaardbaar.

Gelukkig voor de starters van de 65 was dit zonder regen. Kon niet gezegd worden voor de 115/90.
Respect aan die mannen, want die hebben de volle lading gekregen.

Afgezien, gevloekt, gevallen,.... maar voldaan en blij van over de meet geraakt te zijn.
Prachtig parcours (o) (o)
Vond het door die regen wel heel venijnig.
De laatste klim was heavy, maar wat een fijne afdaling nog.

Wel veel ongevallen had ik de indruk.
Iemand nieuws over die vrouw die van die brug gevallen is?
Want zag er heftig uit [-o< [-o<

Een dikke MERCI aan Lowie en het hele RDHF team (o) (o) (o)
Hopelijk tot volgend jaar.
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door carlos bananas »

Goeie tocht zoals elk jaar, maar vandaag met het verkeerde schoeisel gestart. Doordat ik de regen wat onderschat had kwam mijn thunderburt vanachter toch soms wat kort. Wel overal recht gebleven.

cu next year
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door EG6 »

Vandaag voor de eerste maal deelgenomen aan de RDHF, 90km.
Gisteren alles mooi droog, vanochtend trok ik de ruit open van de B&B waar ik verbleef en 'k wist direct hoe laat het was.
Met een Mountain King 2.4 vooraan en een X-king 2.4 achteraan gestart (op 1.5 bar druk, met 84kg op de schaal, bijna een "fully" gevoel dus :bounce: ).

Eerste 20km niets van tempo kunnen maken en meer gevloekt en afgezien dan wat anders. Was zo dom geweest om mijn nummerbord "slecht" vast te maken waardoor mijn schakelkabel aan mijn stuurpen genepen zat. Zorgde ervoor dat mijn versnelling constant oversloegen van 1 hoger naar 1 lager. Na 20km had ik het door, en van dan af kon het voor mij pas echt beginnen.

Genoten van het parcours! Hulde aan de parcoursbouwer (lowie?). Ik vond dit uitdagend technisch maar er waren ook geen nodeloze verschrikkelijk stijle afdalingen ingestoken. Ik denk dat het nochtans niet moeilijk is in de streek om die er tussen te steken. Heb veel zelfvertrouwen opgedaan vandaag op dat vlak, want ik had mij voorbereid op veel "afstapmomenten", andemaal merci! Klims waren leuk en pittig en net altijd op't juiste moment gedaan.
De laatste 10 km kropen er wel goed in bij mij door de schuine wortelpaden. Door de vermoeidheid en het concentratieverlies was het op die stukken wat "op".

Afgeklokt op 7u43. Chapeau aan de bouwers van dit pareltje.
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Toto »

Wel ene toffe prijs voor de eerste 1500 vooringeschrevene ,een badhanddoek. :lol:
Ik moet zeggen die van mij is wel een beetje klein uitgevallen,ik kreeg zo'n onnozel sjaaltje. :-k
Dat noem ik pas de mensen bedotten [-X
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door janbiker »

Superlatieven schieten te kort, maar wat een fantastische chrono. Met alles: steil, technisch, traag, snel, lang omhoog, lang omlaag, super seingevers onderweg, uitgebreide bevoorradingen, schitterende mix van singletracks en iets bredere paden, zo goed als alles off road, prachtige vergezichten en natuurlijk duizendenden wortels. Jammer van het gemiezer vanmorgen en de eerste natte kilometers maar onderweg (op de 90km) was alles behoorlijk berijdbaar. Ook bij mij was na de laatste klim het vat leeg en dan was elke wortel er één te veel. Ik had ook de indruk dat er veel valpartijen waren (combi droog en toch nat? of teveel risico's omdat men dacht dat het droog lag?) en redelijk wat mensen die behoorlijk geschaafd of er nog erger aan toe waren. Ook een dank aan iedereen die mij voorbijgereden is of die ik heb mogen voorbij rijden: heerlijk beschaafde, hoffelijke en vriendelijke medebikers. Dat was prettig. Beste tocht/chrono die ik ooit in België reed.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door spaghetti_2 »

Merci lowie om ons zo'n parcours voor te schotelen. Ik ga niet zeggen dat ge de Hoge Venen zelf gebouwd hebt, maar 't scheelt toch niet veel :) ik heb uw 95 km bejubeld en de laatste 20 soms toch stiekem een beetje vervloekt ;) nee, we wisten goed genoeg dat het nog pittig ging zijn op het einde. Ook proficiat aan de rest van het RdHF team om zo'n organisatie op poten te zetten. Steekt er samen met de AT bovenuit wat mij betreft (de CdW nog niet gereden)

Wietse Bosmans gewonnen op de 115. Moest die niet in Antwerpen aan de start staan? :)
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Reindert »

Knappe tocht. Denk zelfde parcours als vorig jaar. Alleen nu niet verzopen en vol slijk 8) Ideaal droog weertje.

De laatste 30km van de 116 zijn stevig. Amai. Klimmekes route de la vallee links op, steengroeve in een paar muurtjes, op, chodes, intermills... het is een fantastische maar zware finale. Tot km 80 is eigenlijk redelijk chill. Dan begint het pas vind ik...


Bedankt aan een zekere 'Geert' om pons en linkje te krijgen, om mijn kettingbreuk te herstellen. God mag u lonen.

Dank u Lowie voor parcours en om hier zoveel ombudsman te spelen. =D>
mattiasd
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 15 feb 2017 10:33
Rijdt met: Canyon grand canyon AL 9.9 SLX

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door mattiasd »

Prachtige tocht! Jammer van de regen en de modder die zeer snel aanwezig was na slechts enkele uren regen. Dit maakte het er niet minder lastig op, maar het doel was om de 90 km uit te rijden en daar ben ik in geslaagd (o) .
Volgend jaar sowieso terug en hopelijk dan voor de 115.

Heb veel mensen zien vallen, meestal door onnodige risico's in de afdalingen. Ik besef dat sommigen (de personen die zoveel gelukkiger zijn met plaats 199 dan met plaats 205) zelfs geïrriteerd geraken in een afdaling achter mij of andere tragere dalers. Maar liever gecontroleerd naar beneden dan als een halve gek overal af vliegen en niet weten waar je uitkomt.
Gebruikersavatar
Vieetn
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 11:50
Rijdt met: Radon Black Sin 8.0

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Vieetn »

Eerste marathon sinds GRG 13 jaar geleden, enorm genoten op de 90 km, super organisatie!
Dank aan de vele vrijwilligers voor het uitstekende werk!
Sinds januari terug serieus aan het biken en met een 136e eindplaats mag ik niet klagen, op naar Bertrix! :)
Plaats reactie