Freehub body

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
delsolke
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 25 feb 2006 22:58
Rijdt met: Koga

Freehub body

Bericht door delsolke »

Beste

Dit is mijn freehub body:

Afbeelding

Blijkbaar zou dit van het type: Xero zijn, maar dit kan ik nergens online vinden. Op sommige forums hadden andere mensen dezelfde vraag, maar ook daar geen sluitend antwoord op.

Iemand een idee? Kan ik een ander merk hierop monteren?

Op de naaf zelf staat niets van informatie, behalve de naam van het merk van de MTB.

Indien ik een nieuw achterwiel koop, wat is aan te raden ? (shimano 11 speed cassette)
Gebruikersavatar
liebherr 914
Mountainbiker
Berichten: 498
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 19:27
Rijdt met: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: Freehub body

Bericht door liebherr 914 »

De Sram v2x9 trekt der toch zeer goed ip. Ja en ik k'weet sommige merken zet der geen type op zodat je niet anders kan dan terug naar je velo maker te gaan.ik blijf getrouw bij mijn Shimano naven,prijs kwaliteit toch wel een goede naaf
delsolke
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 25 feb 2006 22:58
Rijdt met: Koga

Re: Freehub body

Bericht door delsolke »

liebherr 914 schreef:De Sram v2x9 trekt der toch zeer goed ip. Ja en ik k'weet sommige merken zet der geen type op zodat je niet anders kan dan terug naar je velo maker te gaan.ik blijf getrouw bij mijn Shimano naven,prijs kwaliteit toch wel een goede naaf
Op zich zou ik dan ook liever veranderen, want om telkens zo'n probleem te hebben bij het zoeken naar een vervangstuk....
Naar FM gaan, ben ik een mindere voorstander van. Jaren teveel geweest en teveel betaald :wink: Doe liever alles zelf (of probeer toch liever alles zelf).

Hoe moet ik dit nu oplossen?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Freehub body

Bericht door Dickie »

Beter ineens een ander wiel kopen.
Ik ben heel content met Hope-naven, makkelijk te servicen en bovendien nog stevig ook. Wat zwaarder, maar geen omziens naar.
Heb ook een wielset met Easton M1 naven en die kunnen ook vrij makkelijk geserviced worden, maar dan dien je ineens ook een Easton-set te kopen.
Shimano ook prima hoor, de regelbare 'ouderwetse' lagers met kogeltjes zijn ook simpel.

Misschien het moment om zelf eens een wielsetje te breien?
delsolke
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 25 feb 2006 22:58
Rijdt met: Koga

Re: Freehub body

Bericht door delsolke »

Dickie schreef:Beter ineens een ander wiel kopen.
Ik ben heel content met Hope-naven, makkelijk te servicen en bovendien nog stevig ook. Wat zwaarder, maar geen omziens naar.
Heb ook een wielset met Easton M1 naven en die kunnen ook vrij makkelijk geserviced worden, maar dan dien je ineens ook een Easton-set te kopen.
Shimano ook prima hoor, de regelbare 'ouderwetse' lagers met kogeltjes zijn ook simpel.

Misschien het moment om zelf eens een wielsetje te breien?
Freehub body gevonden op mantel.com (bontrager past blijkbaar ook op die wielnaaf).

Eigen wielset zou ik graag kunnen, maar voorlopig nog geen toestel hiervoor. Aankoop voor een deftig toestel is wat te duur ? In avondschool fietsherstel wel enkele wielen gedaan.
Plaats reactie