"hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

"hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door scaramouche »

zijn er hier mensen die een fiets hebben die hieronder valt? ik lees over Dartmoor Hornet, Nukeproof Scout, Rocky Mountain etc...
Mij persoonlijk spreekt het idee van een agressieve speelse hardtail die graag op zijn achterwiel rijdt en rondhopt etc enorm aan, maar buiten de occasionele Honzo zie ik ze niet rijden heb ik de indruk?
Dus: jullie meningen/ervaringen/reviews/... graag!
jldepauw
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 dec 2016 17:56
Rijdt met: NS eccentric cromo 2016

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door jldepauw »

Ik heb eind vorig jaar een ns eccentric gekocht, stalen versie. Ik heb het me nog geen moment beklaagd. Pure fun. Het weegt allemaal wat meer maar ik rij toch niet om wedstrijden te winnen dus wat maakt het uit. Een kameraad heeft dan ook de alu versie gekocht en is er ook heel erg blij mee.
Ik lees dat de cromo versie dit jaar 29 ipv 27,5 geworden is. Geen idee wat dat met het speelse karakter doet, maar de ene review die ik daarover gelezen heb was ook wel positief.
Het is de eerste keer dat ik met zo'n type fiets rij dus vergelijken kan ik niet...
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door scaramouche »

jldepauw schreef:Ik heb eind vorig jaar een ns eccentric gekocht, stalen versie. Ik heb het me nog geen moment beklaagd. Pure fun. Het weegt allemaal wat meer maar ik rij toch niet om wedstrijden te winnen dus wat maakt het uit. Een kameraad heeft dan ook de alu versie gekocht en is er ook heel erg blij mee.
Ik lees dat de cromo versie dit jaar 29 ipv 27,5 geworden is. Geen idee wat dat met het speelse karakter doet, maar de ene review die ik daarover gelezen heb was ook wel positief.
Het is de eerste keer dat ik met zo'n type fiets rij dus vergelijken kan ik niet...
dat zien er inderdaad hele coole bikes uit! heb je hem zelf opgebouwd vanaf het frame of een complete fiets gekocht? bij welke dealer als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
jldepauw
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 dec 2016 17:56
Rijdt met: NS eccentric cromo 2016

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door jldepauw »

Ik heb hem gekocht via chainreactioncycles. Voor zover ik weet hebben ze geen dealers in België (ik ben niet 100% zeker). Ik hem als volledige fiets gekocht maar ik doe het meeste onderhoud wel zelf.
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door scaramouche »

Mag ik vragen wat je vorige fiets was en welke verschillen je dagdagelijks merkt nu je de NS rijdt? Zijn er dingen die je nu doet/kan/durft die je vroeger niet deed of omgekeerd etc?
jldepauw
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 dec 2016 17:56
Rijdt met: NS eccentric cromo 2016

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door jldepauw »

Hiervoor reed ik met een commencal supernormal. XC fiets maar ook al wat meer 'trail' gericht.
Het grootste verschil is gewoon het extra comfort en daardoor de extra functies die deze fiets geeft. Als je gewoon bent van met een pure XC te rijden zal je volgens mij zeker meer vertrouwen krijgen met dit type fiets en Drops ed nemen die je vroeger niet deed.
http://singletrackworld.com/reviews/rev ... ric-cromo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die review vat het wel goed samen.
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door scaramouche »

NS Bikes represent dus! Nog forumleden met dit soort hardtail?
ianaprilia
Mountainbiker
Berichten: 402
Lid geworden op: do 04 aug 2005 15:33
Rijdt met: Cannondale Scalpel Team replica

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door ianaprilia »

ik heb me vorig jaar en Mondraker Vantage RR+, dus met 27,5" plus banden aangeschaft. Alu frame, forward geo met korte stuurpen, een All Mountain gerichte hardtail, is ook wat zwaarder tov van de meer XC gerichte fietsen waar ik vroeger mee reed, maar met de plus banden echt wel een verbetering van de grip en t is gewoon, ondanks dat het een hardtail is, een hele leuke fiets om de technischere afdalingen mee te nemen...
Ik heb er wel een lichtere wielen-banden combo ingestoken, dat maakt wel een wereld van verschil in het stuurgedrag vooraan...
stefbikefuji
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 01 feb 2014 00:01
Rijdt met: Fuji slm 1.1. Dartmoor hornet

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door stefbikefuji »

Ik rij sinds kort met een dartmoor hornet,frame 2016. Zelf opgebouwd stem en stuur is sixpack millennium, vork is suntour auron150mm remmen is shimano saint, schakelen met shimano 1x10 xt wielen zijn mavic crossrides27,5 maxxis banden en een stopper van ks. Heb uit budgetaire redenen voor goedkopere wielen gekozen, maar die gaan nog geupgrade worden. Deze fiets bevalt mij uitstekend. Ik rij met flatpedals. Mijn andere fiets is een carbon racer, maar omdat mijn rijstijl meer en meer richting trail-enduro en springen evolueert past deze perfect in het pkaatje
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: "hardcore hardtails" / all mountain hardtails

Bericht door scaramouche »

ianaprilia schreef:ik heb me vorig jaar en Mondraker Vantage RR+, dus met 27,5" plus banden aangeschaft. Alu frame, forward geo met korte stuurpen, een All Mountain gerichte hardtail, is ook wat zwaarder tov van de meer XC gerichte fietsen waar ik vroeger mee reed, maar met de plus banden echt wel een verbetering van de grip en t is gewoon, ondanks dat het een hardtail is, een hele leuke fiets om de technischere afdalingen mee te nemen...
Ik heb er wel een lichtere wielen-banden combo ingestoken, dat maakt wel een wereld van verschil in het stuurgedrag vooraan...

nice! toevallig een fotoke?
Plaats reactie