giant atx 1 vs specialized pitch 650b

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Plaats reactie
splitter
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 20 mei 2017 22:45

giant atx 1 vs specialized pitch 650b

Bericht door splitter »

Beste,

eerst en vooral zal ik maar even zeggen dat ik nieuw ben... en het ondertussen alweer 10 jaar geleden is dat ik nog op een fiets gezeten heb (shame on me)...

nu kijk ik dan wat rond en hetgene dat ik zie is... veel dure fietsen met veel woordjes die me totaal niets zeggen,
en dus roep ik even help.

zowel de giant als de specialized zitten in mijn budget (enfin, het is te zeggen: ik wil zeker geen 500 euro uitgeven en ik zoek ook geen professional bike, maar gewoon iets waarmee ik rustig "er terug kan inkomen" en zowel op de baan in vlaanderen als hier en daar wat in een bos in de ardennen kan fietsen - en dat dat dan nog wat aangenaam blijft.)

1 zaak waar ik rekening mee zou willen houden is dat ik zowiezo al een slechte (lage) rug heb, dus als er daar iets is waar ik mede mee moet opletten had ik het ook graag gehoord, alsook andere fietsen die voldoen binnen dit budget, maar ik dacht dus aan deze 2.
ik vind ze persoonlijk er ook beide best leuk uitzien, en de giant heb ik al even een klein tourtje mee gedaan en die lijkt me wel fijn rijden (alleen mag het zadel wat zachter)

dus... hoi aan de forumgangers, en hopelijk iemand die me wat inzicht kan geven.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: giant atx 1 vs specialized pitch 650b

Bericht door Edlisjas »

Welkom op het forum! Ik heb de fietsen even opgezocht en om op droge, onverharde wegen te rijden gaan ze misschien voldoen maar voor het echte mtb werk gaan ze toch teleurstellen vrees ik. Het materiaal is allemaal zeer zeer basic. Een fatsoenlijk stel wielen begint vanaf € 350-400. Als je dan €499 uitgeeft aan een volledige fiets weet je het wel. Als je met dit soort fietsen de modder ingaat ga je je serieus ergeren vrees ik. Een 27,5" zou ik sowieso niet kopen. Ga dan meteen voor een 29er en kijk uit voor een set lichte(re) wielen.
splitter
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 20 mei 2017 22:45

Re: giant atx 1 vs specialized pitch 650b

Bericht door splitter »

Dankjewel Edlisjas.

Ik weet dat het ongetwijfeld basic fietsen zijn, maar ik vroeg me af welke van de 2 "the better of 2 evils" is,
en/of eventueel een andere "aanrader" in dat budget.

Het is in de eerste instantie om terug beginnen te fietsen, en op dat vlak zijn deze fietsen zowiezo al beter als wat ik vroeger had.
Dat was namelijk ook allemaal basic, maar ondertussen dus al antieke basic.
Ik zal ook (in den beginne) meer verhard doen en de "saaiere" bospadjes - het zwaardere mtb werk zit er nog niet in de eerste jaren (eerst terug wat wennen + kijken of mijn rug ermee akkoord gaat + terug conditie opbouwen voor lange ritten, alsook budget opsparen)

op de giant heb ik al een testritje van een paar meters gedaan en die leek wel lekker te rijden daar (al mag het zadel dus wel zachter),
en de pitch kan ik ergens deze week ook wel een keer uittesten.

hetgene dat ik nog graag van de experts zou willen weten is welke van de 2 heeft een voor/nadeel qua onderdelen (soorten rem, soorten derailleur, ...), qua comfort, en eventueel qua sterkte.
Er is namelijk iemand die ik ken die me gelijk zei van neem de specialized maar, want een vriend van me heeft overlaatst met zijn giant nog een gebroken frame gehad (maar ik veronderstel dat het tegenwooridg met ze allemaal wel kan gebeuren...?)
Plaats reactie