rollen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

rollen

Bericht door Breght »

Hey allemaal

Ik heb al een paar topics hierover de revue zien verschijnen, maar niet echt een antwoord met de vraag waarmee ik zit.

Zelf ben ik aan het twijfelen om rollen aan te schaffen, dacht eerder aan het type Tacx neo etc... Maar hoe zit dat nu met een mtb? Hoe doen jullie dat? bv bij een Tacx satori ofzo?
Kopen jullie dan een extra achtervelg met cassette etc en een speciale band? Of hebben jullie en Tacx Neo of Wahoo kickr of trainers van die soort? Want het liefst zou ik op mijn eigen mtb willen trainen op een indoortrainer thuis.
Gebruikersavatar
dylandamsma
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 03 nov 2016 17:46

Re: rollen

Bericht door dylandamsma »

Breght schreef:Hey allemaal

Ik heb al een paar topics hierover de revue zien verschijnen, maar niet echt een antwoord met de vraag waarmee ik zit.

Zelf ben ik aan het twijfelen om rollen aan te schaffen, dacht eerder aan het type Tacx neo etc... Maar hoe zit dat nu met een mtb? Hoe doen jullie dat? bv bij een Tacx satori ofzo?
Kopen jullie dan een extra achtervelg met cassette etc en een speciale band? Of hebben jullie en Tacx Neo of Wahoo kickr of trainers van die soort? Want het liefst zou ik op mijn eigen mtb willen trainen op een indoortrainer thuis.
Ik zat met dezelfde vraag:
MTB op Tacx Neo = niet mogelijk
MTB op Wahoo Kickr = Mogelijk (in geval van steekas, adapter is verkrijgbaar 142x12)

Re: Tacx Satori of bijvoorbeeld Wahoo SNAP, een extra wielsetje (of achterwiel) met speciale trainingsband inderdaad. Om die reden heb ik zelf besloten gewoon een kickr aan te schaffen. Makkelijker.

Met de MTB op de kick is de comptabiliteit met mijn wiel vs cassette op de kickr nog niet optimaal, maar van futurumshop extra spacer ring ontvangen die ik er nog op moet zetten, wat hopelijk de mismatch verhelpt. (cassette staat te ver naar binnen op de kickr ter verhouding van mijn wiel).
Michaël
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: di 30 dec 2008 22:56
Rijdt met: Canyon

Re: rollen

Bericht door Michaël »

Ik heb een systeem van elite. Gewoon een Slick band aanschaffen voor trainer mbt in decathlon en je kan starten. Maar vergeet niet af en toe ook een duurtraining buiten te doen van minstens twee en een half uur. Want van alleen een uurtje intervallen op de rollen bouw je geen uithouding op.
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Re: rollen

Bericht door Breght »

een speciaal bandje aanschaffen om op de indoortrainer te rijden was al geen optie. Telkens melk weg gooien en int weekend nieuwe steken. Wordt te kostelijk. en een extra setje wielen aanschaffen vind ik dan weer erover gaan.
Ben eerder aan het denken richting de wahoo kicker of tacs neo ofzo.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: rollen

Bericht door Dickie »

Hier Elite Novo Mag force. Gaat goed met de 29er en Big Apples. Ik mag niet aan de remmen komen want dan hangt de rubber wel aan het contactrolletje.

Vroeger had ik een oude racefiets, schakelhendels op de onderbuis. Kon er veiligheidshalve niet mee op de baan maar op de losse rollen deed deze het prima.

Waarom geen oud frame+vork uit de afvalbak bij de lbs voor op de vaste rollen?
Enkel goedkoop achterwiel vandoen, vooraan steun bricoleren in de uitvaleinden van de vork zodat de schuinte van de zitbuis gelijkt op die van de mtb. Dan nog contactpunten (stuur, zadel en pedalen) regelen dat de geo overeenkomt.
Enkel nog een trapstel en gearing nodig.
Met een beperkt budget heb je zo een vaste rollentrainer.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: rollen

Bericht door KrisMaes76 »

heb een extra achterwiel met een tacx band erop en een snelspanner die geschikt is voor een steekas van 12.

Vorige winter werkte dat god, maar deze winter piept die band enorm, al talkpoeder op de binnenband gedaan, maar dat is duidelijk niet het probleem. de band schuift een beetje op de rol, mss rubber harder geworden van die band??
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: rollen

Bericht door BertG »

Iemand die weet waar ze Wahoo trainers op voorraad hebben, regio Antwerpse Kempen? Ben op zoek naar een Wahoo Snap of eventueel een Kickr als de prijs goed is.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: rollen

Bericht door pukkie89 »

Bike Inn Herentals
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: rollen

Bericht door PeterG »

Kan je een tacx trainersband ook tubeless maken? Gewoon dmv tubeless ventiel? Latex uiteraard niet nodig. Zo hard moeten wringen om trainersband over ZTR velg te krijgen dat ik twee bandenlichters heb kapot getrokken en binnenband daardoor beschadigde...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: rollen

Bericht door KrisMaes76 »

PeterG schreef:Kan je een tacx trainersband ook tubeless maken? Gewoon dmv tubeless ventiel? Latex uiteraard niet nodig. Zo hard moeten wringen om trainersband over ZTR velg te krijgen dat ik twee bandenlichters heb kapot getrokken en binnenband daardoor beschadigde...
al geprobeerd, maar verliest op een paar min alle druk, hiel is niet geschikt om lucht binnen te houden. Heb het opgelost met een dunne 26" binnenband op een 27.5" wiel
Plaats reactie